Vedligehold?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
Vedligehold?
Jeg har over en længere periode ligget og vippet mellem 58 - 60 kg. Som regel ligger den omkring de 59 og jeg har i perioder som mål bare at holde vægten nede i det leje.

Men så i andre perioder ønsker jeg at tabe mig 2 kg mere. Vil meget hellere have at jeg vejer 56-58 kg i stedet, altså med 58 kg som mit max i stedet for som nu med 60 kg som mit max.

Er det også en slags vedligehold eller er vedligehold, når man helt sikkert vil blive liggende på en bestemt vægt. Hvordan definerer du vedligehold?

11 år15. juli 2012 kl. 20:35
#2
re: Vedligehold?
Når det kun drejer sig om 2 kilo man vil ned, altså noget der er et spørgsmål om ganske få ugers arbejde, hvis så meget, så vil jeg nok stadig kalde det vedligehold :)
Men det er jo op til en selv hvad man selv føler at det er. For nogle er to kilo måske et større projekt, mens det for andre måske er en så smal sag at man knapt når at registrere det.

11 år15. juli 2012 kl. 22:16
#3
re: Vedligehold?
Ja, det vil jeg mene det er. Vi kan godt ændre målet efterhånden så det passer bedst. Vedligehold er i den grad ikke at hvile på laurbærrene, men at overholde sin beslutning. Man vejer ikke altid det sammen men inden for en margen man helst skal overholde.
11 år15. juli 2012 kl. 23:18
#4
re: Vedligehold?
Sikke nogle dejlige svar. Tak skal I ha' i to :-)

Jeg har nemlig været en del i tvivl om, hvordan jeg lige skulle se på det her projekt. I og for sig er det jo ligegyldigt, men så alligevel ikke.

Der er bare en forskel på, hvordan jeg forholder mig til det mentalt.

Det er måske netop det med at det ikke er 5 kg eller 7 kg, men netop kun 2 kg, der gør at den kan gå for at kaldes vedligehold ;-)
11 år16. juli 2012 kl. 10:24
#5
re: Vedligehold?
ja, det handler om at fange op mens tid er...helt sikkert ville det være et slag i ansigtet at komme ud af vedligholds tanken....
11 år16. juli 2012 kl. 13:10
#6
så er det tid igen
Næsten et år siden jeg skrev her sidst.....nu er det tid igen....skal have arbejdet lidt igen med mådehold og tilbage på sundhedsstien. Men det er dejligt og glæder mig....
10 år21. juli 2013 kl. 22:44
#7
re: så er det tid igen
Sjovt at tråden lige dukkede op igen. I mellemtiden - siden sidste år - har jeg vejet 4 kg mindre og taget det på igen. Lidt skægt. Den indledende tekst kunne jeg have skrevet i dag også - så set fra det perspektiv så er alt som det "plejer" at være ;-)
10 år23. juli 2013 kl. 19:39
#8
Så er det tid igen vægtvedligehold
ja der kan ikke blive ved med at være så meget nyt. Men jeg skal igang igen sidder med vabler på fødderne fordi jeg tog klipklapper på min lange gåtur i heden. Har ikke hverken fået motion eller spist så korrekt her efter operationene 16/5. Går med bæltet og kan ikke skjules uden på tøjet for en delle er vokset frem. Har taget få kilo på og de er der. Og er tilfreds med at veje noget i første halvdel af 60 erne. Det betyder jeg ikke er fed og heller ikke for tynd. Indrømmer jeg har smagt lidt for mange is og romkugler og de skal væk. Så jeg er klar igen i vedligeholds huset. og her har jeg tænkt mig at blive for altid og holde vægt balancen. Sørge for at få nok motion, nu kan jeg alt igen og huske at spise moderat. Håber flere kommer forbi og hilser.
10 år23. juli 2013 kl. 21:15
#9
re: Så er det tid igen vægtvedligehold
Hvad er din plan, Calcit, i forhold til at få smidt de ekstra kg som du gerne vil af med?
10 år23. juli 2013 kl. 22:13
#10
re: Så er det tid igen vægtvedligehold
Men GND - er det ikke fantastisk at se, at du faktisk holder dig indenfor de mål/retningslinjer du satte for et år siden? At når man ser det hele i det store perspektiv, så er det faktisk lykkes dig at vedligeholde vægten i et år allerede - selvom du føler det har været en lang og bakket vej at komme hertil :)
10 år23. juli 2013 kl. 22:35



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });