Brug for råd!

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
Brug for råd!
Hej madital! :D
Sagen er, at jeg eeeendelig har nået my goal.
& nu vil jeg vedligeholde.
Men pt, har jeg mistet alt appetit, jeg er sulten om morgen, jeg spiser ca, 300-350 om morgen.
Og så tager jeg noget med i skole, og når jeg kommer hjem fra skole har jeg ca. spist 500kcal, og jeg er hjemme der ved 14-15.30-tiden, og så spiser jeg frokost, og så er jeg ikke sulten mere. og så er jeg nok der på 800-900kcal.

Mén så spiser jeg alligevel, selvom jeg ikke er sulten, jeg er nemlig bange for at kroppen tager skade.

Jeg løber 3x om ugen 5+km.
+ så cykler jeg til skole, 8km i alt og ifølge endomondo forbrænder jeg 102kcal + så går jeg tur med hunden.
Men hvis jeg løber, så løber jeg liiige efter jeg er kommet hjem fra skole, ellers kan jeg ikke få mig selv til det, og så spiser jeg igen "frokost" klokken 16.30 ca...
Jeg spiser nemlig morgenmad, klokken 7, formiddag klokken 9-10, og så lidt igen klokken 12-13... (:

Mit spørgsmål er så bare; skal jeg så bare lade være med at spise, hvis jeg ikke er sulten eller skal jeg bare spise og nå op på 1500-1600kcal, selv om jeg ikke er sulten??
- & jeg ved godt, at I vil sige, at jeg skal spise mere kalorietæt mad, men jeg spiser allerede omkring 50gram mandler, havregryn og rugbrød engang imellem...
12 år14. september 2011 kl. 20:50
#2
re: Brug for råd!
hvad siger din læge ?
12 år14. september 2011 kl. 21:02
#3
re: Brug for råd!
til?
- At jeg ikke er sulten eller? :s
12 år14. september 2011 kl. 21:05
#4
re: Brug for råd!
Ja og til, at du vejer 10 kg mindre end din idealvægt?
12 år14. september 2011 kl. 21:25
#5
re: Brug for råd!
Intet.
Hun sagde ihvertfald ikke noget, sidst hun så mig...
12 år14. september 2011 kl. 21:26
#6
re: Brug for råd!
Og hvornår var det - hvad vejede du der?
Du vejer i hvert fald for lidt.. Du er undervægtig pr. BMI.. Ved din læge hvad du vejer?
12 år14. september 2011 kl. 22:45
#7
re: Brug for råd!
Jamen, det var overhovedet ikke det mit spørgsmål er...
12 år15. september 2011 kl. 06:53
#8
re: Brug for råd!
Jeg syntes at du skal spise, også selv om du ikke er sulten - jeg er også nået i mål og har svært ved, at øge mængden af mad fordi jeg helt har mistet appetitten for tiden, men jeg spiser altså alligevel - som du selv er inde på, så skader vi mere end vi gavner, ved ikke at spise nok, så på med vanten :O))

Håber at din appetit hurtigt vender tilbage og ønsker dig held og lykke med det :O))
12 år15. september 2011 kl. 08:24
#9
re: Brug for råd!
Spis noget mere kalorieholdigt, kunne godt forestille mig, at du f.eks. får mindre fedt end du burde.

Det er muligt, at det ikke er det du spørger om, men når du vejer så lidt.. Din læge vil sandsynligvis kunne fortælle dig, om du har smadret din appetit..
12 år15. september 2011 kl. 08:27
#10
re: Brug for råd!
altså min appetit er kæmpe om morgenen!
der er bare når jeg er kommet hjem fra skole, så kan jeg godt spise okay meget 300kcal... ca. og så derefter er jeg overhovedet ikke sulten.
Og jeg spiser meget kalorieholdigt,
12 år15. september 2011 kl. 12:25



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });