Brug for råd!

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#11
re: Brug for råd!
Hmm du skriver at du spiser meget kalorieholdig mad, men sidst jeg så i din dagbog som jeg jo ikke kan se om hvorvidt har ændret sig efter du har nået dit mål da den ikke længere er offentlig, der var det meget lavkaloriemad som cheasy og kyllingebryst du spiste. Mandler er self godt, men prøv også med ting som ost, makrel i tomat, avocado, laks, sild, græskarkerner, pesto, brune ris, grovpasta, mysli, tørret frugt, mørk chokolade osv.

Rugbrød hører altså ikke under kalorieholdigt mad.. Der er som regel kun 100kcal i en skive..

Er enig med Ablanu, du vejer for lidt i forhold til din højde. Men det er godt at du i det mindste ikke vil forsøge at tabe dig mere. Men hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at bygge lidt vægt på i form af muskler og måske endda også lidt fedt, for 49-50kg er altså en ret pjevset vægt til en på 168 ;-)

Det er fint at du spiser selvom du ikke er sulten. Du behøver ikke føle dig sulten for at spise, nogen gange er sultfornemmelser ikke helt pålidelige at følge.

Det er især også godt at du spiser efter din træning så fortsæt bare med det så du får fyldt op i kulhydratdepoterne.

Og bare spis, jo mere du spiser, desto større bliver din appetit... Spis mange gange i løbet af dagen. Og pres gerne dig selv om nødvendigt.
12 år15. september 2011 kl. 18:08
#12
re: Brug for råd!
Jeg prøver så vidt at undgå rugbrød, så jeg spiser det måde 1-2 gange om ugen, ca. 4 stk. i alt elle rmindre.
Og pastaen, spiser jeg heller ikke særlig tit
Jeg har bare hørt, at det ikke skulle være så godt, hvis man vil have en flad mave.
men tilgengæld spiser jeg meget kød, cheasy ost og æg... osv.
12 år16. september 2011 kl. 12:30
#13
re: Brug for råd!
Hvorfor i alverden prøver du at undgå rugbrød? Rugbrød er noget af det sundeste og mest slankende i verden. Man kan aldrig få nok rugbrød :) Det er også godt med kostfibre for at opnå en glad mave. Grovpasta, rugbrød, brune ris, groft knækbrød osv er rigtig godt for maven og fordøjelsen og hvis du ikke får nok af det så kan du få forstoppelse, der får væske til at ophobe sig rundt omkring i tarmene hvilket gør dig oppustet og bestemt ikke gør maven glad. Undgå for Guds skyld ikke kostfibre og grove kulhydrater hvis du vil have flad mave...

Æg og cheasy ost er super godt :) Jeg tror egentlig bare at du skal æde lidt større portioner af det hele. Og bruge godt med planteolie evt som dressing til salater. Put tørrede tranebær, hakkede nødder, pinjekerner, græskarkerner osv i dine salater. Samt fetaost og den slags.

Jeg har altid en fuldstændig flad mave og det har jeg altid haft uanset vægt. Jeg spiser 100g havregryn lavet til grød næsten hver morgen, 100g rugbrød hver dag til frokost og 50-100g(rå vægt) grovpasta til aftensmaden. Det kombineret med minimum 200g magert kød dagligt + 600g frugt og grønt og 500g magert mejeriprodukt som skummetmælk eller cheasy yoghurt er min basiskost.
Mangler jeg stadig kalorier derudover spiser jeg nødder, mørk chokolade, tørret frugt og den slags godter :) Evt knækbrød med hytteost eller sukkerfrit syltetøj. Eller grovkiks med forskelligt pålæg, evt. peanutbutter.

Jeg har selv haft problemer med at komme op på et ordentligt kalorieniveau for at holde vægten. Jeg er så også en stor pige - 65kg og begyndende bodybuilder, men jeg har været ligeså langt nede i kalorier som du og ikke anet hvordan jeg overhovedet skulle komme over 1200. Og nu formår jeg endelig at holde vægten oppe med mine 2400-2800kcal dagligt...
12 år16. september 2011 kl. 14:20
#14
re: Brug for råd!
hvor mange g kulhydrater du spiser så om dagen??
12 år16. september 2011 kl. 15:05
#15
re: Brug for råd!
Jeg spiser i gennemsnit 250-300g kulhydrat om dagen afhængigt af om det er en træningsdag eller en almindelig dag. Og så får jeg ca 125-150g protein pr dag og ca 50g fedt og 32g kostfibre, måske mere.
12 år17. september 2011 kl. 00:12
#16
re: Brug for råd!
det var en del.
Jeg holder mig til Spis maven flad, hvor de siger 150g om dagen kulhydrat.
12 år17. september 2011 kl. 13:14
#17
re: Brug for råd!
Min veninde har også fulgt "spis maven flad" - uden resultat. Det er altså ikke bevist at man får en flad mave af at skære kulhydrater så meget ned. Derimod er de grove kulhydrater, som Damaged siger, rigtig gode til at stabilisere maven og sørger for at holde den i gang.
Jeg spiser masser af kulhydrater (de grove) og jeg har også en helt flad mave.
12 år17. september 2011 kl. 14:49
#18
re: Brug for råd!
:b, jeg ved ikke om det hjælper mig at holde det nede på 150g, jeg har nemlig ikke været på den i lang tid.
12 år17. september 2011 kl. 18:46
#19
re: Brug for råd!
Altså jeg undrer mig lidt over hvorfor du overhovedet spørger om råd.. Det lyder jo som om du ikke er indstillet på at overveje andet end det du allerede har sat dig for. Så hvorfor spørge hvis du er sikker i forvejen? Du har jo spurgt om vores mening om 'Spis maven flad' før.. Min mening dertil er uændret og almindelige anbefalinger siger 250-350g kulhydrat pr dag.. For kvinder.. Og det er endda kvinder, der ikke træner...
12 år17. september 2011 kl. 22:10
#20
re: Brug for råd!
enig Damaged og det er ret bekymrende.

12 år17. september 2011 kl. 23:13



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });