Sixpack

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse


#31
re: Sixpack
Hej Kis

Idag siger vægten 78,6 kg:)

Et vægtab på 1,6 kg på en uge er det så blevet til. Det må skyldes at jeg er ved at gør hovedrent og rydde op i mine ting.

Min mindste datter har fået ca 3/4 af mine køkkenting. Her i blandt min mors tallerkener og andet service som jeg arvede, da hun døde. Så nu kan invitere 24 til middag:)

Så nu har jeg god plads i køkkenskabene.

Senere kommer turen så til mit tøj. Der er sikkert en hel del jeg ikke kan passe længere og så ryger det ud til Kirkens Korshær.

Dernæst kommer turen så til mine øvrige ting.

Smøgerne har jeg ikke kvittet endnu. Tænker at sixpacken skal være der inden. Og hvornår den er der er vist meget svær at sige. Tror at jeg skal langt ned i fedtprocent inden den er der. Og hvad det vil sige i kilo er endnu sværere at regne ud.

Men der er ikke nogen tvivl om at jeg taber fedt. Det kan jeg se når jeg ser mig selv i spejlet. Sidehåndtagene er væk. Men der er stadig lidt fedt på maven. Hvornår det forsvinder er svært at sige. Jeg bestemmer jo ikke hvr jeg taber fedtet henne på kroppen:)

Hvordan går det med dit vægttab?

Kærlg hilsen Knud
12 år8. juli 2011 kl. 09:59
#32
re: Sixpack
Hej Knud
jeg rydder osse op i skabe og skuffer.
Min datter var vild med at få et stort skab vi har.
Så gik den vilde jagt med at komme af med tingene.
Noget forærede jeg væk andet til genbrug
12 år8. juli 2011 kl. 11:19
#33
re: Sixpack
Jeg røg af...fortsætter her
Jeg havde sat mig for jeg ikke ville ha`et andet skab.
Så jeg måtte rydde op i andre skabe.
Så nu er stuen ganske pæn.
Garderoben har osse fået en omgang.

Jeg vedligeholder nærmest vægten.
Det går faktiskt hel godt hvilket jeg vil tro skyldtes mine gå og cykleture. Er forsøgsvis startet med at løbe.

Har du lyst til at forklare sammenhængen med at du venter med rygestoppet til sixpacken er der?
kh kis
12 år8. juli 2011 kl. 11:35
#34
re: Sixpack
Hej Kis

Er det ikke bare dejligt at få ryddet op i sine ting og få gjort hovedrent samtidig med?

Nyder du det?

Det lyder godt med at du er begyndt at løbe. Men vær forsigtig med det. Løb er faktisk den motionsform der giver flest skader. 80% af alle løber får en skade indenfor 2 år.

Jeg er også begyndt at løbe lidt under kyndig vejledning fra min bror. (Min bror løber 2 maraton om året) Men det min bror siger er at man skal tage det meget meget stille og roligt. Dvs at man går i mindst 10 minutter så at kroppen er varm og så løber man måske i max 30 sekunder og det er nærmest jogging frem for løb. Hvis kroppen har den mindste mislyd under joggingen stopper man øjeblik.

Årsagen til at man skal træne sig op helt stille og roligt, er den at kroppen ikke er skabt til løb i længere tid. Kroppen er skabt til at gå og så nogen hurtige sprint på max et minut sandsynligvis. Det sjove er jo at den krop vi har idag genetisk set er præcis den samme som for 10.000 år siden. Og dengang levede vi som jægere og samlere og havde derfor ikke brug for de helt vild store fysiske anstrengelser.

Nå, det blev en lidt lang smøre om løb :) (smiler)

Og så spørger du meget naturligt til mine smøger.

Det er sådan at vi max kan ændre på 2 ting ad gangen. ( kilde Chris McDonad) Og ifølge Chris tager det op til et år inden en vane er blevet implementeret af kroppen og sindet. Dog afhængig ag hvilke vaner der ønskes ændret. For nogen vil det sikkert vare hele livet, som eks at spise sundt, ikke at ryge, ikke at drikke alkohol og mm.

Og jeg drikker ikke alkohol længere. Spiser ikke slik, fastfood og meget mere. Så jeg har vist ændret på mindst tre dårlige vaner. Og det går fint med at holde fast i det. Men må indrømme at jeg kan blive fristet til at købe en hotdog, pizza, is, slik oa. Ikke at der sker noget galt ved at spise en hotdog en gang imellem. Men problemet er jo hvis det lige pludselig er et par gange i ugen.

Jeg ved efterhånden hvornår fristelsen kommer til at spise usundt. Så nu kan jeg tage mine forholdsregler. Så lysten til usundt bliver mindre og mindre som månederne går.

Reelt set tror jeg der skal gå mindst et år inden jeg skal kikke på smøgerne. Til den tid er der gået to år med mit nye liv (lev enkelt :)) Så burde de nye og sunde vaner være en del af mig.

Nu vil jeg smutte i bad. Køre til Århus for at hente min datter og barnebarn. Hun hedder forøvrigt Sia og trives godt.

Kan du ha en god søndag og god lyst til oprydningen

Kærlig hilsen Knud
12 år10. juli 2011 kl. 11:20
#35
re: Sixpack
Vægt idag 78, 2 kg.

Så er jeg meget tæt på at ha tabt 24 kg på et år.

Så jeg smiler og er meget glad og stolt over det
12 år10. juli 2011 kl. 11:22
#36
re: Sixpack
24kg!! hvor er det godt gået Knud:)
God vejledning fra din bror ang løb.
Men gåture er jo det jeg holder mest af

Stor tillykke med lille Sia.Flot navn hun har fået:)
Det er dejligt for dig at du er blevet morfar....smiler

kh kis
12 år10. juli 2011 kl. 14:05
#37
re: Sixpack
Dejligt at du melder tilbage lidt en gang imellem så vi kan se det går rigtigt fint. God dag til dig fra Calcit ;.)
12 år10. juli 2011 kl. 15:33
#38
re: Sixpack
Hej Calcit

Ja der sker jo ikke så meget med vægten lige nu. Og det er som forventet, da de sidste kilo er de sværeste at komme af med. Min BMI siger 21,9 og det er jeg meget godt tilfreds med.

Det svære for mig lige nu er alle de her madfristelser der er overalt hvor man dukker op. Og det synes jeg er interessant. Nu er der jo gået et lille års tid siden jeg besluttede mig for at ville tabe mig og fristelsen til at spise usundt er ikke helt væk.

Fristelsen er specielt stor de dage hvor jeg af den ene eller anden grund har haft travlt. Lige nu er jeg ved at rydde op og gøre hovedrent og i lørdags købte jeg så en pizza fra et nyt pizzabageri, der efter sigende skulle lav nogen gode pizza. Men jeg fortrød det. Den var uspiselig. Smurt til med en eller anden thousand island dressing og en masse usmagelig salat og tomater. Kort sagt: Pizzaen var uspiselig. Ikke at den var dårlig. Men den smagte bare totalt kønsløst. Lige som alle de andre pizzaer fra de omkring 40 pizzarier under postnummer 8800.

Så et eller andet er der sket med mine smagsløg. De har ændret sig. For jeg har førhen spist mindst en pizza i uge med den største fornøjelse.

Og det at smagsløgene har ændret sig er måske det vigtigste på den lidt længere bane, tænker jeg. For så er der håb om at jeg ikke igen kommer til at veje for meget.

Som sagt er jeg ved at gøre hovedrent og rydde op i mine ting. Igår var det så mit tøj jeg ryddede op og smed ud i. To affaldssække blevet smidt ud og kørt til genbrug. Det positive er at jeg nu igen kan passe tøjet jeg købte for 5 år siden. Blandt andet et par bukser og en skjorte fra Hugo Boss, jeg købte i dyre domme. Men de er altså lækre og sidder bare perfekt på mig. Så nu behøver jeg ikke købe tøj de næste mange år.

Min ældste datter bemærkede det: Hun sagde:"Wauw far. Nu kan du da godt gå ud at score en lækker sild."

Smiler......
12 år11. juli 2011 kl. 11:24
#39
re: Sixpack
Ja, er det ikke skrækkeligt så ringe pizza fra pizzariaer smager. Hvis vi skal have pizza så laver jeg den selv efter en opskrift i politikens bagebog, og så kan man jo selv regulere hvor mage kalorier der skal være i pr 100 g afhængigt af fyldet. Dejen skal godt nok hæve i mindst 4 timer, men hvis man ved at det bliver en travl dag, dagen efter, så kan man banke dejen sammen om aftenen, og så tager det ca 20 min før den er klar til at spise, med udrulning, pyntning, bagning og servering. Udrul dejen så tyndt som muligt og sørg for at der er luft imellem osten, så bliver bunden bare så sprød og lækker.
12 år14. juli 2011 kl. 10:13
#40
re: Sixpack
Opskrift på pizzadej

10 g gær
1 1/2 dl lunken vand
3 spsk rapsolie
1 tsk fint salt
ca 250 g fint hvedemel

En sjat olie til skålen

Gæren røres ud i vandet. Salt og olie tilsættes. Hvedemelet tilsættes lidt efter lidt, til dejen er blød og glat.
Tilsæt ca 1 spsk olie til en skål og vend dejen heri.
Stilles til hævning enten 4 timer et lunt sted eller op til 24 timer i køleskabet.
Dejen slås ned og man venter 10 min til den har mistet sin elasticitet.
Udrulles meget tyndt, portionen passer til mindst en alm bageplade.
Fyldet puttes på, og pizzaen bages i en 260 grader forvarmet ovn i ca 10 min.
12 år14. juli 2011 kl. 10:22



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });