Sixpack

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse


#11
re: Sixpack
Min vægt har været meget stabil i denne uge. Med 83 kilo som det laveste og 84 kilo som det højeste. Og det er jeg meget tilfreds med. Jeg har jo været er er på kursus. Så den står på gratis mad, firmaet betaler. Men det er en fin kantine med lækker mad, men også en del fristelser. :-)
Men det går ok med at holde grabberne fra fristelserne.

Fedtet på maven svinder stadig ind. Der er ikke meget tilbage. Så det gælder vist bare om at holde ud. Være tålmodig og så en dag er sixpacken der.

Træningen går det meget meget fint med. Mit nye program passer mig virkelig godt. Havde ikke lige troet at jeg ville synes om at løbe. Men det går ok. Tager det helt stiile og roligt, men har da været oppe på fire gange 1 minut i løbet af de 20 minutter. Så i denne uge vil jeg forsøge mig først med 5 gange og så måske 6 gange.

13 år6. marts 2011 kl. 23:29
#12
re: Sixpack
Godaften Knud

Nu da vægten er på plads gør du dig da tanker
om en anden vane..... nemlig rygning?
som du har sagt jeg gerne må spørge til...smiler

Knus kis
13 år7. marts 2011 kl. 19:42
#13
re: Sixpack
82,8 kg. Et lille vægttab:-) men hvor dejligt.

Og til kis: Smøgerne er meget i mine tanker. Forsøger at vsualisere dem væk:-) Og det går bedre og bedre.

Knus
13 år11. marts 2011 kl. 14:03
#14
re: Sixpack

Godt gået!
13 år12. marts 2011 kl. 09:24
#15
re: Sixpack
Hejsa Knud

Først og fremmest.. tage på i muskelmasse og tabe fedt på maven kan du ganske simpelt ikke samtidig (:
Man taber sig af kaloireUNDERskud, og tager muskelmasse på af kalorieOVERskud, så det kan du godt se ikke kommer til at gå (:
Hvis du stiler efter Sixpack som overskriften hentyder til, så skal du ha en BF% (Body Fat %) på under 10.. omkring BF%10 kommer der synlige markeringer, men skal du ha den velkendte 6pack, så skal du ned på 8-9 stykker, og så burde den være synlig.. kommer også an på hvor synlig du vil ha den, men deromkring skal du ihvertfald ned ;)

Og hvis du vil ha det sidste fedt væk fra kroppen, så prøv og "skift" din almindelige træning ud med interval træning.. det får pulsen op på en helt anden måde, og du kan forbrænde meget mere (: samtidig skal du ha strikket en kostplan sammen så det passer med du kan beholde din muskelmasse samtidig med fedtet forsvinder.. men øge muskel og tabe fedt kan du desværre ikke altså (:

Håber det hjalp dig lidt på vej!
Og god tur til bjergene! ;)

Mvh
13 år17. marts 2011 kl. 23:42
#16
re: Sixpack
Hej Heegh

Ja, det er sikkert som du skriver.

Min vægt ligger meget stabilt omkring de 83 kilo.. Og det er jeg egentlig også meget godt tilfreds med. Der er lige lidt fedt tilbage på maven og det ene side håndtag er stort set væk.

Jeg har dyrket vildt meget cardio og intervaltræning siden August. I perioden har jeg tabt mig ca 15 kilo. og vil tro jeg hat taget 3 kilo på i muskelmasse.

Så nu har jeg lavet et nyt program med min personlige træner gennem mange år. Sådan lige for afvekslingens skyld. Så nu kører jeg opvarmning med udstrækning, åndedræt, og planken i ca 10 minutter. Pause. Derefter 5 minutter tæsken løs på sandsæk, både med hoved, knoer og spark. Pause. Væggtræning i 20 minutter. Pause. Løbetræning i 20 minutter. Pause. Derefter udstrækning i 10 minutter.

Derudover cykler jeg hver dag til arbejde, træning, indkøb og meget andet.

Spiser jeg meget enkelt, spartansk, kulhydratfattigt, proteinrigt, drikker stort set ikke alkohol.

