Nu skal det være! 15 kg!

Du læser en tråd i debat > vægttab


#1
Nu skal det være! 15 kg!
Hej folks!

Jeg har ikke brugt madital i ret lang tid nu, for egentlig har jeg haft lidt travlt og en masse andre dårlige undskyldninger.
Er altid på slankekur/kostomlægning men indimellem misser den bare, som f.eks. igår hvor aftensmaden bare smagte himmelsk og jeg så tager en ekstra portion - nogen der kender det?
Plus der lige var eeeeet lille bitte Anton Berg påskeæg tilbage også - det kan jo ikke skade så meget (tænker man i situationen! :( )

Men nu skal det være nok!! Jeg smuttede lige på vægten i morges (som jeg ikke har set siden oktober (?) da vi flyttede omkring denne tid) og der fik jeg mit livs chok!............ 87 kg !!!!! Har desværre en tendens til at jeg ikke rigtig lægger mærke til at jeg bliver tykkere og tykkere hver dag jeg ser mig selv i spejlet. Alligevel halter selvtilliden hver dag, så nu må det være nok!

Jeg loggede ind her og kunne se at sidste gang jeg havde brugt siden vejede jeg 77,8 kg. (og det er altså ca. ½ år siden!) Det er næsten 10 kg. jeg har lagt på!

Jeg vil fra i dag af rapportere på her, og håber nogen vil være med så jeg bliver holdt oppe på at spise ordentligt!

Mit mål er at tabe 15 kg. - altså ned til 72 kg. og jeg vil gøre det ved hjælp af delmål.

Sidste gang hvor jeg tabte mig 12 kg. gjorde jeg det at for hver kilo måtte jeg købe mig noget jeg ønskede mig (for det meste noget der ikke er for dyrt, da pengepungen ikke er så tyk) og det vil jeg også gøre denne gang:

1 kg: Nyt iPhone cover
2 kg: Armholder til iPhone (da jeg skal i gang med at løbe)
3 kg: Ny pyjamas
4 kg: Nye ballerinaer
5 kg: Bog Vandrende Sjæle
6 kg: Blomster til mig selv.
7 kg: Clinique foundation
8 kg: Bog Beautiful Creatures 3
9 kg: Bog Beautiful Creatures 4
10 kg: Nye træningssko
11 kg: Blomster til mig selv.
12 kg: Kop fra GreenGate
13 kg: 2 stk. GreenGate viskestykker
14 kg: Led til spinningsarmbånd, som bevis for at jeg har nået mit mål.
15 kg: Nyt tøj for 1000 kr. som kæresten har lovet at give.


Dette er mine mål, som hjalp mig sidste gang - som i kan se ligger tingene mest i en prisgruppen 50-150 kr. så jeg har råd til at holde det.

Jeg håber virkelig der er nogen der vil være med og ellers må jeg jo bare snakke med mig selv :b
11 år9. april 2013 kl. 09:42
#2
re: Nu skal det være! 15 kg!
Hejsa,
Jeg er med! Jeg brugte siden sidst, da jeg havde fået mit første barn og overvægt med i købet. Nu er situationen den samme, på barsel og 10+ kg for meget på sidebenene... Jeg er en af dem der ikke rigtig taber sig af at amme, men jeg havde bestemt ikke regnet med at tage på når amningen stoppede. Var på vægten i mandags og opdagede at jeg havde taget 3 kg på siden jeg holdt op med at amme - for 2 måneder siden!

Nu skal det være slut. Jeg vil gerne kunne holde mig selv ud til sommer (hvis den da nogensinde kommer) og lægge bunden for et lidt sundere liv, uden så mange vægt svingninger.

Jeg er knap 180 høj og vejer pt. 90,5 (har allerede tabt 1,6 kg siden jeg startede i mandags :-)) Målet er lidt flydende, men jeg ville rigtig gerne ned på den anden side af 80 kg inden jeg skal tilbage på arbejdsmarkedet til september. Så det burde bestemt være opnåeligt.

Jeg kickstarter projektet med en uge eller to på Nupo (kommer an på hvor længe jeg kan holde det ud) kombineret med tyggegrønt, gulerødder el.l., og almindelig sund aftensmad med resten af familien. Derefter regner jeg med at spise fornuftigt, skære ned på kulhydraterne og portionerne og komme mere ud og bevæge mig.

Jeg er enormt god til at starte projekter som dette, og måske knap så god til at fastholde motivationen. Så jeg håber at kunne holde mig selv i ørene ved at være med her!

Knus og god vind herfra
11 år10. april 2013 kl. 12:28
#3
re: Nu skal det være! 15 kg!
Fantastisk at du vil være med - så kan vi hjælpe hinanden! :D

Jeg bruger også tit Nupo - men desværre synes jeg ikke så godt om shakerne :( Men ofte hvis jeg ikke når morgenmad eller glemmer frokost drikker jeg Meal Replacement Shakes (dem der allerede er blandet) eller spiser deres barer. Vil også rigtig gerne prøve deres supper - ved du om de smager nogenlunde? :)

Hvor flot at du allerede har smidt 1,6 kg!! :D Keep up the good work.
Skulle vi evt. tage en eller to dage om ugen hvor vi skriver hvor meget vi har tabt, - for at holde os op på det?

Knus herfra.
11 år10. april 2013 kl. 13:59
#4
re: Nu skal det være! 15 kg!
Jeg har ikke prøvet supperne, er tilgengæld meget glad for shakes/smoothies generelt, så de ryger nemt ned - så længe de er iskolde og lavet med halvt mælk og halvt vand. Jeg tror dog jeg skal have købt nogle barer til eftermiddagen, hvor mad-trangen er ved at være temmelig høj.

Jeg synes det lyder godt med 2 ugentlige vejedage, både for at holde trit med det, men for mit vedkommende også for at undgå at veje mig hver dag. Har f.eks. taget 200 g. på idag. Og selvom jeg ved at vægten svinger, at jeg stadig har tabt 1,4 kg siden mandag osv. er det stadig irriterende når det går den vej. Derfor skal man ikke veje sig dagligt! (Jeg prøver stadig at lære ;-)) Jeg foreslår mandag og torsdag. Mandag så man ikke bare giver los i weekenden og torsdag så der er lidt motivation i løbet af ugen.

Og siden det er torsdag idag, kan jeg jo lægge ud:

Startvægt: 92,1 kg
Nu: 90,7 kg
11 år11. april 2013 kl. 08:27
#5
re: Nu skal det være! 15 kg!
Sikke en god ide med shakes! HAr ikke prøvet det med halvt mælk - tror jeg skal prøve da jeg har nogle liggende :)

Jeg var til tøsehygge igår aftes og må indrømme at jeg er stolt af mig selv! Der blev serveret så mange lækre ting - pandekager, is, chips, muffins, kage mv.
Men eftersom jeg jo skal prøve at tabe mig tog jeg kun 1 pandekage (uden sukker og is!!) og en blåbærmuffin og drak et par glas cola zero istedet! :D

Som du selv siger tror jeg også man skal passe på med at veje sig hver dag! Tror også der er noget galt med min vægt for i morges så resultatet sådan her ud :

Startvægt (mandags): 87 kg.
Nu: 86 kg.!! :)

God dag :)
11 år11. april 2013 kl. 09:11
#6
Fuck...
Så røg jeg i med begge ben.

Igår var jeg total energiforladt, var faktisk i tvivl om jeg var ved at blive syg, så jeg besluttede at spise en ordentlig frokost og få lidt energi og tilfredsstillelse derfra. Det startede så glidebanen...

Frokost: 2 små skiver rugbrød, hjemmelavede frikadeller med masser af grønt i, en portion hjemmelavet coleslaw (det var rester fra aftenen før). Det var sådan set ok, lidt mange kalorier, men omkring 500 hvilket egentlig er ok, når mit basale energibehov ligger omkring 1700 kcal/dag.
Aften: 1 hel pizza fra pizzamanden!!! (men nøj hvor smagte den godt.). Havde ikke fået handlet og med sulten mand og barn, var det bare den nemmeste løsning. Og sammenholdt med mit meget dårlige humør, passede det lige ind. Hvis jeg så bare havde holdt der...
Aftensnack: A-38 med honningristet müsli.

Så alt i alt kom jeg op på knap 3000 kcal den dag! Øv. Tør ikke rigtig hoppe på vægten idag, frygter den straffer mig ved at være tilbage på udgangspunktet...
11 år12. april 2013 kl. 07:18
#7
re: Fuck...
Sådan er det jo end gang imellem! Det er ok at ryge i en gang imellem så længe man ikke giver op! Ved selv at jeg har en tendens til at tænke: "Nå men nu har spist en pizza, så kan jeg jo ligeså godt spise den pose chips jeg også ville have og nogle vingummier" Men du stoppede trods alt!! Lad være med at hoppe på vægten idag og prøv at leve sundere i weekenden - så er jeg sikker på at det nok skal gå godt når du hopper på vægten mandag :)

Jeg skal ud og spise imorgen og ved det bliver svært når nu der bliver serveret pommesfritter eller sådan noget for det må jeg virkelig ikke spise!! - men ih hvor jeg elsker det! Prøver at finde et sundere alternativ! - men man skal jo heller ikke være hysterisk!

