5:2 - andre interesserede?

Du læser en tråd i debat > vægttab


#21
også mig
Jeg har bestemt også at prøve 5:2 - håber det virker... Men det lyder godt. Starter op i næste uge.
10 år18. oktober 2013 kl. 21:40
#22
Jeg starter 5:2 i morgen. Så vil gerne være med her også:-)
Som Fedania er inde på, er jeg helt enig i, at det er længden på fasten der har speciel betydning for denne kur/livsstil.
Jeg har tænkt at spise frokost og aftensmad for ca 250k pr måltid- godt med protein.
Jeg vil drikke vand, kaffe, the og cola light ved siden af.
Et lidt underligt spørgsmål måske- men hvad med sukkerfri tyggegummi? Det er jeg vant til at indtage en del af- men der er jo lidt kalorier i og det fremmer vel produktionen af mavesyre- hva har i andre af erfaring med det??
10 år21. oktober 2013 kl. 07:29
#23
Jeg er lige gået i gang fra i dag, 1. fastedag er gået godt - med en fordeling som din. Jeg har ledt efter et svar på netop det med tyggegummiet også, men uden held.

Jeg tror dog - ud fra egen lommefilosofi - at det må være ok, da der jo ikke kommer noget i maven(foruden ekstra mundvand)...Men skriv endelig, hvis du finder et konkret svar.
10 år21. oktober 2013 kl. 19:57
#24
Det bedste jeg har ku finde ang tyggegummi er at det er ok.. Der er to kalorier ca i et stykke stimorol så det vælter næppe budgettet. Desuden reagerer maven jo også på at man drikker fx kaffe og the.
Jeg er godt kørende for nu- men er spændt på i aften..
10 år22. oktober 2013 kl. 14:19
#25
Jeg klarede også første faste-aften omend den var lidt hård...
Og vågnede så op i morgen og - meget mærkelig - var ikke sulten. Vildt underligt.
Hvad næsten er endnu mere underligt er, at det næsten har været svært at nå mine kalorier i dag - hvis det ikke havde været for 100 g. nougatis, så ved jeg ikke om jeg var nået derop.
Så helt fantastisk start på 5:2 - håber det fortsætter sådan... har næste fastedag torsdag, er lidt spændt, da jeg skal træne et motionsboksehold den dag - hvad mon det gør ved 'sulten'? Men som træner deltager jeg ikke for fuld skrald, så mon ikke det går... Lige nu er jeg i hvert fald fortrøstningsfuld og fuld af positivitet.
10 år22. oktober 2013 kl. 21:11
#26
Jeg har haft lyst til slik til aften- ingen tvivl om det- men klarer det også overraskende godt. Jeg er spændt på i morgen. Og jeg er overrasket over hvor flad min mave er- det er helt vildt- selvom det er aften.
Jeg overvejer meget om jeg skal nøjes med en enkelt fastedag om ugen også fordi jeg er på vedligehold og ikke skal tabe mig og oveni træner jeg meget. Jeg regner med at jeg vil køre mandag som fastedag- også fordi jeg spiser en del mere i weekenden end til hverdag, og plejer også at træne en hård time mandag aften- så det er jeg spændt på at afprøve på mandag:-)
10 år22. oktober 2013 kl. 21:42
#27
fastedag 2
Er godt i gang her, men det er lidt hårdere end første gang. Synes jeg er mere sulten end sidst - men der er kun 1 time til frokost, så det går nok...
Måske det også er fordi jeg har hjemmearbejdsdag i dag og derfor har meget let adgang til skabene, men men men har altså ikke været i dem, så er godt tilfreds med mig selv. En anden forklaring er måske også, at jeg i går ikke spiste efter aftensmaden kl. 18.00, og aftenen før første gang bød på mad, det har nok også lidt at side
10 år24. oktober 2013 kl. 11:12
#28
Jeg tror du har meget ret i at en hjemmearbejdsdag er svær- når man er koncentreret om noget så er fokus ikke på mad vel.. Og når du så oveni ikke har spist siden kl 18 igår så har det da klart en sammenhæng. Det kræver vel desuden også en form for tilvending ik:-) Held og lykke med resten af dagen.
10 år24. oktober 2013 kl. 13:17
#29
Mon ikke det også har noget med mental tilgang at gøre? Før første fastedag var du med garanti sikker på at det ville blive helt vildt hårdt, og så opfattede du at det faktisk ikke var så slemt. Her inden anden fastedag tænker det "det bliver sikkert lige så let som sidst" og bliver så forundret over, at det virker svært. Gad vide, om det reelt var sværere i dag, eller om det bare er dit udgagnspunkt der er forskelligt og "virkeligheden" derfor opfattes anderledes i de 2 situationer?
Det handler måske også om at det er længere siden du har spist, men det behøver det ikke at gøre :)
10 år24. oktober 2013 kl. 13:53
#30
Så er anden dag snart slut og havde kun lidt krise - det var op til frokost. Resten af dagen er gået rigtig godt - heldigvis og det til trods for en gang boksetræning(godt nok som træner, så ikke så fysisk hårdt som at deltage i træningen ;-))

Og Jo, Fedenia. Tror du har ret i, at det mentale også har spillet ind, både fordi første dag var ekstrem let, men også den mentale udfordring i ikke at gå og snacke i skabene, som jeg har haft for vane det sidste stykke tid.

Men jeg er helt sikker at finde fastende to dage i næste uge. Kan godt lide den selv-kontrol, det kræver samt fornemmelse af ikke at være overfyldt og ikke mindst det at det kun er to dage der kræver stor fokus(tæller nu også kalorier de andre dage pt for lige at komme ind i rytmen med ikke at overspise, regner dog ikke med at det er en lang periode, det skulle gerne komme til at være naturligt med tiden). Det skader jo heller ikke, at der fra mandag morgen til i dag er røget 600g - og ja, ja, ved godt noget er væske og mindre mad i tarmene, men det er nu en god fornemmelse alligevel.
Så indtil videre: HURRA FOR 5:2
10 år24. oktober 2013 kl. 20:40



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });