Nå jeg har lige været på vægten idag. Og jeg har faktisk ikke tabt mig siden sidste uge. Det eneste jeg har gjort anderledes er at træne i den forgangne uge. Det er lidt øv.
Men så sker der forhåbentligt lidt i næste uge.
#22 af andreadot (slettet)
Jeg blev selv opereret i knæet for en meniskskade for et år siden. Det var også en laaaaang genptræningsperiode hvor jeg til at starte med trænede med intervaller; 2 min gang og 30 sek (!) stille løb. Og det var vel at mærke efter to måneder hvor jeg kun havde måtte gå, cykle og svømme crawl.
Jeg ved godt at 250 kcal ikke er meget... Mit problem er bare at jeg propper for meget i hovedet og ikke lægger mærke til at jeg mæt. Så hvis jeg kan vænne min krop (og hjerne) til at der ikke behøver at komme så meget ned i maven for at være tilfreds, så er det et stort skridt i den rigtige retning. Og jeg har prøvet med en lille tallerken men rent psykologisk virker det bare ikke, jeg æder bare fra gryden i stedet eller resterne på børnenes tallerkner. Så nu prøver jeg på den her måde, så tvinger jeg også mig selv til at spise mere frugt og grønt da det jo ikke koster så meget i kaloriebudgettet.
Men nu må vi se om det virker - indtil videre går det meget godt.
Et godt tip forresten hvis man er glad for nødder: køb dem med skal på, så arbejder man mere for det og bliver hurtigere mæt (eller træt af at knække nødder ;D )