Hvad skal der til?

Du læser en tråd i debat > vægttab


#11
Du er ikke alene
Hvor er det dejligt - og livsbekræftende for mig - at høre at der er andre lidt i samme båd som jeg.

....det med at i årevis at slås med sin selvopfattelse, og også at slutte fred med trangen til at være nådesløst hård og ubarmhjertig ved sig selv, det er også en kæmpe del af min vægthistorie. Det mentale har fyldt extremt meget, og gør det stadigt.
Min nytårsfortsæt er at prøve at glemme ideen om at tabe mig - det har jeg aldrig gjort før - og bare fokusere på hver eneste lille gode sunde ting jeg gør for min krop, og prøve at samle på dem, hver dag og hver uge, og med håbet om at de gode vaner vil udvikle sig til at blive en fast sund livsstil, med et minimum af tilbagefald, og på sigt vil det måske givet en reduktion i min fedtprocent....

Godt Nytår.

4 år14. januar 2020 kl. 21:33
#12
"bare fokusere på hver eneste lille gode sunde ting, jeg gør for min krop" ... ja, det er også min opskrift. Det giver mulighed for at fokusere på det positive, og det har jeg det allerbedst med. I disse dage siger jeg til mig selv, at gulerødder og en lækker grøn te også kan smage rigtig godt og kan gøre det ud for min aften-snack.
4 år13. februar 2020 kl. 12:26
#13
Et lille kærligt spark til mig. Jeg kan mærke mavedellen på en ny måde. Måske et vink om at noget skal ændres?
Der er gået inflation i hygge og hjemmeforkælelse. På den ene side ok i disse tider, hvor det gælder om at holde humøret højt, men jeg ved, jeg vil hade mig selv, hvis vægten bare får lov til at suse derudad.
Så frem med forkælelse i afmålte mængder, fokus på de gode vaner og den sunde snack og ellers ud i dette skønne forårsvejr.
God weekend til jer alle.
4 år20. marts 2020 kl. 11:56



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });