At udvikle en rygrad

Du læser en tråd i debat > vægttab


#11
Igang igen
Dejligt at begynde at tage fornuftige valg - trods enormt travle dage med neurologisk undersøgelse og afskedsreception, så har jeg formået at tage de bedst mulige valg i de situationer jeg befandt mig - dejlig fornemmelse.

Har sygt barn, det er hårdt og stiller min sukkertrang på prøve i fht. træthed sidst på dagen, men det er gået indtil nu og i aften har jeg givet mig selv lov til 10 stykker slik, så der må jeg godt.

Er endelig efter undersøgelsen i går færdig med afklaringsforløbet omkring sværhedsgraden af mine mén - oven på biluheld for ca. 1 år siden - venter så blot på forsikringens afgørelse. Det bliver lidt spændende. Min situation bliver ikke bedre, men jeg vil blive bedre til at tage hensyn til den og det skal lige synkes og accepteres fuldt ud og det skal det nok blive...skal bare bruge lidt tid.
10 år27. september 2013 kl. 20:16
#12
motivationen holder ferie
Vægten stiger støt og roligt. op op op...
Æv, men alligevel er motivationen i bund og sukker indtaget helt i top - hvorfor? Forsøger virkelig at finde en årsag, men den gemmer sig godt og grundigt...Bare jeg snart finder den - for kroppen er ikke på toppen pt...
10 år18. oktober 2013 kl. 18:55
#13
Så skal der ske noget
Skulle til rund fødselsdag i går og måtte sande, at alle de pæne kjoler ikke længere sad pænt - det gav mig et spark i den rigtige retning.

Har leget lidt med ideen om at afprøve 5:2 kuren, men i går bestemte jeg mig for at gøre det. Starter med første fastedag i morgen. Spændt på, hvordan det bliver. Metoden virker overskuelig på mig, men ved også at jeg skal lytte til min krop, såfremt den reagerer uhensigtsmæssigt. Men jeg er fuld af gåpåmod og kaster mig ud i projektet i morgen.
Så det er op på vægten fra morgenen af og så ellers have planlagt dagens sparsomme kalorier fra start, så jeg har styr på det og ikke skal bekymre mig om det.

Ellers skal resten af dagen gå med at få slappet af ovenpå festen i går, det blev lidt senere og lidt vildere end forventet, samt at 'pusle' om den store af ungerne, der i denne weekend mistede en klassekammerat under en fejlslagen operation, og derfor selvfølgelig er fuldstændig knust. Stakkels familie, det er altid så meningsløst, når børn dør.
10 år20. oktober 2013 kl. 10:43
#14
At sætte pris på de små ting
Som skrevet tidligere på dagen, så fik vi sat tingene i perspektiv tidligt i morges, da vi hørte at vores datters kammerat var død. Hvor er det forfærdeligt at sidde og se på sin 8-årige datter, der skriver afskedsbrev til kammeraten - til en mindetavle, der skal laves på årgangen i morgen. Det har rumsteret i mig hele dagen og påvirket mig mere end forventet - jeg kender ikke barnet synderligt godt, kun overfladisk, men har fået en uimodståelig trang til at se på mine tre guldklumper og kramme dem helt uhæmmet. Stakkels, stakkels familie.

Så kan det godt være at jeg er 5 kg for rund, men sikke dog et lille problem...
10 år20. oktober 2013 kl. 20:05
#15
Første dag med 5:2
Ja, så er jeg kommet i gang.
Er næsten igennem første 'faste-dag' med ca. 480 kcal fordelt på frokost og aftensmad... Det er gået super godt indtil nu; ingen bivirkninger som svimmelhed, sult eller lign. Dejligt. Er dog lidt spændt på aftenens forløb, da det ofte er her der ryger for mange kalorier ind... Men det kommer til at gå, for det skal det...
Er helt høj over dagens forløb - gad vide om det er lige så 'smertefrit' fremover, det kan kun tiden vise. Spændt på vejedagen torsdag....
10 år21. oktober 2013 kl. 18:31
#16
Det går stadig godt med 5:2 her. Har dog ikke styr på dagens kalorieindtag(det er spisedag), da jeg har været på kursus hele dagen incl. forplejning. Men kan kun taget de gode valg, så det i sig selv er en succes. Hurra.

Håber fastedagen i morgen, går lige så godt som den første.
10 år23. oktober 2013 kl. 17:32
#17
Faldt i med et stort plask
...men det skyldes sygdom - så mon ikke det går. Tror/håber at meget er væskebindinger(pga saltmængden i chips).
Efter 3. faste dag i mit projekt 5:2 vågnede jeg med kvalme m.m. Tænkte at lidt mad nok kunne gøre trikket. Men nej, det blev værre og værre. Jeg har været sulten, men ikke kunnet overskue mad, så den har stået på is, chips og cola... Æv, æv, det ses tydeligt på vægten.
Er stadig mega træt og lettere utilpas, men tror det er ved at vende. Havde planlagt næste fastedag i morgen, må jeg udskyder den endelig beslutning til i morgen tidlig ellers må det blive fredag. Men en god oppustet mave 'skriger' på mere salt, men også en fastedag, så den ikke er så øm...
10 år30. oktober 2013 kl. 20:11
#18
Tilbage i gen
10 år12. april 2014 kl. 19:39
#19
Tilbage igen...
Desværre. Tiden siden sidst har IKKE været god; set madmæssigt og vægtmæssigt. Der har været fuld fart på - jul, nyt job, en syg mand(der nu efter flere uger og en del undersøgelser endelig er klar igen) og er startet op på løb igen. Min vægt er nåede langt op, 65,4 kg, hvilket er for meget med min sølle højde på 1,66 m. Motivationen er der ikke, men jeg kan ikke lide mit spejlbillede.

Derfor er jeg gået i gang, det er lidt op ad bakke, når motivationen er lav, men mit tøj strammer og jeg er utilfreds, så noget må jeg gøre. Jeg er enormt dårlig til kolde tyrkere, så begynder med de små skridt, mindre portioner og inden mad efter kl. 20.00, samt løb to gange i ugen. Vægten siger her efter to uger 64,5 kg., fint. Og ja, en del må givent være væske - indsatsen taget i betragtning, men det er en begyndelse.

Mit mål ligger mellem 60 og 62 kg., ikke at der mangler meget, men vejen er pt. Lang oppe i mit hoved.
Hvad gør I andre, når motivationen mangler? Kan den kick-startes?
10 år12. april 2014 kl. 19:49
#20
5:2
Har tidligere kickstartet med den metode og den passede mig egentlig meget godt, så overvejer den vogn igen, for den virkede og pt virker mine små skridt ikke. Der er ovenikøbet røget 0,5 kg på igen. Det vil sige - 0,5 kg på tre uger. Det kan ikke engang kaldes et reelt vægttab, men nok nærmere naturlige udsving.
Er stadig utilfreds med spejlbilledet, så nu.... Samme sang som før, men nu skal den rygrad udvikles.

Startvægt 65 kg
Bryst 96
Talje 77,5
Hofte 97
Lår 57
Læg 35,5
Overarm 27
10 år29. april 2014 kl. 17:19



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });