Nu skal det være! 15 kg!

Du læser en tråd i debat > vægttab


#191
Og hej _A_
Ja, det med at arbejde med motivation og lære at sætte rammer, det kommer til at være altafgørende for om jeg får succes med mit -15 kg projekt.

Lidt om mig: Jeg er 47 år, 172 cm, har ingen børn, men en rigtig dejlig mand og en skøn lille hund - en cairn, som er sød og kærlig og ret så insisterende på, at foldboldspil med masser af larm (gøen) er det eneste der dur, når man rigtig skal lege.

Jeg har nærmest altid været en 10-15 kg overvægtig. I perioder i min ungdom kunne jeg med usunde kure holde vægten nede i perioder, I kender nok historien. Har faktisk også været lidt bulimisk i min pure ungdom, dvs. ret så forstyrret både mht. spisning, men også mht. så meget andet, der var svært at forholde sig til. Mit sind og mine livsvalg har gjort, at jeg ikke har børn. Jeg accepterer det selv 100%, men ved også, at jeg på den måde måske kommer til at virke lidt overfladisk på nogle, fordi jeg ikke interesserer mig så meget for hele det familieunivers. Men nu er jeg altså kommet til et punkt i mit liv, hvor jeg må gøre noget og få styr på krop og sjæl, blive lidt gladere, specielt for mig selv. Jeg er midaldrende og kan mærke på det hele, at nu bliver hud og væv slappere, det hele begynder at hænge lidt og jeg ved jo, at jeg vil forandre udseende meget indenfor de næste bare 10 år. Det er nu, jeg skal blive venner med min krop, så vi kan få et godt samarbejde de næste mange år, og så jeg kan få ro med de forandringer, der nu engang kommer. Jeg håber at kunne blive glad for min alder og at kunne se fremad med håb og ikke forgræmmelse. Så jeg skal forandre mig, blive mere åben, turde stå frem og fortælle om mig selv. Nå, nu skal jeg af toget.

Hav en god weekend alle:)
10 år28. september 2013 kl. 08:29
#192
Hvis du vil vide mere om syre/base, så vil jeg foreslå en tur forbi biblioteket og hente bøger af Lene Hansson - det er hendes princip, så at sige. Der kan du også få masser af inspiration til hvordan du kan sammensætte maden ud fra det princip.
Det er ikke noget jeg personligt går op i, så jeg ved ikke særlig meget om det.
10 år28. september 2013 kl. 10:49
#193
Der er ingen der vil skrive med???
Der er lidt stille her på tråden. Jeg skriver lidt alligevel og håber, at der kommer nogle andre med.

+ 1 kg siden sidste torsdag:(

Har været 2 dage på kursus med forplejning, og det har virkelig ødelagt min kurs. Dejlig morgenbrød med ost og marmelade, den skønneste buffet med masser af forskellige fristelser og selvfølgelig kage til eftermiddagspausen. Jeg kunne ikke sige nej, blev ærgerlig over mig selv og fik det sådan, at så kunne det også være lige meget. Så jeg spiste selvfølgelig også for meget om aftenen. Æv og æv. Nu skal jeg have alvorligt fat i nakken på migselv, ellers er der fare for, at jeg kaster alt overbord. Det gør det ikke nemmere, at der er blevet koldt udenfor, og hyggegenet rører på sig, når jeg kommer ind efter hundeluftning i efterårsvejret.
Har ellers været ude at jogge 2 korte ture siden siden lørdag, og det vil jeg blive ved med.

Hvordan går det med jer andre?
10 år3. oktober 2013 kl. 18:58
#194
Øv øv Calendula :/ Brød og syltetøj smager jo også godt, og kage kan være svært at sige nej til.

Sidste uge gik det okay for mig, men fra weekenden og frem til nu er det også gået galt for mig. +1,5 kg!

Nå, men jeg tænker jeg lader værre med at tage dannkortet med i skole fremadrettet, for det er især der jeg "synder" og køber kage, pastaretter, kartofler og kød med sovs osv.

Håber på at jeg kan se det på vægten de næste par dage, så syntes jeg det er nemmere at holde fokus. Og når jeg har holdt det i et par uger plejer jeg i hvert fald at have nemmere ved ikke at falde i igen :)
10 år4. oktober 2013 kl. 08:35
#195
Back!
Hej igen tøser - hvor er det godt i holder tråden vedlige! Efter den nye side gik der lidt tid før man kunne se vores tråd - derfor mit fravar, troede der gik lidt tid.

For mit vedkommende synes jeg at jeg gør det godt men der sker bare ikke rigtig noget :( var kommet så langt at jeg havde tabt 6,5 kg - og stod bomstille!! :(

Til gengæld har det været en lidt slem weekend med masser af vendindehygge, så kender godt det problem med at når veninder spiser slik så får man jo også selv gjort det :( så glæder mig ikke til vægten imorgen!! Grrr...

Men det er ok man ryger i en gang imellem tror jeg, det vigtigste er bare at man formår at samle sig selv op så snart man indser fejlen! Så idag fik jeg skyr med mandler til morgenmad (altså ikke lige min favorit må jeg indrømme!) og suppe til frokost og iaften står den på kyllingefad med grøntsager og ingen kartofler, som straf :P
10 år6. oktober 2013 kl. 16:13
#196
Kom igen, kom igen
Godmorgen alle sammen.
Ja, det er vigtigt at kunne samle sig selv op og huske på, at der faktisk skal en hel del til, før det går helt galt. Jeg har haft en uge med helt almindelige spisevaner og uden at tælle kalorier e.l. Min vægt er det samme som for en uge siden. Det viser jo, at hvis jeg går i gang med at skrive dagens kost ned igen og holder mig til kcal-målet, vil der ske et vægttab - og jeg kan snart igen leve i den eufori det er, når det bare går nedad mod det endelige mål:D) Glæder mig rigtig meget til den følelse.
I mellemtiden vil jeg fortsætte med at jogge 3 gange om ugen. Var ude med en veninde i søndags og satser på en lille tur alene i dag og på lørdag - bare en 15-20 min's tur med blandet gå og jogge.
10 år10. oktober 2013 kl. 07:36
#197
Så stop mig dog!
Hej med jer,
Calendula, du skriver, at der skal meget til, før det går helt galt. Jeg giver dig ret og må samtidig erkende, at det er præcis hvad der er sket i mit tilfælde... Jeg har udsat mig krop for rigtig meget på det sidste og jeg skammer mig! Ikke at det hjælper mig, men det er simpelthen ikke muligt at undgå skammen lige nu! I morges steg jeg op på det monster, som hver morgen kigger på mig fra hjørnet af soveværelset. Jeg har taget næsten 5 kilo på!! Havde meget svært ved at acceptere tallet og måtte da lige op på vægten igen - men den fastholdte altså det første svar. ØV!

Det var noget af en spand kold vand i hovedet fra morgenstunden, men også en gedigen øjenåbner, for jeg må ikke lade det komme yderligere - tværtimod! Altså skal jeg nu tage mig sammen for alvor og jeg fraviger ikke lige foreløbigt!

Chokket medvirkede at jeg simpelthen har været ude at løbe i dag efter en LANG pause.. Trods ALT gjorde ondt, fortsatte jeg. Tænker det bliver bedre næste gang :)

Jeg kommer ikke udenom, at fremlægge de brutale fakta:

Start 22.5.13: 97kg
Sidst 24.9.13: 91,4
Nu: 93,3kg
Tabt: 2,3kg (hvor er det ærgerligt, når jeg den 26. juli kunne skrive 88,8kg)

Nu vil jeg lade mig inspirere af jer og ændre mine vaner - for det kan kun gå jer bedre. Hvad gør I for at holde motivationen? Jeg synes her efter dag 1 (igen), at min sukkertrang er helt vanvittig....
10 år10. oktober 2013 kl. 21:54
#198
Så stop mig dog!
Vi er vist i samme båd, _A_. Jeg startede i foråret på næsten 90 kg, tabte i løbet af sommeren ned til 83,7 kg og ligger nu på 85,5 kg. Jeg siger også: Stop!. Nu vil jeg tage et hug ned igen. Når jeg kommer på den anden side af 80, vil jeg fejre mig selv. Jeg tror, det må blive nyt tøj, så jeg kan flashe min sklankere silhuet lidt:). Nu stiller jeg straks mit delmål til 79,5 kg!

Motivation..... den bedste vej til at motivere sig selv er nok at arbejde på flere plan, men ikke mindst at dele med andre, hvad der sker. Det er de andres respons og støtte, der motiverer til at komme videre. Så kære _A_ skriv endelig her på siden:D)


Vægt nu: 85,5 kg
Mål: 79,5 kg.
10 år12. oktober 2013 kl. 11:08
#199
Ja, lad os tage et hug ned...
Jeg kan sagtens sidde her og sige, at nu stopper jeg, for jeg VIL IKKE tilbage til udgangspunktet... Synes det er en fej kamp, at kæmpe mod kilo der allerede er tabt en gang (eller måske flere). Problemet er så bare, at trods jeg føler motivationen og fortæller mine venner og kollegaer, at nu er jeg standhaftig igen - så falder jeg alligevel i. I dag skal jeg eksempelvist i byen med både lækker mad og alkohol. Det hjælper jo ikke en hel masse på vægten...

Suuk, hvor mangler jeg min gamle motivation, som holder fast og finder ind til rygraden...

Jeg er med på at tage et hug nedad på vægtskalaen - og håber jeg kan følge dit gode eksempel, Calendula :)

Hvordan mon det går med jer andre?
10 år12. oktober 2013 kl. 13:14
#200
I det mindste...
Viste vægten 92,2 kilo til morgen :)
10 år12. oktober 2013 kl. 13:31



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });