Sixpack

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse


#1
Sixpack
Hej Alle

Ja så fik jeg flyttet min tråd fra vægttab som der hed 90 kg.

Jeg har tabt mig ca 15 kg fra August og til 1 februar. Det er jeg meget godt tilfreds med. Så idag vejer jeg ca. 85 kilo og måler 189 cm

Nu vil jeg så tage på i muskelmasse, og stadig gerne tabe lidt fedt om maven derfor navnet på tråden sixpack.

Mit navn tibet kommer af at jeg drømmer om at komme til først nepal og herfra gå op til base camp 1 i tibet i ca. 5500 meters højde. Det planlægger jeg at gøre i 2013. Så jeg skal være i ret god form inden da. Jeg træner næsten hver dag 6-7 dage i ugen i ca halvanden time pr gang. Lige nu er der meget cardio efterfulgt af lidt styrketræning. Jeg kan træde ca. 520 watt på motionscyklen, dog i kort tid, men det er jeg meget godt tilfreds med. I benpres nupper jeg nemt 260 kilo. Der er ikke flere kilo i maskinen. Og så kan jeg løfte 37 kilo i stangvægt over hovedhøjde.

Som i sikkert kan fornemme holder jeg meget af at træne. Den daglige træning er og har næsten altid været en stor del af mit liv. Der er ikke noget som at sidde på motionscyklen og bare gi den gas så sveden drypper fra en. Den velvære og lykkefølelse der rammer en både under men specielt efter træning er bare helt ubeskrivelig. Det skyldes at der frigives endorfiner og dopamin ved hård træning. Jeg kan kun anbefale at i prøver det. Men pas på: Man bliver afhængig.

Kan i alle ha en god søndag

Varme hilsener fra Knud
13 år6. februar 2011 kl. 11:31
#2
re: Sixpack
Hej Knud
Gode forberedelser du gør ang. din rejse til Tibet;-)
Ja man bliver afhængig af at træne.
Jeg SKAL ud at gå hver dag. Snart begynder min veninde og jeg at cykle igen...smiler

Forsat god motion til dig og alle I andre

Knus kis
13 år7. februar 2011 kl. 09:10
#3
re: Sixpack
Fedt Knud!

Hvis du ikke er helt sat paa Mount Everest, hvad du maaske er pga. navnet og det kendte, saa kan jeg anbefale Annapurna ruten i Nepal i stedet. Du kan gaa op til 5350m, det tager ca. 3 uger. Jeg har proevet begge. Grunden til at Annapurna er langt bedre efter min mening, er at man gaar langsomt op af bjernes sider, og saa ned paa den anden side af bjergene. De villages man kommer igennem er mere autentiske og omgivelserne er mere varierede og smukke.

De tilbyder alt muligt oveni, men jeg bar min rygsaek hele vejen selv, det er ret haardt naar man kommer op i hoejderne, saa tag kun det noedvendige med. Men man skal have guide med, kan vaere farligt ellers, fare vild, skader etc.

Det er en oplevelse for livet, noget af det bedste jeg nogensinde har gjort, du kan godt glaede dig :)

Hvis du har brug for en guide kan jeg varmt anbefale: fairsteptrekking.com
13 år16. februar 2011 kl. 20:19
#4
re: Sixpack
Hej Rov

Wauvvv....det lyder squ da godt nok spændende din rejse. Dig kunne jeg godt tænke mig at tale lidt med. Lidt om hvordan man forbereder sig bedst muligt til en sådan tur. Supersejgt og stærkt at bære sin rygsæk hele vejen. Sådan.....smiler

Min mail er: misterlarsen@live.dk

Det vil glæde mig rigtig meget hvis du mailer. Det er jo altid godt at snakke med "ekspert"

Og jeg har ikke lagt mig fast på noget bestemt endnu. Men jeg vil helt sikkert til Tibet en dag. Den tur jeg har kik på er med en erfaren Guide og så vandrer man fra Nepal og op til Base Camp One. Man overnatter hos en familie og spiser deres mad. Og så kan jeg vist ikke komme tættere på. Og du har helt ret i at min viden og mine indre billeder kommer fra TV hvor jeg ser alt hvad jeg kan om Tibet, tibetanere og Mount Everest. Og jeg er dybt fascineret og passioneret. Elsker ganske enkelt det jeg ser og er bare vild med tibetanere og deres medfølende væsen og så er de så gude smukke. Så der må jeg ned engang. Nepal har jeg ikke studeret så meget, men det tror jeg at jeg vil begynde på. Mon ikke de to folk minder lidt om hinanden.

Men nu har jeg talt lidt med min personlige træner om mine planer og han har så lavet et nyt program til mig. Så nu starter jeg med en åndedrætsøvelse for at øge iltindtaget i lungerne. Helt enkelt er det: Træk vejret dybt ind, spænd ind i maven, spænd i bækkenbunden. hold vejret lidt og pust så langsommmmmt ud. Det gør jeg i ca. 10 minutter. Og til dig kære kis er dette en god måde at starte med at meditere på som en indledende øvelse til den egentlige meditation. Øvelsen er også udrensende for sindet....smiler...så det kan vi jo gøre sammen nu i to måneder og så kan vi tage fat på den egentlige meditation herefter. Husk at sidde på en stol og med fødderne godt plantet på gulvet. Det er meget vigtigt at være grounded under øvelsen. Så har du lissom forbindelsen til det jordiske liv. Smiler....

Sålaver jeg endnu en meget enkel øvelse.....Jeg går ned i knæ så bagdelen næsten rører gulvet og så hopper jeg op og strækker armene op mod loftet. Det gør jeg i ca 5 minutter. Derefter er det over på løbebåndet. Går i 2 minutter og løber så i ca 30 sek og i ialt 20 minutter. Strækker ud. Og så løfter jeg vægte. Det sjove er at mig der aldrig har løbet faktisk nyder at løbe. Ja for mig er det sjovt.....Og så slutter jeg af med udstrækning.

God dag til jer begge, Kis og Rov og til alle andre.

Knus Knud
13 år21. februar 2011 kl. 16:10
#5
re: Sixpack
Hej igen

Vægten sagde 84 kilo her til morgen. Minus 1 kilo. Dejligt....smiler...Nu begynder taljen at være der.....lidt endnu og så håber jeg turen kommer til mindst 1 kilo fedt på maven, men det er jeg jo ikke helt herre over. Naturen bestemmer vist her. Eller helt præcist genetikken.

Men nu skal det vist også til at være varmere igen og måske lidt forårsagtigt. Og det glæder jeg mig til. Er godt nok træt af vinteren nu. Vil gerne til at ha lidt varme så jeg kan drøne lidt rundt i skoven på min MTB

Knus Knus
13 år21. februar 2011 kl. 16:14
#6
re: Sixpack
Hej Knud
Okay 2mdr jeg tar`lige et online kursus her...smiler.
Vejledningen er jo god ...så

Når du nu skal ud og cykle kunne du så ikke få lyst til
at tage et par fotos til din blog.

Ja nu vil jeg osse ha`bedre vejr så min veninde og jeg kan cykle

Knus kis
13 år21. februar 2011 kl. 22:15
#7
re: Sixpack
Det er super at du forbereder dig saa godt, og at have et maal hjaelper med at komme i god form!

Jeg tog afsted dengang med 1 maaneds "varsel" var bare en beslutning jeg pludselig tog, havde ikke rigtig taenk saa langt, men var virkelig en omvaeltning af den gode slags, fysisk men ogsaa psykisk.

Dit planlagte lyder skoent, jeg gik fra Nepal siden, har altid ville til Tibet ogsaa.

Skal nok maile dig senere paa ugen, er paa vej i seng. Hepper herfra :)
13 år21. februar 2011 kl. 23:33
#8
re: Sixpack
Idag siger vægten 83,5 kilo. Fedtet sniger sig af i taljen og det er jo fint. Tænker på hvor langt jeg skal ned i vægt førend de sidste cm fedt på maven er helt væk. Måske 2 kilo mere.

Til Kis
God ide med nogen billeder af MTB`eren og mig på bloggen. Kom forår.....smiler

Til Rov
Jeg glæder mig til mailen fra dig

Jeg er lidt forkølet i de her dage. Men træner alligevel, og jeg er virkelig glad for mit nye træningsprogram med vejrtrækningsøvelsen og de 20 minutter på løbebåndet. Nyder at gå og løbe. Lige nu går jeg mest, men er da oppe at løbe i korte øjeblikke. Og som min ex børnenes mor siger, som jeg træner sammen med om onsdagen, siger: Hvem skulle ha troet at du ville begynde at løbe.

Men det gør jeg altså nu....smiler

Knus knud
13 år23. februar 2011 kl. 14:54
#9
re: Sixpack
83,3 kg idag = - 200 gram siden igår. Sådan. Smiler. Ikke meget fedt tilbage førend sixpacken er der
13 år24. februar 2011 kl. 12:26
#10
re: Sixpack

Hej Knud
Sådan! Godt gået...smiler

God weekend til dig og alle i andre
Knus kis
13 år25. februar 2011 kl. 16:34



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });