Hej Malene, først og fremmest velkommen i redningsbåden, der er heldigvis altid plads til en til :=)
En mini del der måske kunne hjælpe var at deltage i vores fælles vejning om torsdagen :=)
Et halv kilo om ugen synes jeg lyder som et fint beskedent mål, som du bør kunne leve op til, og er sjovere at have success "hver" uge og ikke at skulle ærge sig over nu ikke at have nået 2 kg i ugen ;=)
Jeg er desværre af hankøn og mangler mange flere kilo så melder lige pas med selve makker delen :=)
#2 af Benni (slettet)
Så har jeg taget en stor beslutning, hvilket er at jeg skal tabe mig 14 kg. inden vi skriver 2013. Nu skal det være slut med dårlige undskyldninger og at trøste spise. Jeg vil spise sundt og begynde at dyrke motion. Problemet er at det ikke er første gang jeg siger, så tænkte at det måske ville hjælpe hvis man havde en som man kunne følges med. En der render ind i de samme udfordringer som en selv, så man kan støtte og motivere hinanden.
Jeg har valgt at dele de 14 kg. op, så det virker lidt mere overskueligt. Første mål er 3 kg, så 5 kg, så 7,5 kg., så 10 kg osv.
Jeg vejer 86 kg og er 173 cm – målet er at jeg skal tabe mig min. 2 kg. om måneden, hvilket virker opnåeligt nok. Det kan godt være at dette virker lavt sat, men jeg vil ikke sætte for høje mål, så jeg risikerer for mange skuffelser plus jeg vil ikke på nogen "crash-kur", men lave en generel livstilsændring.
Jeg søger nogle som er i samme båd som mig, og har nogenlunde de samme mål som mig samt køn:)