Nej du er ikke den eneste der har spist i smug, jeg har nogle gange taget mig i at tænke at jeg kun må spise usundt sammen med andre.
Dog har jeg ikke haft behovet for at skjule det for min mand eller gemme slik/kager/chips eller lign. Ofte er indkøbene også foretaget sammen med ham.
Har du ikke mulighed for at have noget frugt eller andet lækkert og sundere på kontoret du kan tage i stedet for kage/chokolade?
Og nu når frokosten ofte er i etaper og på farten, er det så ikke en ide at planlægge frokosten ud for det? Så du evt har en masse små lækre madder du ser frem til i stedet for en mad der har været åbnet flere gange?
Og du får altså respekt herfra for at starte denne tråd.
Håber der kommer en masse succes herinde og du er jo godt på vej - hæng i!
#2 af Luskebuksen (slettet)
Jeg opretter den nu fordi jeg her 14 dage inde i slankekur nr. 927 er begyndt at slække på det.
Jeg arbejder til daglig som social og sundhedsassistent på et stort plejehjem, jeg arbejder i et team på 3 sosu-assistenter og en sygeplejerske hvor vi arbejder med akutte og komplekse ældre, altså meget palliativ og terminal pleje. Der udover er jeg noget vi kalder Familie kontakt og er vejleder for sosu-elever og sygeplejestuderende. Jeg har et arbejde jeg elsker, men det er travlt og arbejdsdagene er lange og skiftende dag, aften og nat.
Nå, man det var jo så en længere historie der egentlig ikke er særlig relevant, og så alligevel, for er der noget ældre mennesker godt kan lide så er det kage, chokolade og kaffe, og helt i rigelige mængder. Nu sidder jeg her hjemme efter en laaaaang weekend hvor jeg har haft alt for travlt, jeg har spist min mad i etaper, nogle gange gående på vej til næste beboer. Så er det at der sniger sig en lille djævel ind i mit hoved, nu har du fortjent lidt chokolade.... og kage..... og lidt mere chokolade.... og lidt is..... og, uhhhh se, småkager....
Ej jeg er frygtelig, jeg overspiser og trøstespiser. Generelt er jeg bare rigtig god til at spise. Og især i smug, er jeg den eneste der har gjort det?? Dumt spørgsmål, selvfølgelig er jeg ikke det, men hvor vil det være rart at høre andre sige de også har gjort det. Jeg har gemt mad for min mand, kager, chips, slik, i mit sengebord, kurven med strømper og hvor ved jeg.
Øv hvor føler jeg mig dum, ulækker og ynkelig....
Men nu er jeg altså begyndt at slække på kuren og køre mad indenbords det ikke skal der ind. Og jeg vil ikke mere, vil simpelthen ikke være så stor mere. Jeg er led og ked af at jeg ikke kan køre i karrusel med min 3 årige søn, at jeg 90 % af tiden under en biograf film sidder og forsøger at indskrænke mit korpus mens jeg får ondt i røv og ben fordi jeg er anspændt og bare ikke kan være i sædet, jeg er ked af at når min søn vil lege så må jeg holde pause, "kom nu mor, løb" Desværre, mor er alt for tyk :-(
Nå, det var nok ynk, jeg har gjort det her mod mig selv, det og så den stofskifte sygdom jeg har, men den undskyldning er altså ikke gangbar længere. Nu er det nu, og det her bliver super! Er sååå glad for madital.dk det fungerer bare for mig og det her skal nok lykkedes.
Men nu har jeg altså oprettet en tråd, så nu hænger i på mig og jeg på jer ;-)
Er du nået helt til enden?? Respekt :-D
Karina Lykke