Idag nuppede jeg 20 kilo i hver hånd. Så jeg tror faktisk at min styrke øges og at mit fedt svinder lige så stille så vidt jeg kan se.

Men oki. Det er også et til tider hårdt program. Men sådan kan jeg bedst li det. Og hvis jeg er for træt en dag og måske lidt uoplagt, træner jeg bare stille og roligt. Langt de fleste dage nyder jeg dog min træning og livet i al almindelighed:-)

Knud
13 år19. marts 2011 kl. 16:05
#17
re: Sixpack
Hej Alle

Har lige vejet mig. Vejer nu 81,6 kg. Er ret tilfreds med det.

Det hænger måske sammen med at jeg er begyndt at cykle lidt længere ture på min MTB. Cyklede her i weekenden ud til Undallslundskov og cyklede ca. 10 km i skoven. Ret sejgt, synes jeg. Det er hårdt med ret skrappe stigninger og nedkørsler. Min puls var oppe på 172.:)

Så det blev til en cykletur på knap 20 km. Søndag cyklede jeg så igen. Denne gang blev det til 14 km. Igår var jeg så ret så øm i benene. Idag har jeg det fint igen.

På søndag skal jeg for første gang i over 40 år træne på et hold. Har meldt mig til noget der hedder bodyflow. Dvs. Yoga, Tai Chi og Pilates. Det bliver spændende. Tror det måske er den perfekte måde at starte en søndag på:)

Jeg er jo lidt en enspænder type. Så for mig er det et stort skridt at tage at træne sammen med andre. Men har erkendt at jeg må forsøge på at være lidt mere social i min fritid, da jeg jo skal være sammen med andre på min tur op til Base Camp One.

Min form bliver bedre og bedre. Kosten går det også fint med. Er nået til et punkt hvor jeg yderst sjældent tænker på at spise usundt. Spiser faktisk meget sundt lige nu og har det fint med det. Træningen går det også fint med. Tror jeg har fundet et leje der er naturligt for mig. Træner jo hver dag i op til to timer og de dage hvor jeg cykler i op til 4 timer.

Så alt i alt er jeg i en meget god balance og harmoni med mig selv. Tror faktisk aldrig at jeg har haft det så godt som jeg har det nu. Føler at det liv jeg lever lige er mig.

Glæder mig bare afsindigt meget til den dag hvor jeg tager på min første vandretur i Norge. Sikkert til næste år.

knud
13 år13. april 2011 kl. 15:13
#18
re: Sixpack
Hej

Jeg synes det er spændende at høre om hvordan du udvikler dig fysisk og psykisk og glæder mig til at høre om den fremgang opnår. Godt arbejde!
13 år24. april 2011 kl. 21:20
#19
re: Sixpack
Idag vejer jeg 80,5 kilo. Det er jeg meget tilfreds med.

Det ses ret tydeligt på min krop nu. Taljen er ved at være der og fedtet på maven er også skrumpet ind til næsten ingenting. Så jeg tror at min sixpack snart kan komme frem nu. Det drejer sig vist blot om yderligere et par kilo fedt mere der skal af.

Jeg er jo begyndt at gå til Bodyflow. Træningsformen passer mig fint. Det er sejgt. Det er hårdt, da der trænes styrke, smidighed, balance, krydsbevægelser og åndedræt på en gang. Jeg er ret overrasket over mig selv. Rent faktisk er jeg i bedre form end mange af de unge. Nogen af øvelserne laver jeg hver dag, således at jeg nu til den almindelige træning starter med at varme op i en halv time.

Jeg er ikke så smidig som mange af de unge kvinder. Specielt ikke i corsetmuskulaturen, men det hænger muligvis sammen med at jeg er drønstærk her.

Brystmuskulaturen er jeg også begyndt at træne hver dag. Jeg kan kun løfte ca 40 kilo her. Målet er at nå op på 80 kilo indenfor et år. Så tror jeg at jeg vil kunne løfte min kropsvægt i en arm.

knud
12 år29. maj 2011 kl. 11:36
#20
re: Sixpack
Dejligt at høre hvodan det går.....Calcit...
12 år29. maj 2011 kl. 13:25



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });