5:2 - andre interesserede?

Du læser en tråd i debat > vægttab


#31
Tillykke med at din dag er gået godt bløddyret:-) Min mand havde også 2. dag igår - han syntes dogså det var lidt hårdere end første gang men det gik godt. Jeg selv har kun en fastedag om ugen da det for mit vedkommende mere er for at vedligeholde og prøve noge tnyt af. Også med et håb om at komme helt væk fra at tælle kalorier og veje mad osv.. i denne uge- efter faste tirsdag har det gået forrygende- har ikke overspist heller- hvilket er min udfordring.
Dejligt at høre at du kan træne alligevel- det er jeg meget spændt på på mandag, som skal være min fastedag.
10 år25. oktober 2013 kl. 06:56
#32
3. fastedag
Er skudt i gang - madmæssigt går det fint, men må erfare at træning(30 minutters cirkeltræning) - hvor jeg er udøver og ikke træner - IKKE er godt for mig på fastedage. Blev svimmel og er stadig sådan lidt rundforvirret her ½ time efter. Det skal jeg have mig planlagt ud af.
Derforuden skal jeg øve mig i ikke at veje mig hver dag. Det er demotiverende at stå på vægten mandag - hvilket pt er min vejedag(den jeg skriver ind) - efter tre spisedage(uden for højt kcalindtag), når man ved vægten har været betydelig længere nede - og reelt set har jeg intet at klage over, der er røget 500 g. den første uge og det har slet ikke været hårdt :-) Så skal lige beslutte mig om vægten skal være et no-go alle andre dage end mandag eller hvordan jeg lige griber det an.

Men ellers synes jeg bare, at dette er vægttabs-MÅDEN for mig pt. Dejlig let og overskuelig med synlige resultater: - 500 g, - 9 cm
og -1 fedtprocent - og det på kun en uge. Forventer dog ikke cm og fedt% kan blive ved at følge med i det tempo, men man har vel lov at håbe;-)
10 år28. oktober 2013 kl. 10:49
#33
Jeg er også igang idag og er meget spændt på vægten i morgen. havde set frem til at afprøve træning i aften på fastedag men den er blevet aflyst pga vejret- hmm..
Og tillykke med det tabte Bøddyret:-)
10 år28. oktober 2013 kl. 18:09
#34
Ej, jeg har lige opdaget denne tråd. Fantastisk - forbundsfæller!

Jeg har været på 5:2 siden midten af august og jeg har tabt 4,5 kg.
For mig er det den letteste og mest virksomme måde jeg har tabt mig på. Jeg har 2 fastedage om ugen, og jeg sørger for, at det er dage, hvor jeg har travlt, så jeg ikke har så meget tid til at tænke på mad. Jeg spiser frokost og aftensmad, da jeg sagtens kan undvære morgenmad. Om aftenen kan det godt blive lidt hårdt, og så vælger jeg ofte den løsning, der hedder tidligt i seng - sjovt nok er jeg ikke specielt sulten når jeg så vågner om morgenen.
De første 2 uger kunne jeg godt mærke, at jeg ikke havde så meget energi, som jeg plejede, men efter 2 uger fik jeg energi som tidligere, og nu er der ingen "bivirkninger" mere. Heller ikke når jeg træner. Og jeg kan godt løbe en tur på "tom mave" om morgenen efter en fastedag - jeg kan ikke mærke nogen forskel fra tidligere!
Jeg tæller ikke kalorier de 5 dage, jeg forsøger bare at spise sundt og fornuftigt (men jeg falder da i indimellem). Jeg synes det er befriende kun at tælle kalorier 2 dage om ugen. Min vægt fylder ikke længere så meget i mit liv. Jeg vil gerne tabe 2 kg. mere, og derefter vil jeg gå på vedligehold - her tænker jeg at jeg så kun skal faste 1 dag om ugen og hvis vægten begynder at stige lidt, så sætter jeg det midlertidigt op til 2 dage igen... nu må vi se, hvordan det går.
Men jeg spiser mange flere grønsager end tidligere, både på fastedage (fordi de fylder godt i maven og det er noget af det man kan indtage mest af på 500 kalorier) men også på de andre dage. Det er en god vane, som jeg er glad for af mange årsager, men særligt den sundhedsmæssige. Min sukkertrang er også blevet nemmere at styre. Sikkert fordi jeg slet ikke får sukker 2 dage om ugen og dermed får skruet ned for indtaget. NÅR jeg så spiser lidt slik, så kan jeg godt mærke, at det kan være svært at holde igen, men jeg er bevidst om det og kan slet ikke spise så meget som tidligere, da jeg synes det bliver for sødt. Der er også søde ting, som jeg ikke længere bryder mig om, fordi det er FOR sødt!!! Havde aldrig troet det skulle ske for mig.
Alt i alt er jeg rigtig glad for 5:2 og jeg betragter det ikke som en kur, men som en livsstil, for de positive effekter på helbredet vil jeg gerne blive ved med at have resten af livet.
10 år29. oktober 2013 kl. 14:59
#35
Velkommen til...

Overstod 3. fastedag i går og det gik godt - lige med undtagelsen af træningen. Kan allerede nu mærke, at spisedagene er sundere og knap så sukkerfyldte som før - dejlig fornemmelse. Har døjet med let hovedpine de sidste fire dage, men tror det hænger sammen med sukkerafvænningen, så håber snart det går over.
10 år29. oktober 2013 kl. 17:44
#36
4. fastedag
er næsten ovre. Var frisk fra morgenen af og kastede mig derfor ud i 4. fastedag - trods mine tvivl i går...
Den er gået godt - har endda gennemgået 30 min. hård cirkeltræning uden at få det dejligt. Super fedt. Placerede træningen helt fra mogenen i håb om, at kroppen så ikke var gået i 'panik' endnu - og det ser ud til, at det var det der skulle til. Vil afprøve cirkeltræning fra morgenen af igen næste fastedag.
Skal på vægten i morgen - sprang over i dag, da jeg vidste at de sidste par dage ikke ville have gjort noget godt for min vægt, men er fortrøstningsfuld mhp. i morgen.
Dagen forløb således:

21.00-13.00: Faste
9.30: cirkeltræning
13.00: 100 g stegt torskerogn med citronsaft og stegte gulerødder
17.30: 250 g karrysuppe og 50 g stegt kylling.
19.00-20.00: træne mit hold
i morgen 7.00: morgenmad
10 år31. oktober 2013 kl. 20:33
#37
5. fasedag
Krise... Har de vildeste cravings her efter aftensmåltidet... Æv Æv, det skal bare gå. Derfor er jeg gået til tasterne for at komme til at tænke på noget andet.

Har i dag besluttet at søge et andet arbejde end det jeg har pt. Samme type som nu, men kun 2½ km hjemmefra og kun på 32 timer samt andre bedre forhold en nu - og er egentlig ikke ked af mit job, det andet er bare bedre..... Alle sammen faktorer der tiltaler mig meget.... Også med den bagtanke, at manden kun er ansat for et år og med den korte afstand er der mulighed for at undvære den ene bil, såfremt økonomien rammes af dagpenge...
Men, men, men...skal jo lige have skrevet en ansøgning og sendt den afsted... Skal lige tale med stedet i morgen - for at sikre mig forholdene og kemien - ingen grund til at søge, hvis det viser sig, at det ikke er et godt match.
Har været det andet sted i 9½ år og det vil da blive svært at sige op, såfremt det bliver relevant og gode kollegaer ved man jo ikke om, man får det nye sted - og det har jeg i hvert fald nu... MEn må jeg se, hvilke muligheder, der byder sig.

Ellers er fastedagen gået godt - indtil nu - og lige nogle tale for de første 2½ uge på 5:2 kuren
- 1,2 kg
- 10 cm
Dejligt at se resultater
10 år4. november 2013 kl. 19:02
#38
6. fastedag
Faldt i på 5. fastedag, hvor jeg havde krise om aftenen - men to med to småkager...Så jeg overlever det.
Ellers har jeg fundet ud af, at risengrød mætter MEGET godt og så elsker børnene det. Det indeholder meget færre kalorier end jeg lige havde tænkt mig til, så det er dejligt...

Er i gang med 6. fastedag og det gør skønt.
10 år7. november 2013 kl. 16:34
#39
Mens. og fastedage
Er er IKKE en mulighed er hermed erfaret.
Værre mens. smerter end normalt, sult, kvalme og svimmelhed, fik kun fastet ½ dag... Blev så dårlig. En times tid efter jeg fik spist lettede alle symptomer. Måske prøver jeg igen i næste cyklus - ellers må jeg bare accepterer, at jeg under en uge med mens. kun faster en gang.

Har andre nogle erfaringer med dette?
10 år12. november 2013 kl. 13:50
#40
Jeg har faktisk haft lettere ved at faste på mens-dage, fordi jeg simpelthen ikke har lyst til at putte noget som helst ned, med den type af smerter :) Men det lyder godt nok ubehageligt med kvalme og svimmelhed - så hellere lytte til kroppen!
10 år13. november 2013 kl. 17:52



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });