#21 af goonanna
Hvad skal der til?
Du læser en tråd i debat > vægttabgoonanna
Mit fokus ligger på hvordan man...
Mit fokus ligger på, hvordan man holder vægten. Hvad skal der til af ændringer for at bryde tidligere mønstre? Jeg har prøvet gennem ti år at komme mig 3 kg hvert år, så det over tid blev et plus på 30 kg. Og hvis jeg tæller de 13 kg, som inden da var kommet til efter 3 graviditeter, ja så var det jo reelt et plus på ca 43 kg. Og suk hvor var det træls. Gennem et fokuseret forløb på slankedoktor lykkedes det mig at opnå vægttab, men sådan kan man jo ikke leve resten af sit liv, så nye vaner måtte læres. Jeg er i dag landet et sted, hvor vægten ligger fint med et bmi omkring de 25. Jeg har dog til stadighed brug for inspiration, og jeg er nysgerrig på, hvordan andre holder fast uden at være fanastiske :)
45 uger6. oktober 2025 kl. 08:45
goonanna
God sommer til jer alle Jeg...
God sommer til jer alle :)
Jeg krydser fingre for, vi kan holde snuden i sporet, hvad enten vi ønsker at tabe eller holde vedlige.
Jeg ligger nogenlunde stabilt uden de store udsving og glæder mig over, der stadig er plads til at nyde, omend det nu altid er i begrænsede mængder og aldrig med trang til at gå amok.
Dagen i dag den 8. juli bliver for mig brugt til refleksion med fokus på det, jeg kan og med taknemlighed over det, som er.
Jeg krydser fingre for, vi kan holde snuden i sporet, hvad enten vi ønsker at tabe eller holde vedlige.
Jeg ligger nogenlunde stabilt uden de store udsving og glæder mig over, der stadig er plads til at nyde, omend det nu altid er i begrænsede mængder og aldrig med trang til at gå amok.
Dagen i dag den 8. juli bliver for mig brugt til refleksion med fokus på det, jeg kan og med taknemlighed over det, som er.
6 uger8. juli 2026 kl. 11:50
goonanna
Tid til at binde en sløjfe
Chokket fik mig i gang og blev begyndelsen på en livsforandrende tid. I disse dage ... den 19., 20. og 21. august for 20 år siden fik jeg taget hul på noget selvomsorg og tog mig den nødvendige tid til refleksion og fordybelse. Jeg fik øje på dårlige vaner og fik kræfterne til at ændre på dem.
Umiddelbart efter jeg havde tabt mig, fik jeg uendelige mange positive bemærkninger, og jeg kunne nærmest føle mig høj af al den opmærksomhed. Nu er min vægt så blevet en ny normal og aldrig noget nogen tænker på. Brændstoffet til min vedholdenhed ligger nu inde i mig selv. Jeg vågner hver morgen og starter dagen med positive tanker. Glæde og taknemlighed er de følelser der fylder aller mest.
Lige akkurat i dag vil jeg tillade mig også at være stolt over, hvor jeg er kommet til. Det er ikke et ord, jeg plejer at bruge, men i dag vil jeg fejre og belønne mig selv for at det umulige lykkedes.
Jeg startede denne tråd med overskriften "Hvad skal der til?" og i begyndelsen blev den en del af en fin dialog. Tak for tilbagemeldinger og deling af erfaringer. Nu er det ved at være udtømt, og dette vil være det sidste skriv fra mig i min tråd. Sløjfen er bundet.
Umiddelbart efter jeg havde tabt mig, fik jeg uendelige mange positive bemærkninger, og jeg kunne nærmest føle mig høj af al den opmærksomhed. Nu er min vægt så blevet en ny normal og aldrig noget nogen tænker på. Brændstoffet til min vedholdenhed ligger nu inde i mig selv. Jeg vågner hver morgen og starter dagen med positive tanker. Glæde og taknemlighed er de følelser der fylder aller mest.
Lige akkurat i dag vil jeg tillade mig også at være stolt over, hvor jeg er kommet til. Det er ikke et ord, jeg plejer at bruge, men i dag vil jeg fejre og belønne mig selv for at det umulige lykkedes.
Jeg startede denne tråd med overskriften "Hvad skal der til?" og i begyndelsen blev den en del af en fin dialog. Tak for tilbagemeldinger og deling af erfaringer. Nu er det ved at være udtømt, og dette vil være det sidste skriv fra mig i min tråd. Sløjfen er bundet.
4 dage19. august 2026 kl. 08:39
Tyksen
Vær stolt af dig selv
Du skal virkelig være stolt af dig selv 🌞🌞 Alle Gode tanker herfra🤗🤗
4 dage19. august 2026 kl. 10:02
goonanna
Tak Tyksen også alle gode tanker...
Tak Tyksen, også alle gode tanker til dig med et pøj, pøj og held og lykke til dig og dit projekt
2 dage21. august 2026 kl. 08:32