Rigtig god weekend.
PS. Det er rigtig rart at snakke med nogen om op- og nedture i det her forløb - for min kæreste gider ihvertfald ikke høre på om at jeg hellere må lade være med at spise chips og istedet tage et stykke frugt eller lignende :p
11 år12. april 2013 kl. 09:21
#8
Weekend...
Så blev det weekend og det gik fuldstændig over gevind. Jeg tror, jeg må justere lidt på nupo-kuren, så jeg ikke føler mig så meget i underskud når vi når til weekenden.

Fredag var ok, vi fik take-away burgere ("hjemmelavede" med fuldkornsboller osv). Jeg vejede alt hvad jeg indtog, og uden at føle mig berøvet, stoppede jeg med at spise da den første mæthed meldte sig, fremfor at kværne hele portionen. Efter at taste det ind (så godt jeg nu kunne) opdagede jeg, at det faktisk var helt ok og jeg stadig var langt under mit samlede kalorieforbrug... Det blev så udnyttet da jeg senere på aftenen spiste en hel plade chokolade (100 g. lækker 70% med orange). Men stadig ikke deroppe hvor jeg tager på - så egentlig en ok fredag.

Lørdag er så en helt anden snak. Jeg havde på forhånd besluttet at lørdag skulle være helt fri for nupo og restriktioner. Jeg vil ikke gå helt ind i detaljerne, men det kom i hvert fald både bøf bearnaise og en del kage indenbords...

Søndag fik jeg aldrig tastet eller vejet, men jeg tror egentlig ikke den var så slem. Pga travlhed fik jeg ikke særlig meget at spise, hvilket ikke er så sundt, men det er vist meget godt for kalorieregnskabet fra lørdag.

Det føles ikke som en total nedtur fordi hele projektet for mig også handler om at lære hvilke konsekvenser mine valg har kaloriemæssigt. Men også om at finde en balancegang, så det bliver helt ok at bage kage i weekenden og hygge med brunch osv. Jeg tror fortsat at lørdag skal være restriktionsfri og så skal der justeres lidt på kosten i løbet af ugen, så jeg ikke føler mig så tom og hungrende allerede torsdag.

Nåh, men status efter weekendens udskejelser er:

Vægt: 91,2 kg
Start: 92,1 kg

Så stadig knap et kg under startvægt og da jeg føler mig meget oppustet og "fuld af mad" kan jeg forestille mig der ryger en del væske i løbet af dagen, så morgendagens vægt er lavere.
11 år15. april 2013 kl. 08:24
#9
re: Nu skal det være! 15 kg!
Hej med jer.
Jeg vil gerne være med til at motivere og blive motiveret på denne tråd. Jeg hedder Pernille, er 36 år og mor til 3 dejlige unger på 6, 9 og 11 år. Jeg har siden 2007 tabt mig 29kg, men mangler lige de sidste 5-7 stykker. Jeg er 176 høj og vejer i dag 83 kg ( startvægt 2007-112 kg). Jeg kan når mit BMI er på 25, få foretaget en operation, hvor de skal fjerne mit maveskind, så det er min store motivationsfaktor. Er lige kommet tilbage til madital efter en pause, hvor jeg har følt at alt det madhalløj bare fyldte for meget. Men jeg har holdt vægten, og er nu klar til (forhåbentligt) sidste etape. God dag :-)
11 år15. april 2013 kl. 08:41
#10
re: Nu skal det være! 15 kg!
Velkommen til pkristensen!

Hvor er det bare flot !! Du skal nok klare det sidste så :)

peakaboo:
Jeg tror også at det er vigtigt at man ikke bliver "fanatisk" for så er det sværere at holde i den lange ende! Jeg fik heller ikke tastet ind i hele weekenden.

Min weekend gik egentlig okay - lørdag fik vi meget meget lækkert mad, og jeg tillod mig self at tage lidt bearnaise sovs, men synes selv jeg var ret god kun at holde mig til en skefuld! ;)
Både lørdag og søndag stod jeg op og lavede lækkert morgenmad/brunch til hele familien - så jeg var sikker på at det var sundt og uden bacon ! :P
Det bestod af: Amerikanske havregrynspandekager (KÆMPE HIT med næsten ikke kalorier!), Smoothies, frisk frugt og havregrød med brændte nødder på.

Synes ideen med en "fridag" er rigtig god, i sær hvis man så ikke grovæder haha :) lige pt. prøver jeg dog at holde det alle dage, men til gengæld spiser jeg heller ikke så meget Nupo.! Kun indimellem.

Efter weekenden ser det således ud:

Startvægt: 87 kg.
Vægt idag: 85,2 kg.

Jeg er jo mega glad for at det stadig går i den rigtige retning og så er det også anstrengelserne værd!
11 år15. april 2013 kl. 10:28



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });