Hej Nanna... Jeg kan godt forstå at du gerne vil tabe dig hurtigt... men hvis du får meget under ca 1200 kcal om dagen risikere dels at din forbrænding falder så du taber dig langsommere, dels at du får så lidt næring at kroppen begynder at tærer på dine muskler i stedet for dine fedt depoter.. hvilket giver et kedeligt slasket resultat og du vil komme til at føle dit energi underskud så det ender med at du bliver irritabel, træt og dårlig tilpas -kroppen begynder at skrige efter hurtige kcal.. hvilket gør dig mere modtagelig over for fristelser og så starter en ond cirkel. når du så har tabt dig de kg du ønsker og begynder at spise igen, suger kroppen til sig og du får mere fedt på kroppen end du havde før, fordi du har reduceret din muskelmasse, som egentlig skal hjælpe dig med at forbrænde de kcal du indtager...
Jeg skriver dette fordi jeg synes det er synd at din "utålmodighed" vil komme til at give dig endnu flere problemer med vægten på sigt...
Jeg vil råde dig til minimum at indtage 1000 kcal dagligt og gerne 1200.. og så have overskud til at træne.. du vil kunne nå at stramme op og tabe 4 - 6 kg måske mere på den mdr hvis du er ihærdig, spiser sundt og varieret. 4 - 6 små måltider om dagen og skærer ris pasta og kartofler væk og erstatter dem med grøntsager.. husk at få rigeligt med protein i form af kød æg mejeriprodukter fisk oll.
Hvis du gør det vil din kæreste kunne se at du ser glad, frisk og sund ud når du kommer hjem, hvor du kan fortsætte de sunde vaner.. han bliver helt sikkert glad for at se dig uanset om du vejer et par kg mere eller mindre... Der er jo ikke noget ved at komme hjem og ligne en drænet karklud... jeg håber ikke du tager mit indlæg ilde op men håber jeg kan nå ind til dig så du kan se meningen med det..
varme hilsner Tanja
med tråden - minus 10 kg til den 1/1 2011
#2 af Tanjaknoth (slettet)
Første mål: 65 kilo til 17. december.
Jeg vejer lige nu 71,03, så det er et meget ambitiøst mål på kun en måned, men det er fordi den dato har stor betydning for mig - jeg bor lige nu i San Diego og er på udvekslingsstudie, og den 17. december skal jeg endelig hjem til Danmark og min søde kæreste.
Og jeg kunne jo rigtig godt tænke mig at være en smuk og slank kæreste når han ser mig igen... :)
Det er hårdt at få plads til motionen i de her dage fordi jeg har ekstremt travlt med skolen, men ellers løbetræner jeg når jeg kan komme afsted med det. Og bruger de almindelige maskiner i fitnesscenteret.
Metode (jeg er godt klar over, at det her ikke er det sundeste, men det er effektivt):
Max 600 kalorier om dagen.
Når jeg motionerer må jeg spise de forbrændte kalorier. Det motiverer mig også til at motionere dagligt.
Min helt store faldgrube er, at jeg spiser når jeg er stresset. Så et ekstra delmål er at komme igennem én aften med stress uden at ty til overspisning af nogen art.
Jeg ER klar over at jeg burde have mange flere kalorier dagligt - og jeg er også klar over hvorfor. Men det får jeg så også på de dage hvor jeg kan tage mig sammen til at være aktiv - det må være fair nok :)
Ready - set - GO!