Karina's nedtur.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Er lidt i chock
Altså mit overordnede mål er at nå ned på en normal BMI, har egentlig ikke overvejet hvad jeg så skulle veje, jeg kunne jo bare vildt godt tænke mig at komme ned og være to-cifret.
Når jeg regner min BMI ud gør jeg det bare på lommeregneren som jeg lærte det for mange år siden. Min mand viste mig så en side på nettet hvor den regnede det ud lyn hurtigt, jeg sidder altid og fjumrer lidt med det. Det stod så også at jeg skal veje mellem 46 og 64 kg. 64 kg MAX!!!!!
Altså jeg vejede 139 til at starte med, kan slet ikke regne den slags tal ud i hovedet så sad og talte på fingrene jeg skal tabe 75 kg. MINDST!!! HOLY CRAP!!!!!!
Er faktisk en lille smule depri over det, kan det overhovedet lade sig gøre? Altså jeg mener, det er jo satme lige før jeg forsvinder så!! Og hvordan ser jeg ud hvis jeg er så lille bitte, alt kommer da til at hænge mere end det gør i forvejen!
Har en temmelig stor barm, ender jeg med at få et par af de der sokker med en femmer i hængende ved siden af navlen??
Og hvor i alverden bliver altd det hud af hvis man skrumper ind til under halv størrelse?? Ved godt at man kan få fjernet mave skind, men hvad med arme og lår??
Puhhh, det er alt for mange tanker her ud på natten, tror jeg slår hjernen fra og går i seng.....
14 år8. juli 2011 kl. 00:44
re: Er lidt i chock
Hej Karina:)

Jeg kan sagtens forstå det er vildt uoverskueligt lige pt, men tror du skal lade være med at tænke så meget på den BMI, i hvertfald lige nu:)

Det vigtigste er jo egentlig at du bliver tilfreds med din egen krop:)
sæt dig selv små mål af gangen.

man kan sagtens få fjernet hud på hele kroppen og jeg kunne forstille mig at du skal have et helkropsløft når du færdig med at tabe dig.

syntes du klare det helt vildt godt og du har jo snart nået dit første mål, det er da vild fedt:) bare klø på.
tror man et eller andet sted helt automatisk bliver mere og mere bidt af at se et lavere tal på vægten:)
da jeg kun under 100 var jeg vildt lykkelig, så 90 og nu er jeg under 80. det er simpelthen den fedeste følelse!
mit mål er 72 kg så har jeg normal BMI, men kender mig selv så godt at når jeg kommer derned, skal jeg da også lige se det 6 tal på vægten:)
Er sikker på du også nok skal få den følelse:)
14 år8. juli 2011 kl. 08:28
Kære Karina.

Hold ud og klø på - og frem for alt: LEV I NUET!!!!! Lad være med at spekulere så meget over hvilke udfordringer der kommer i fremtiden - det er nuet, der tæller!!!! Og de udfordringer der viser sig hen ad vejen, kan du vente med at bekymre sig om til de er der:o)
Kroppen er jo en forunderlig størrelse - og et langt stykke hen ad vejen tilpasser den sig det du byder den - og det gælder jo både, når du lever sundt og når du lever knapt så sundt.... Den har jo tilpasset sig din vægtstigning - så lur mig om den ikke også finder en måde at tilpasse sig dit tab;o) Så kan det godt være at den skal have lidt hjæp i den sidste ende - men glem det til du når vejs ende :o)
Bare lige et lille pip fra mig - jeg håber du kan bruge det til noget...
Knus Nikomath
14 år8. juli 2011 kl. 11:05
Hej Karina

Altså jeg gider overhovedet tænke på BMI. Jeg skal jo tabe samme antal som dig ..gsip. Mit mål er 10 kg af gangen. Mange år holdt jeg mig på 115 kg. Stadig alt for meget men jeg havde det faktisk fint og følge mig faktisk lækker ;-) (så kom stofskiftesygdommen og ødelagde det ..knurrr) . Mit mål er at under 100 kg. Jeg napper 10 kg af gangen og tager det over en 3 mdr, da jeg kender kombinationen af skrap kur og mig ...dømt til atgå galt. Jeg er ikke god til forbud!
Så følges du nu sammen med mig ...og så kan vi tage vægttabet i vores tempo ;-)
Hav en god dag
14 år9. juli 2011 kl. 08:36
Jeg er for sej :-)
Ja det står der altså på forsiden ;-D
Jeg har nemlig lige tastet dagens vægt ind og jeg har nået første mål, 10 kilo mindre. Kæft hvor er det vildt, jeg har tabt dem på 36 dage, det er da endnu mere vildt :-D

Tak for jeres kommentarer, der kom en masse tanker over mig den anden aften. Jeg har skubbet dem bagerst og koncentrerer mig nu bare om vægttabet, så ser vi hvordan jeg kommer til at se ud til den tid. Og får jeg laaaange hænge patter kan de vel rulles op i noget push-up værk, der er jo alligevel kun min mand der ser dem i frit spil og så må jeg jo slukke lyset ;-)

Men er bare så glad, synes virkelig det er fantastisk det her! Da jeg sidst tabte mig over 20 kg. var det på DDV, og alle de der regler kører jeg bare helt sur i. På den her måde spiser jeg jo hvad der passer mig, jeg tilpasser jo bare i kalorieregnskabet. Og jeg har tabt mig 10 kg. uden at spise tør, kedelig fedtfattig ost, det hader jeg virkelig, jeg har hver morgen spist min "mugost" på 70+ jeg spiser 20-25 gram på et stykke rugbrød og så spiser jeg lidt cheasy yoghurt med frugt og jeg er stop mæt efter det. Mærkeligt at tænke på at det er rigeligt til at holde mig mæt, for ikke ret lang tid siden spiste jeg 4 stykker ristet toast til morgen og var død sulten inden middag.

Nå, jeg har lovet min søn at vi skal på skovlegepladsens junglesti, jeg eeeelsker sjov motion som man slet ikke opdager at man laver :-)
14 år9. juli 2011 kl. 09:43
re: Jeg er for sej :-)
Jeg synes du ser fornuftigt på tingene og det virker som om du har fundet din egen vej. Og det er det der skal til ;-)
14 år9. juli 2011 kl. 10:38
re: Karina's nedtur.
Er næsten lige hjemvendt fra en herlig dag i Randers regnskov.
Vi havde bestemt at vi ville spise dernede, og ejg var super forberedt, jeg var inde på deres hjemmeside og finde cafeens menu. Jo, jo, den var fin nok jeg kunne sagtens få noget der passede ind i kuren.
Men faldt selvfølgelig i, så spiste en burger med pommes og en lille softice. Ja ja, det kan jo smutte det skidt.

Trøster mig med at jeg har svedt som et svin og travet op og ned hele dagen, har sindsygt ondt i benene, så har forbrændt lidt ekstra i dag :-)

Og er stadig mæt efter frokosten og bliver jeg sulten senere tager jeg mig en gang salat eller yoghurt så går det nu nok.
14 år10. juli 2011 kl. 18:48
Hej Karina...Spændende at læse din tråd....det er super flot du allerede har tabt dig 10 kg :)
Kender alt for godt følelsen af at skulle smide uoverskueligt mange kg...har selv 28 kg for meget...men da jeg startede var det 43 kg for meget så det går frem af - der er simpelthen ikke andet for end at sige til sig selv at det er en dag af gangen :)
Glæder mig til at følge dig på vejen :)
Jande (personlig trå - min vej ned)
14 år10. juli 2011 kl. 20:50
Hej Karina.
Jeg har lige siddet og læst din tråd igennem. Spændende læsning!
Jeg synes det er SÅ flot at du har smidt de første 10 kg så hurtigt :)
Satser og håber på at gøre dig kunsten efter ;)
Det lyder til at du virkelig er i fuld gang med at finde den gyldne middelvej, ikke overspise og ikke være sundhedsfreak.
Stor respekt for det.
Mange hilsener Katzen (Tråd: Katzen er på banen igen; Personlige dagbøger)
14 år11. juli 2011 kl. 09:12
Det er vel nok hurtigt du har smidt de første 10 super lækkert for dig....og familien.
Det med at sætte sig et mål er noget underligt noget i starten er det uoverskueligt.....man vil bare godt ned i vægt......undervejs opdager man at målet indfries og kan rykkes...lige en tand mere....held og lykke med de næste....
14 år11. juli 2011 kl. 12:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...