Vedligehold?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#11
re: Så er det tid igen vægtvedligehold
Du har ret, Fedania! Og tak fordi du minder mig om det. Jeg kommer stadig af og til til at fokusere på at jeg hellere vil veje et par kg mindre ;-D
10 år24. juli 2013 kl. 00:17
#12
Vægtvedligehold
Hvad min plan er GND ved ikke om jeg forstår dig? Synes jeg skrev det.
10 år24. juli 2013 kl. 11:08
#13
re: Vægtvedligehold
Jo, det gjorde du også... jeg tænker bare på, at mange af os tit siger at nu er det nu, men så bliver det alligevel ikke rigtig til noget eller vi kommer aldrig rigtig i gang med de gode vaner... Tænkte på, om du mon har lagt en strategi for at det skal holde? Det er jo en meget bred strategi, når man f.eks. siger "mere motion og mindre mad" eller andre ting i den stil. Hvis det var så simpelt, så havde man vel allerede gjort det? Håber du forstår hvad jeg mener :-)
10 år24. juli 2013 kl. 11:11
#14
re: Vægtvedligehold
Nej det forstår jeg ikke GND smiler hvor er du hurtig ;-) For det mener jeg også er en del af det at være menneske. At vi kan glide lidt ud og den ene dag tager l et den anden. Min kost er og har været ok det er ikke lavet om.....har ikke smidt mine vaner overbord. Jeg kan stadig godt lide romkugler og småkager. Men jeg har ikke undladt det og det skal jeg. Samtidig med motionen. Klart der kan komme udsving efter en operation.
10 år24. juli 2013 kl. 11:22
#15
re: Vægtvedligehold
Jeg tror det GND tænker er, om at du har besluttet nogle konkrete tiltag. At sige "mere motion og mindre mad" er jo let nok - men ofte mangler vi redskaber til at omsætte ord til handling. Et konret tiltag til "Mindre mad" kunne jo fx være "jeg spiser af frokosttallerkner i stedet for de store flotte middagstallerkner indtil jeg har tabt x kg".
Har du gjort sådan nogle tanker, eller er det nok bare at øge fokus lidt? :)
10 år24. juli 2013 kl. 12:31
#16
re: Vægtvedligehold
Nemlig. Det som Fedania siger ;-D
Det er det jeg mener... :-)
10 år24. juli 2013 kl. 17:15
#17
re: Vægtvedligehold
Det ved jeg ikke Fediana hvad du eller Gnd tænker på....???? Men jeg ved jeg har præsteret et stort vægttab herinde. Det er hvad jeg ved, så mon ikke jeg kan finde tilbage igen ! Der er intet nyt i at skulle fange op når man har kørt igennem og ikke fedtet rundt!
10 år24. juli 2013 kl. 17:19
#18
re: Vægtvedligehold
Men hvad jeg ved er at det er på tide at fange op og jeg nærmer mig snart 2 års dag for vægttabet. Der er ikke så meget nyt - ingen katastrofer.....jeg ved at 1200kcal og daglig motion er vejen for mig...også selv om stofskiftet driller og har altså gennemgået 3 operationer oveni som har taget hårdt på min krop. Det betyder meget i min alder ,-)
10 år24. juli 2013 kl. 17:35
#19
re: Vægtvedligehold
Det er også lige meget, Calcit. Det er ikke så vigtigt. Det vigtigste er at du er motiveret og at du formår at holde dig selv i nakken, når det er nødvendigt, og som du skriver så har du været det hele igennem før og med god succes. "Opskriften" virker for dig - og så er alt jo som det skal være på den front :-)

10 år24. juli 2013 kl. 21:34
#20
re: Vægtvedligehold
ja, det mener jeg jo også GND ;-)
10 år25. juli 2013 kl. 00:36



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });