hjælp

Du læser en tråd i debat > kost


#1
hjælp
r dr ngn dr ka lave en kostplan tl mg; en dr garanterer at j taber omk 1 kg om ugen

J r veg,og bryder mg ik om mælkeprodukter...

J har stærk brug for hjælp..skal tabe 7 kg inden 14 maj 2006
18 år15. april 2006 kl. 20:58
#2
re: hjælp
Hvorfor skal du tabe 7 kg inden d. 14 maj?
Der er kun 3 uger til, så det vil jeg mene du ikke kan gøre på forsvarlig vis.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor gammel du er; hvad du vejer og hvor høj du er?
P.g.a dit sms-sprog formoder jeg du ikke er ret gammel, har jeg ret?
18 år15. april 2006 kl. 23:28
#3
re: re: hjælp
j ska giftes dn 14. og j r 21...
174cm og vejer 77kg
18 år16. april 2006 kl. 09:47
#4
re: hjælp
Altså jeg kan ikke decideret lave en kostplan til sig, men du skal bare begynde at spise sundt, ikke noget junkfood, og slik. Og helst undgå byturene - hvis det er noget du plejer. Så skal du også spise en masse grøntsager sådan ca. 600 gram om dagen, ik så meget kød og brød.
Også dyrke noget motion: løb, cykle, gå, aerobic, sjippe. Så skal du nok begynde at tabe dig, men tvivler dog også på 7 kg på 4 uger.

Men bare klø på, et par kilo er vel bedre end ingen?!
18 år16. april 2006 kl. 15:37
#5
re: hjælp
Hej miss.
Jeg vil give Kirsten P ret. Det er uforsvarligt at tabe 1 kg. om ugen. Hvis du sulter og intet!! spiser, vil du tabe dig, det som dit basalstofskifte forbruger, og det er nok ca. 300 g. om dagen. Dertil kommer, at du dyrker meget motion, og det kan godt komme lidt i konflikt med ønsket om et hurtigt vægttab, da kroppen under motion øger muskelmasse og blodvolumen (væskemængde). Motion er sundt og på sigt, vil du også tabe dig, men i starten, vil du tage lidt på. Så måske du i første omgang skal lade motionen ligge, få nogle sunde spisevaner, og det er med et kalorieindtag, noget højere end dit. Helst 12-1500 kalorier om dagen. Asta Elise som også har lavet rigtig mange gode indlæg på denne side, har en offentlig profil, hvor hun har lagt sin basiskostplan. Den er meget sund og yderst fornuftig. Og så noget helt andet.. 7 kg... Gør det lige så meget, om det er inden den 14. maj. Ham du skal giftes med elsker dig vel som du er nu?? Så er det vel bedre, at du får nogle sunde vaner, så du ikke bare tager det hele på igen med det samme.
Nu er jeg jo ældre end dig, og SMS-sprog (selv om jeg har store børn) er ikke lige min stærke side. Kunne du ikke skriver almindelig dansk her? Så er det nemmere at forstå, hvad du skriver.

Held og lykke med det hele.
Hilsen bumlemus
18 år16. april 2006 kl. 16:08
#6
re: re: hjælp
Jeg kan godt se at du er rimelig desperat, men jeg tror du skal holde op med at fokusere på at du skal have tabt dig til den store dag og i stedet , som bumlemus skriver, få indarbejdet nogle sunde kostvaner og motionsvaner. Jeg har det indtryk at det motion du laver også er her og nu , og at du i længden kører træt af det.

Asta Elise har også beskrevet nogle øvelser for at få en flad mave, som du har efterlyst et andet sted. Kig under motion

Du har vel også købt kjolen.

Jeg må indrømme at jeg troee du var yngre.
18 år16. april 2006 kl. 17:27
#7
re: re: re: hjælp
jeg spiser sundt..spiser grøntsager og 600g frugt,men jeg ka ikke tabe mig..hver gang jeg spiser noget tager jeg på...min eneste dårlige vane er at jeg spiser cornflakes som snacks..ved godt at det er dumt og jeg prøver også at stoppe med det...jeg har læst at der er en del som kan tabe lidt over 1,5kg om ugen så hvorfor kan jeg ikke???

Jeg er virkelig desperat,overvejer at gå på sulte-kur til den 14.maj....jeg må og skal ned i vægt!
18 år16. april 2006 kl. 18:24
#8
re: re: re: re: hjælp
God aften miss!
Det er en rigtig dårlig ide, at spise cornflakes som snacks. Læs på pakken og se hvor mange kalorier der er i dem.
Hvis du virkelig er så desperat, så må du være meget standhaftig, hvis du skal nå dit mål på så kort tid.
Det er noget af en opgave, men det kan lade sig gøre, hvis du nøjes med at leve af et slankepulver, f.eks. Nupo.
Jeg har selv prøvet det for mange år siden......tabte 10 kilo på en måned, spiste kun 1 dag om ugen. Det er hammer usundt, men det virker........bagefter kommer det hele så på igen, fordi man ikke har ændret sine kostvaner, men det er så en helt anden sag : )).Held og lykke....hvordan du så end griber det an.
18 år16. april 2006 kl. 19:13
#9
re: re: re: re: re: hjælp
ja,j har overvejet at prøve nupo bar mn v ik om de hjælper...prøvede quick plastre mn de hjalp ik;spild a penge!!!!
18 år17. april 2006 kl. 15:30
#10
Nupo
Hej Miss

Jeg har holdt lidt påske fri fra siden - men nu så jeg dit indlæg og jeg vil gerne prøve at hjælpe.

Jeg synes bestemt du skal prøve nupo - det virker!

Du kan læse om det på nupo.dk . Her er en meget velkendt slankeekspert bag - Per Brændegaard M. også brugt hos iform.

Arne Astrup har også brugt Nupo i noget af sin kostforskning - og her tabte folk sig omkring 1½ kilo om ugen.

Det koster omkring 30 kroner om dagen at leve af nupo - og du kan vist roligt leve af det alene et par uger eventuelt suppleret med grøntsager og frugt. Min gamle mor har nogle gange brugt nupo som billig rejsemad, når hun har været ude at se verden for små penge - og hun har ikke taget skade af pulvermaden - den er lavet så alle vitaminer og proteiner er tilstede.

Man kan få en startpakke med lidt af hvert til nupokuren, så du kan prøvesmage noget forskelligt og se hvad der passer dig bedst/smager mindst grimt.

Måske er nupo ikke den smarteste kur i længden, men i din situation må alle kneb gælde! Jeg ønsker dig held og lykke!

Hilsen asta elise
18 år17. april 2006 kl. 18:35



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });