Søger en "slanke-makker" at f'ølges med.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Søger en "slanke-makker" at f'ølges med.
Hejsa:)

Så har jeg taget en stor beslutning, hvilket er at jeg skal tabe mig 14 kg. inden vi skriver 2013. Nu skal det være slut med dårlige undskyldninger og at trøste spise. Jeg vil spise sundt og begynde at dyrke motion. Problemet er at det ikke er første gang jeg siger, så tænkte at det måske ville hjælpe hvis man havde en som man kunne følges med. En der render ind i de samme udfordringer som en selv, så man kan støtte og motivere hinanden.

Jeg har valgt at dele de 14 kg. op, så det virker lidt mere overskueligt. Første mål er 3 kg, så 5 kg, så 7,5 kg., så 10 kg osv.

Jeg vejer 86 kg og er 173 cm – målet er at jeg skal tabe mig min. 2 kg. om måneden, hvilket virker opnåeligt nok. Det kan godt være at dette virker lavt sat, men jeg vil ikke sætte for høje mål, så jeg risikerer for mange skuffelser plus jeg vil ikke på nogen "crash-kur", men lave en generel livstilsændring.

Jeg søger nogle som er i samme båd som mig, og har nogenlunde de samme mål som mig samt køn:)
13 år20. februar 2012 kl. 13:45
re: Søger en "slanke-makker" at f'ølges med.
Hej Malene, først og fremmest velkommen i redningsbåden, der er heldigvis altid plads til en til :=)

En mini del der måske kunne hjælpe var at deltage i vores fælles vejning om torsdagen :=)

Et halv kilo om ugen synes jeg lyder som et fint beskedent mål, som du bør kunne leve op til, og er sjovere at have success "hver" uge og ikke at skulle ærge sig over nu ikke at have nået 2 kg i ugen ;=)

Jeg er desværre af hankøn og mangler mange flere kilo så melder lige pas med selve makker delen :=)
13 år20. februar 2012 kl. 18:40
Hej Benni

Mange tak for tippet - tror jeg da at jeg vil hoppe med på:)
13 år21. februar 2012 kl. 10:38
Halløj

Vi er omkring samme vægt. Idag vejer jeg 82,7 kg men startede på 90 kg den 16 januar.

Jeg sætter også mine mål lidt efter lidt. Lige nu hedder det 80 kg pr 17/3 2012 men vil også meget gerne under de 70 kg. gerne omkring 65 kg.

Jeg er også med i "torsdagsklubben" og det er faktisk et godt motivations sted at starte. Jeg har vist lagt lidt hårdere ud end du gør men det kan være jeg nedjustere hen af vejen.

Men ellers er vi vist ret ens jeg er 171 høj. så man må sige vi ligger ret tæt op af hinanden.

Velkommen til
13 år21. februar 2012 kl. 13:51
Hej Andrea

Hold da op hvor har du gjort det godt her den første måned, og ville jeg også rigtig gerne, men jeg frygter at jeg ville køre surt i det, hvis jeg skal gøre det så "drastisk", hvilket er hvorfor jeg har valgt de lidt mindre mål.

Men hvis du gerne vil være min "slanke-makker" så ville det være fedt?

På hvilken måde er din kost anderledes fra nu til den var før (mindre portioner, ingen kulhydrater, osv.)?
13 år22. februar 2012 kl. 08:56
Hej igen

Det var faktisk ikke bevidst at det kom til at gå så hurtigt.

Jeg skriver alt ned herinde. Prøver at holde mig fra kulhydrater. Har skiftet cola ud med sukkerfir fakse kondi(mest fordi jeg syntes cola light smager dårligt) Jeg drak nok en halv liter alm cola om dagen. Så der er de første kalorier. Så er jeg begyndt at gå lange ture hver dag. ca. 5 km i rask trav(7 km/timen) og er startet så småt op i et fittness center. Hvilket jeg aldrig havde troet jeg ville gøre.

Jeg ved faktisk ikke helt hvad der motiverede mig til at komme i gange. For jeg har ikke haft det som et problem at være tyk. Men lige pludeselig var motivationen der bare...

Små portioner mad. For førhen spiset jeg bare og mærkede ikke efter om jeg var mæt.

Der er stadig plads til lidt sødt en gang i mellem.

Jeg er også selv helt overrasket over hvor let det er gået for mig.

hvad er din motivation for at gåigang
13 år22. februar 2012 kl. 12:26
Min motivation for at gå i gang er selvfølgelig for at få det bedre med sig selv for kan godt mærke at det nogen gange påvirker mig psykisk, men også fordi jeg gerne vil stoppe med at bruge min vægt som en undskyldning.

Det jeg desværre ofte oplever er mit store problem er at jeg er meget kræsen (især med grøntsagerne) og kører derfor ofte træt i de sunde ting jeg kan lide, og så ender det tit med meget kulhydratrige retter med pasta, ris eller brød. Vil dog virkelig forsøge at blive bedre til at finde lidt spændende opskrifter så jeg kan variere de ting jeg kan lide...

En anden ting du også nævner er det med portionsstørrelsen - dette er et af mine største problemer, men håber at det at bruge madital kan hjælpe lidt på dette problem. Har lovet mig selv at jeg kun må tage en portion!

Synes virkelig det er fedt at læse at de små ting har virket for dig for så virker det lidt mere overskueligt:) Nu sender jeg min vægt ind i torsdagsgruppen i morgen og så er jeg spændt på at se hvad den står på i næste uge.
13 år22. februar 2012 kl. 14:04
Ja jeg er faktisk også overrasket over hvor godt det går. Dog har jeg lige spist 100 gram mandler. Det tæller altså.

Jeg tror mest af alt det virker for mig, fordi der er gået sport i at veje min mad. Og hvis jeg så syntes der kommer for mange kalorier til. Ja så vejer jeg af igen i en mindre potion. Husk også godt med protein det mætter godt. Jeg har før prøvet vægtvogterne og det virker bare ikke for mig. især fordi man skal spise 600 gram grønt om dagen. Jo tak jeg taber mig men jeg er jo stadig vant til at spise enorme potioner.

Og hånden på hjertet så gik der max en uge hvor jeg gik rundt med rumlenen mave. Og her den andne dag skulle det bare gå hurtigt og vi bestilte så pizza. Jeg kunne ikke spise en halv. Følte mig sådan helt overmæt på den ikke rare måde. Jeg tror helt sikkert at jeg bare har vænnet mig til de der store potioner fordi de jo smagte godt og så glemt at mørke efter om jeg virkelig var mere sulten.

Jamen så ses vi jo til torsdagsvejning. i en anden tråd også.
13 år22. februar 2012 kl. 14:34
Puha Andrea det var værre end jeg troede - 87,8 sagde vægten i morges så der er noget at gå i gang med!

Er lidt spændt på om det her med at tælle kalorier virker, men har besluttet mig for at lade være med at notere min motion så jeg ikke får ekstra kalorier til gode der og så må jeg blive god til at bruge min køkkenvægt som du siger, så jeg er sikker på at jeg får skrevet de rigtige mål på maden.
13 år23. februar 2012 kl. 11:10
Hej Malene og Andrea.

Er der plads til en slanke-makker til?

Jeg er 170 og vejer dd 74 kg. Jeg skal ned på 60 kg inden den 24. december, så skal også tabe mig de 14 kg som Malene inden 2013. Min primære hæmsko er at jeg er for doven... Så det skal der rettes op på samt at jeg skal spise sundere og mindre mængder.

Hilsen Katrin
13 år23. februar 2012 kl. 11:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...