90 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 90 kg
Glad og tilfreds er hvad jeg er lige nu.....Er lige kommet hjem fra træning. Iaften nuppede jeg 60 minutter og 25 km og forbrændte 400 kalorier på motionscyklen. Så længe og så langt og med sådan en fart har jeg aldrig cyklet før, så er bare så glad. Den megen træning begynder at ha sin virkning. Begynder at tro på at jeg kan træne mig op til at kunne cykle i to timer og med en fart på 25 km/t. Så mit mål med at blive medlem af Viborg Motions Cykle Klub er lige pludselig rykket meget tættere på. Og det er meget motiverende.

I denne uge spiser jeg proteinrigt og meget kulhydratfattigt. Er meget spændt på den virkning det nu må ha. Så den står på æg, avocado, hytteost og fisk. Specielt tun, da der er ca. 22 gram protein og kun 1 gram fedt pr. 100 gram. Og så min elskede friskpressede appelsinjuice til. Så kan jeg ikke spise og drikke meget bedre. Min bedste køkkenmaskine er så afgjort min Bodum saftpresser. Den er nem at bruge og nem at rengøre. Tror det tager max. 1 minut at lave et glas friskpresset juice. Smart ....smart
14 år28. december 2010 kl. 22:04
86, 5 kg...og dellen bliver stadig mindre...juhuuuu
14 år30. december 2010 kl. 13:05
Godmorgen Knud
Du er bare cool. Med den energi du lægger for dagen skal du nok gi`dem kamp til stregen i cykle klubben.
Du blir`den sejeste morfar:-)
Godt nytår til dig og dem der læser med.
Knus kis
14 år31. december 2010 kl. 07:06
Jeg synes, du har sådan en god kamp-gejst, Knud! Det er fedt at læse med i din tråd. Jeg er spændt på, hvad din proteinrige kost betyder for dit vægttab.

OG SÅ DA LIGE ET GODT NYTÅR LIGE OM LIDT :-)
14 år31. december 2010 kl. 07:44
Hej Kis og Twixen

Tak for jeres komplimenter.

Nytåret er for mange en tid hvor man har gjort sig nogen tanker om hvordan det nye år skal leves. I har sikkert også gjort jer nogen tanker.

Mine tanker er enkle:

1. Støtte mine to dejlige børn med at leve sundt. Derfor har de begge fået et årsabonnement til Yoga.

2. At min sixpack kommer frem.

3. Leve sundt og enkelt. Dvs. at spise proteinrigt og kuldydrat fattigt, samt fødevarer med lav GI.

4. Træne muskelpopbyggende. Hertil samt til min nye kost får jeg hjælp af Anna Bogdonova, der er uddannet i forandringsprocesser og ernæring .

5. At meditere 10 minutter kl. 22

6. At bede en bøn for dem jeg holder af.

7. At gå i natkirke i Viborg Dom Kirke hver den første fredag i måneden

8. At gå i Ashram hver søndag formiddag i Vrads Sande.

9. At alle og de som jeg holder af må få et godt lykkebringende nyt år.

Dette er mine ønsker for det nye år.

Det vil glæde mig meget hvis i har lyst til at følge lidt med på min blog: levenenkelt.blogspot.com

Jeg har fået føjet flere nye funktioner til bloggen. Nu kan der høres og ses musik og der er en billedfunktion fra flickr.com der viser nogen helt fantastisk smukke billeder i en meget høj kvalitet. Dagens tanke er noget helt nyt. Dagens tanke er god i forbindelse med meditation og bøn.

Knus Knud
14 år1. januar 2011 kl. 17:03
Godaften Knud
Dagens tanke........læste den mens jeg hørte musik fra Silkevejen og så video med sommerfugle....giver ro til ens tanker.Kan anbefales til jer andre
Knus kis
14 år1. januar 2011 kl. 19:17
86,3 kg sagde vægten kl. 6.30

Tæt på nu. Der er ikke meget fedt tilbage på maven. Overvejer om jeg lige skal gi den en sidste skalle og komme på 85 kg. Så tror jeg den er hjemme
14 år6. januar 2011 kl. 16:57
Hej Knud
Så er du jo i mål tillykke med det:-)
Nogen siger det er svært at holde vægten men det tror jeg ikke du får svært ved med den personlige indsigt og kendskab til sund kost du har.

Godt gået Knud

Knus kis
14 år6. januar 2011 kl. 21:29
86,2 kg imorges.

Til Kis
Ja det er tæt på jeg er i mål. Men vil ned på 85 kg.

Nu har jeg jo været overvægtig en gang før. Så det smuttede altså også for mig. Så erkendelsen er vel bare den enkelte: Engang overvægtig - Altid overvægtig ensbetydende med sund kost og motion for ever.

Knus Knud
14 år7. januar 2011 kl. 14:42
hej Knud
Du skriver engang overvægtig - altid overvægtig.
Mener du da lyst til at spise usundt? Det er jeg enig i og at det kan være af forskellige årsager.

Men tror du at kroppen kan "huske de usunde ting"?
Jeg tænker her på at førhen da folk arb. hårdt havde kroppen jo meget brug for fedt og kulhydrater som brændstof.

God weekend til dig og den der læser med

Knus kis
14 år8. januar 2011 kl. 09:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...