Hej Lovely.
Vil blot minde dig om at lytte til din krop, hvis du er syg. Det er rent faktisk usundt at træne for hårdt og presse kroppen for meget hvis man er syg. man kan ende med at gøre mere skade end gavn. Bare en lille reminder for du ved det sikkert allerede godt i forvejen :O)
Der udover har jeg et forslag til børnevenlig aftensmad. Har du afprøvet Shrek frikadeller? Det er kyllingedeller der er meget grønne fordi de er lavet af blendet spinat, basilikum og persille blandet i farsen. Har ikke selv børn endnu (ville dog ønske jeg havde) men de er en succes hjemme hos os :O)
Go dag
#172 af sommerfugl83 (slettet)
Har svært ved at finde kampgejsten. Savner min elskede. Med lidenskab. Har MEGET ondt af mig selv - men trøstespiser dog ikke! Holder mig pænt på slanke-måtten. Men det kræver uhyrligt meget af min viljestyrke.
Tanja: Tak for din besked. Jeg har forsøgt at analysere mine madvaner i weekenden.
Jeg rører mig ikke så meget, men er dog til en hård omgang toning/zumba om søndagen, hvilket helt sikkert binder meget væske i mine værkende muskler (har SÅ ondt i mine lår efter den omgang i søndags) - herudover er jeg kommet frem til, at jeg slet, slet ikke drikker så meget vand som jeg gør i dagligdagen, hvor jeg som minimum skyller 2L rent vand ned om dagen - mere når jeg træner hårdt/sveder meget.
Endelig får jeg ikke så fibertung kost fra morgenen af, som jeg gør i hverdagen. Det spiller nok også ind - på fordøjelsen.
Endelig tillader jeg mig selv en smule sukkerholdig kost - tror ikke det er så godt for fordøjelsen heller. Oplever ofte at blive oppustet og forstoppet når jeg spiser for meget sukker.
Regner med at få masser af motion næste weekend, når jeg skal vandre rundt i storbyen med min elskede i hånden (sukker lige og stirrer blindt ud i luften). Til gengæld står den temmeligt sikkert på alt for god mad - og vel også lidt vin. Men jeg må tage det, som det kommer - der er ikke anet for. Ihvertfald kan jeg medbringe min vandflaske.
Men, men.. det er som sagt svært lige nu. Kæmper både med motivation og viljestyrke. Indtil videre har jeg vundet - men det er ikke helt sikkert det bliver ved - så jeg må ty til min sædvanlige nødplan - dedikere aftenen til mine yndlings-livsstils bøger, min inspirationsmappe samt et godt og langvarigt fodbad (symboliserer alt det gode jeg ønsker at gøre for min krop!)
Og så skal jeg jo lige til zumba. Iaften med en ihærdig instruktør, der virkelig forstår at give den gas (avs..mine plagede lår!!) Det er SÅ sjovt. Bare trist at komme hjem til et stille mørkt hjem - børnene sover og barnepigen er jo heller ikke meget selskab - ØV altså. Godt han snart kommer hjem. Det er jo i virkeligheden en meget fin ting, sådan at blive mindet om, at jeg mangler en vigtig brik i min tilværelse, når han ikke er hjemme.
Kostmæssigt står ugen på "børne-ønske-mad" når faderen ikke er hjemme. Det er ting som tortilla-pizza. Fuldkornspasta med Dolmio (jeps - det vil de hellere have end mors fantastiske pastasauce MØGUNGER) og andet ikke-grøntsags-tung mad.
Jeg er derfor nødt til at være ekstra opmærksom på mine grøntsager, men finder det indimellem vanskeligt at finde inspiration til nye og lækre grøntsagsretter. Laver altid det samme - mine yndlingsretter - og synes måske jeg er lidt for ensporet - så jeg må nok også surfe lidt på nettet efter spændende grøntsagsretter - for at banke ny inspiration og madlyst ind i min kostplan.
God tirsdag til alle - her regner det, og det grå - kolde og blæsende vejr passer uendeligt godt til min (drama-queen) sindsstemning.
Lovely