hjælp

Du læser en tråd i debat > kost


#21
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nupo
Kære Miss

Vi tager det lige fra begyndelsen igen, ik?

Vi vil gerne prøve at hjælpe dig, men det, der bliver sagt, er, at du skal se det som en helhedsløsning - og en nødløsning.
Altså, når der bliver foreslået en Nupo-kur, betyder det, at du skal LEVE AF pulveret + vand i en periode - og ikke andet, uanset hvad du måtte have lyst til. Det er faktisk ret hårdt i sig selv. Det er det samlede kalorieindtag pr. døgn, der tæller, uanset hvor de kommer fra.

Hvis du vælger fx Nupo, får du alle vigtige næringsstoffer i de rigtige mængder og meget få kalorier, omkring 800 kcal pr døgn. 1 control bar indeholder ca 200 kcal og er beregnet til at ERSTATTE eet måltid - eller rettere - 1/4 af det samlede døgnindtag.

Hvis du følger den kur, får du i hvert fald ikke for meget.

Så kan du godt drosle motionen ned. I bedste fald brænder du bare de dyrt erhvervede kalorier af og bliver hundesulten, alternativt opbygger og vedligeholder du muskler, der vejer mere end deller.
Det er godt på længere sigt, men ikke for den kortsigtede problemstilling, du beskriver lige nu. Derfor er det en NØDløsning.

mvh
Elsebeth
18 år18. april 2006 kl. 16:53
#22
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nupo
ok nu vil j ik kalde mg selv for dum eller tungnem,men hvorfor er det lige at barene ikke er gode til hurtig vægttab???

Jeg synes ikke at det er svært at afholde sig fra mad..har fastet flere dage i træk og har haft det glimrende
18 år18. april 2006 kl. 20:05
#23
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nupo
Fordi barerne lige som al anden kost skal ses i den helhed, de indgår i.

Normal kost skal have en energifordeling på rundt regnet 20/50/30 protein/kulhydrat/fedt. Hvis man lægger sin kost om til dét og spiser mindre end man forbrænder i motion, vil man tabe sig. Det er den langsigtede, holdbare løsning, og man taber sig mest i starten.

En mere kortsigtet nødløsning kan fx være en Nupo pulverkur med et samlet energiindtag på kun 800 kcal pr døgn. Energifordelingen i pulveret er rundt regnet 60/25/15, altså højt på protein og lavt på kulhydrat og fedt.
En Control Bar indeholder normal energifordeling 20/50/30 og ca 200 kcal, så hvis man erstatter et måltid ud af 4 med en bar, får man stadig samlet kun 800 kcal, men relativt mindre protein og mere kulhydrat og fedt. Derfor taber man sig langsommere fordi ”chockvirkningen” af pulverkuren, der tvinger kroppen til at leve af fedtdepoterne, mindskes. Til gengæld bliver den måske mere udholdelig..

Der er flere ting i den situation, du beskriver, der virker selvmodsigende.
Du siger 174 og 77 kg. Det er i overkanten, men har du vejet mere og er på vej ned, eller mindre og er på vej op? Har du ændret spise- og motionsvaner for nylig? Hvordan ser din ”normale” vægtbalance og kostvanerne ud?
Du siger 4 timers motion om dagen, det er MEGET, lige så meget, som elitesportsfolk træner. Har du gjort det i lang tid, er de overskydende kilo ikke fedt, men muskler. Har du gjort det i kort tid, tager du på fordi der opbygges muskler.

Har du udelukket andre mulige årsager til vægtøgning? Fx fået helbredet tjekket af en læge?

Mvh
Elsebeth
18 år18. april 2006 kl. 23:39
#24
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nupo
Hej Miss

Jeg er spændt på at høre, hvordan det går med nupo pulveret. Det var spændende at læse Elsebeths forklaring på hvordan nupo pulveret virker. Jeg vidste egentlig kun, at det virker - og at det må være den oplagte nødløsning, når man vil kunne passe sin brudekjole.

Hvis du virkelig kan klare dig uden at spise, vil du helt sikkert kunne klare at leve af nupo. Føler du dig lidt træt undervejs, så forsøg at komme ud i den friske luft og gå en tur. Sørg endelig for at have en flaske vand med dig - man bliver ret tørstig, når man er på kur.

Her op til brylluppet er der sikkert en masse forberedelser med kaffe og blødt brød. Tag bare dit nupo pulver med og sig nej til kagen. De andre forstår helt sikkert , at du gerne vil være fin på den store dag.

Og til sidst - vent nu med at veje dig til der er gået en uge. Du bliver så glad, når du ser, at du har tabt dig. Den oplevelse må du gerne gå og glæde dig til - ligesom man glæder sig til gaverne juleaften.

Held og lykke til

Asta Elise
18 år19. april 2006 kl. 10:57
#25
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nupo
jeg har vejet 96kg,men tabte mig..i starten gik det hurtigt men her på det sidste er det gået lidt i stå...

Asta Elisa,jeg købte pulveret med jordbær smag idag og jeg må indrømme at det er ikke så slemt...
jeg vejede mig i mandags;der vejede jeg 54,0..igår vejede jeg 53,3 og da spiste jeg oz 4 bars,drak 4 kopper te og tyggede nogle tyggegummier...Idag vejer jeg 52,9:-D
Jeg har drukket 2 portioner af det og jeg tror ikke at jeg kan drikke mere...
Er det egtl ok at jeg drikker så meget te i løbet a dagen og tygger så mange tyggegummier???
18 år19. april 2006 kl. 18:02
#26
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nupo
Hej miss..
Te kan du drikke af lige så meget du vil (uden sukker). Der er ingen kalorier i. Med hensyn til tyggegummi, så køb noget sukkerfrit. Men hold igen med tyggegummi, for når du tygger, tror dit tarmsystem, der kommer mad, og det kan fremkalde sultfølelse.
Hilsen Bumlemus
18 år19. april 2006 kl. 18:47
#27
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nupo
øv,så er det jo bare varmt vand..det smager jo dårligt!
Ja,jeg har tygger oz sukkerfrie tyggegummier,men nogen gange har jeg brug for noget sukker og derfor tygger jeg sukkerholdige gums

Jeg tygger så mange tyggegummier for ikke at fristes til at spise..jeg skal ha noget i munden ellers får jeg bare lyst til at spise og det gider jeg ikke
18 år19. april 2006 kl. 18:52
#28
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nupo
Undskyld, hvis jeg går for tæt på. Det står dig frit for ikke at svare, men for mig lyder det mere som om du har en spiseforstyrrelse end et egentligt ønske om sundere livsstil, kan det have noget på sig?
Med hensyn til te uden sukker, kunne du måske drikke saft - light produkterne er udemærkede og uden kalorier, eller måske light sodavand. Hvad med kaffe? Det sætter også lidt fut i din forbrænding, hvis det ikke er noget du plejer at drikke.
Hilsen bumlemus
18 år19. april 2006 kl. 18:57
#29
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nupo
nej,jeg har ikke spiseforstyrrelse og jeg kom til at skrive forkert..min vægt er 75,5kg og det er for meget..

Jeg plejede at drikke kaffe md sukker men fik oppustet mave af d,så stoppede med det..og ja,j dropper oz te og begynder md sukkerfrie tyggegummier
18 år20. april 2006 kl. 16:26
#30
Nupo
Hej Miss.

Jeg har læst lidt med, og kan godt forstå du gerne vil tabe dig hurtigt osv., jeg undre mig bare lidt over du skriver at du vejer omk. 75-77 kg. Så er der pludselig et sted hvor du skriver at den ene dag var vægten 54,0 og 53,3 og 52,9. Og så senere skrev du, at du lige kom til at skrive forkert... Hmmm, det undrede jeg mig bar lidt over - alle kan selvfølgelig skrive forkert, bed bare mærke i det, for 54-52 kg er ikke ret meget.

Pøj pøj med det, håber alt går vel. Pres nu ikke dig selv for hårdt. Knus Anja
18 år20. april 2006 kl. 17:07



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });