Hvad skal der til?

Du læser en tråd i debat > vægttab


#1
Hvad skal der til?
Hej alle sammen

Jeg føler der i disse dage bliver skubbet lidt til mig på det mentale plan. Hvordan er mit billede af mig selv? Hvad er mit mål?
Mit mål er tæt på, og mit selvbillede er gennem årene blevet fredeligt accepterende og tilgivende. Ingen dunk i hovedet og ingen sort/hvide tanker.

Men gør det så også, at jeg ikke når helt i mål? Det spørger jeg mig selv om! Så med tanke på den forestående tid med jul og nytår kunne det være en god ting at være på forkant og allerede fra i dag finde ind i mit positive mad-flow og virkelig bare have fokus på, hvad der er godt for min krop.

Jeg besvarede Lones 5 spørgsmål i går, og det er mit udgangspunkt for, at jeg i dag spørger mig selv, hvad der skal til for ikke kun at være tæt på mål men også at være i mål. Jeg har taget tilløb i mange år uden at kunne holde de sidste par kg helt væk. Jeg vil - igen, igen - gøre et forsøg og måske er det denne gang, det skal lykkes?

4 år5. december 2019 kl. 14:26
#2
Hej goonanna,

Det var da dejligt at høre, at spørgsmålene har sat gang i tankerne :-)

Følger du evt. med på facebook.com ? Det er med at få balance imellem kalorier og madmængden er rigtig vigtigt.

Vh Lone
4 år5. december 2019 kl. 18:08
#3
Spørgsmålene rumsterer stadig i mit hoved - på den gode måde!
Jeg har nu haft lidt mere omtanke med i min kost over de sidste par dage, og jeg kan en mærke en glæde over at få vendt skuden. Måske jeg kan holde vægten her i december i stedet for at tage på?
4 år7. december 2019 kl. 09:31
#4
Det er også mit mål for december. Ikke at tage på, forhåbentlig holde vægten. ? siger hun ovenpå en julefrokost med det hele!
4 år8. december 2019 kl. 19:36
#5
Yes, jeg er glad! Jeg har fundet ind til min gode grundrytme i hvad og hvornår jeg spiser. I den sidste uges tid har jeg holdt mig til en portion pr. måltid, ingenting mellem måltiderne og kun drikkevarer uden kalorier. Det er nemt at finde ud af, og jeg kan se og mærke, det nytter.
Og det giver mig en tro på december ikke behøver at gå helt amok i år.


4 år11. december 2019 kl. 09:57
#6
Det kunne være værre!
Min vægt ligger i dag på samme niveau som i begyndelsen af december. Ikke noget at prale med, men heller ikke noget at være ked af.
Jeg har nydt maden i juledagene. Lækkerier på lækkerier i nogen lunde afpassede mængder. Dertil så en daglig gåtur for det ligger lidt i baghovedet fra min slankedoktor-tid, at hvis man vil nyde, må man yde ...
4 år29. december 2019 kl. 16:07
#7
Godt nytår!

I aften skal der nydes, smages og hygges. Og i morgen vil vægten være præget af lidt for meget af både det ene og det andet. Lidt ekstra væske er bundet, og det vil tage nogle dage, inden kroppen igen finder tilbage til normal.

Jeg håber og tror på december blev som ønsket og derfor også vil være et godt udgangspunkt for, at jeg i 2020 kan kalde mig selv for normalvægtig. Mit ønske for det nye år er at være mere stabil omkring 71-72 kg i stedet for 73-74 kg.
4 år31. december 2019 kl. 17:18
#8
Jeg elsker min hverdag! Det er nu engang meget nemmere at finde og holde den gode rytme i en hverdag uden at bruge for meget energi på at overveje skal/skal ikke.
Tilbage i min slankedoktor-tid læste jeg Ing-bos dagbog fra ende til anden. Jeg nærstuderede hende kostdagbog og tænkte ved mig selv; er det bare det? Den rolige rytme i måltiderne, gentagelse dag for dag i form af de samme mængder uden at veje maden. Det var til stor inspiration! Og kan stadig hjælpe mig den dag i dag. Fordi det er så overskueligt og så enkelt. Tak for det!
4 år7. januar 2020 kl. 13:28
#9
goonanna - jeg holder også af hverdagen. Og det er misundelsesværdigt at du kom uskadt gennem december. Bare det var mig! Hej, Alinea
4 år7. januar 2020 kl. 20:30
#10
Tomlen op
Fedt nok at der er andre end mig der heletiden ikke når de sidste kilo.
Jeg startede herinde med en kampvægt på +112 kg(herefter stoppede jeg med at veje mig, da jeg blev utroligt ked af det hver gang).. Ønskede mig under 90 kg (knap 10 kg over min ungpigevægt hahaha). Tænkte at det var realistisk et mål istedet for de 75-80 kg jævnfør BMI.
Nu har jeg flere gange lykkes med at nå de 93-94 kg, og så sker der ikke mere. Jeg står stille i måneder og ender med at "glemme" at tænke mig om. Og vupti: 105-108 kg igen. Det er lige som om at jojo efterhånden er blevet min stil. 7 år har jeg sloges, men aldrig nået målet.
Pt ligger vægten på 97-98 kg og rykker kun langsomt, men det er vist min egen fejl- gik all in på julebordene og slikket sidste måned. Prøver dog at være positiv og glæde mig over at jeg dog alligevel er 7 kg lettere end midt-sommer.
4 år13. januar 2020 kl. 13:46



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });