Sixpack

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse


#21
re: Sixpack
Idag står vægten på 80,3 kg. Nu er der ikke langt til de magiske 79,9 kg. Jubii.

Torsdag cyklede jeg 21 km. Heraf de 11 i skoven. Ret sejgt og cool, synes jeg. Nå, men på den tur forbrændte jeg 1251 kalorier ifølge mit pulsur.

Igår cyklede jeg så 19 km og fobrændte ca 800 kalorier. Turen var noget nemmere idet jeg cyklede rundt om de to søer vi har her i Viborg. Meget af turen er på grussti.

Nu er det så lørdag. Spørgsmålet er så om jeg skal cykle ud til Hald Ege Søen ned til inderøen cykle rundt om den og så op til toppen af Hald Ege Bakken. Denne tur vil gøre nas. Bakken stiger kraftigt på et langt stykke.
Jeg vil tro det er en tur på ca 30 km.

Problemet er at mine glykogendepoter er totalt flade. Så jeg er meget i tvivl om jeg kan klare den tur. Men hvis jeg gør og spiser kulhydratfattigt igen idag, så tror jeg der er en chance for at jeg når de magiske 79,9 kilo imorgen tidlig.

Nå, men under alle omstændigheder kan i ha en god dag og nyde det vildt lækre vejr

Knud
12 år4. juni 2011 kl. 10:19
#22
re: Sixpack
Jubii - 79,9 kg

Så lykkedes det. Jeg cyklede de 30 km i går. Og som forventet var Dollerup Bakke meget hård. Godt at 1 gear er meget lav på min MTB. Pulsen var på et tidspunkt på 177. Hjertet hamrede bare derudad. Ikke dårligt for en mand på 50, med en teoretisk max puls på 171.

Oppe på toppen ventede så min belønning. Frisk lavet kaffe. Jeg fik en Trangia i fødselsdagsgave. Et lille udekøkken med et spritblus. Så jeg nød min kaffe og den fantastiske udsigt over Hald Sø.

Efter en lille times tid gik turen hjemad. Denne gang gik det stærkt. Besluttede mig for at køre ind i Bøgeskoven på Inderøen. Her var der vildt smukt og en fantastisk duft af Bøgeskov.

Efter yderligere 10 kms cykling var jeg så i Viborg. Købte en halv kylling på Chicken House. De roterer rundt på et spyd og er totalt lækre.

Kl 19 var jeg hjemme. Mit pulsur viste at jeg havde forbrændt 1750 kalorier på turen. Jeg var træt, men på den gode måde. Gik i bad. Spiste kylling og hørte musik resten af aftenen.

Idag er jeg så lidt øm i benene. Vil slappe af. Og sidst på dagen cykle en lille tur rundt om Søndersø. Holde pause ved Ishuset, og spise en hjemmelavet isvaffel med to kugler is og masser af Guf. Som beløning for alle mine strabadser.

God søndag til dig

vh knud
12 år5. juni 2011 kl. 10:05
#23
re: Sixpack
Flot vægt!
30km cykkeltur godt klaret af en mand i hans bedste alder.....smiler.
Jeg kan godt følge din beskrivelse af den vildt smukke bøgeskov.
Min veninde og jeg cyler "kun" 20km vi er osse vildt betaget af naturen.
12 år5. juni 2011 kl. 10:31
#24
re: Sixpack
Hej Kis

Smiler. Som altid et dejligt og opløftende svar fra dig:)

Hvordan går det med dig og dine gå og cykleture?

Kh Knud
12 år7. juni 2011 kl. 21:34
#25
re: Sixpack
Tak Knud:)

Jeg nyder simpelhen mine gåture hver dag.
Jeg er jo rigtig glad ved at gå ved vandet og i skoven.
Det giver mig en fred i sjælen at mærke vinden og alle duftene og årstidernes farveskift.

Når min veninde og jeg cykler derudad,
så har jeg det sådan at selv om vi har cyklet i ca 2tim
er jeg ikke træt. Så noget kondi må jeg ha` fået....smiler

kh kis
12 år7. juni 2011 kl. 22:17
#26
re: Sixpack
Hej Kis

Det er sejgt at du cykler i 2 timer. Mon ikke din kondi er ret god:)

kh knud
12 år12. juni 2011 kl. 21:42
#27
re: Sixpack
Idag sagde vægten 79,6 kg. Sidehåndtagene er væk. Så nu er der lige lidt fedt tilbage på maven. Mon ikke at jeg kan komme af med det her i de næste fire uger hvor jeg holder ferie.

Det tror jeg. Jeg cykler meget. Cykler ca 20 km hver dag og forbrænder ca 1000 kalorier. Så det skulle jo teoretisk svare til en kilo fedttab om ugen. Men så enkelt er det desværre ikke i praksis.
12 år5. juli 2011 kl. 22:11
#28
re: Sixpack
Gode cykleture du tar´dig. Så er formen da vist hvor den skal være.....smiler
God ferie Knud
Kh kis
12 år5. juli 2011 kl. 23:26
#29
re: Sixpack
79,2 kg idag:)
12 år7. juli 2011 kl. 10:26
#30
re: Sixpack
Hej Knud
Er smøgernes tid forbi? eller......
12 år7. juli 2011 kl. 15:23



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });