Nyt forum

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#21
re: Nyt forum
Jeg tror man skal vælge sin motionsform efter ens lyster - og efter ens muligheder. Hvis man har familie og små børn er det nu ikke muligt at komme i fitnesscenter kl 17 og man er for træt til volleyball kl 21. Sådan har jeg det i hvert tilfælde. Men jeg har også haft en stationær cykel derhjemme og havde nøjagtig den samme oplevelse. Jeg har fundet ud af at hvis jeg skal dyrke motion, så skal det være noget jeg skal afsted efter. Gerne med andre mennesker og helst på fastlagte tidspunkter.

Hvis du vil tabe dig før du bliver gravid, så snak evt med din kæreste om en deadline - hvis han altså vil være med til det. Sig.. I starter med at prøve i efteråret (bare et eksempel) hvis du har tabt dig x antal kilo der. Eller næste efterår hvis du stadig vejer højst x antal kilo der. Det giver dig en hel fast dato og det kan være motiverende. Bare en idé.

Ang ballancebrættet - så blev jeg bedre til at stå på det ret hurtigt. Efter en uge eller så kunne jeg stå på den mens jeg børstede tænder uden at røre ved noget - i et stykke tid :-). Efter råd fra kollega så stod jeg på den morgen og aften når jeg børstede tænder hvilket var godt. Men jeg lavede faktisk ikke øvelser som sådan (lidt vippen frem og tilbage samt trillen rundt på kanten men ellers ikke) - det kan man også øve sig i. Jeg tror i øvrigt at hvis man vil træne til skøjter eller rulleskøjter så kan man fint øve sig ved at stå på et ben på et ballancebræt.
16 år9. januar 2008 kl. 13:11
#22
re: Nyt forum
I fitness har de gratis børnepasning mens du får motion

fitnessdk.dk
16 år9. januar 2008 kl. 18:51
#23
re: Nyt forum
Hejsa.

Ja, jeg hører også til i den gruppe som gerne skulle tabe omkring 20 kg, desværre.

Jeg har stort set hele mit liv, været meget ekttiv, men det har diverse skader og sygdom så sat et stopper for.

Det betyder at jeg er 100 % inaktiv ( ikke efter eget valg, men af nød ), så for mig gælder det primært om at vænne mig til at spise mindre.

Desuden har 2007, været er forfærdeligt år, rent helbredsmæssigt, hvilket igen har fået min vægt op på 90 kg..........

Det er for meget, når man kun er 168 cm høj.

men jeg skal ærkugt indrømme, dette forum har godt nok skærpet motivationen i stor stil.

mvh.

diddl.
16 år12. januar 2008 kl. 19:37
#24
re: Nyt forum
Kære Zentu,
Du har hermed en lidelsesfælle! Starter i dag på 85 kilo og skulle gerne lande på 68 kg. Ja de første kilo ER svære at komme af med. Lige sp snart jeg har besluttet mig, overtager tankerne om mad min stakkels hjerne. Jeg holder den 'sunde livsstil' indtil kl. 16 - og så sker det! Grovæder aftensmaden og fortsætter småspiseriet indtil jeg går i seng! Resultat? Øget vægt næste morgen!
Men hvor der er en vilje er der en vej - så jeg klør på! Håber du gør det samme. :) Mvh. Solen
16 år18. januar 2008 kl. 00:56
#25
re: Nyt forum
tak solen jeg er åbenbart løbet ind i den uge hvor der ikke sker noget surt. Jeg startede min kostomlægning med en lille kur en 5 dage hvor jeg spiste kun kød og grøntsager til aftensmad og det var kun de tunge grøntsager som rodfrugter og bønner. Det fjernede en stor del af lysten til at spise forkert.MEN jeg har nu erfaret at der altså skal grøntsager på bordet hver dag da den der lyst hurtig kommer igen når man spiser "forkert" selvom kcal er som det skal være.Så jeg skal igang igen med mine tunge grøntsager. KH Zentu
16 år18. januar 2008 kl. 08:23
#26
re: Nyt forum
Hej Solen.

Jeg startede på 81,1 kilo og ville i første omgang også ned på de 68 (min normale BMI). Jeg dyrkede ikke motion før kuren og gjorde det heller ikke i starten. Til gengæld satte jeg fra starten et mål på ½ kilo om ugen (eller retter 1 kilo over 14 dage).

Det betød at jeg i starten kunne koncentrere mig om at sortere sukkerholdig sodavand, chips, chokolade og slik ud at min hverdagskost. Jeg gjorde ikke så meget ved mine måltider i starten - gik vist bare bort fra lune retter i kantinen hver dag (dvs jeg fik lun ret mindst een gerne to gange om ugen). Jeg spiste tyggegummi og drak funsaft for at få noget sødt. Jeg spiste rosiner eller musli på min morgenmad (havregryn) i stedet for sukker og sukkerholdige morgenmadsprodukter. Alle de tricks jeg kunne hive ud af ærmet for at kunne holde ud at stoppe med slikkeriet - inklussiv et fast stykke mørk chokolade på 5-10 gram om aftenen, som belønning for ikke at have spist slik mv hele dage.

Når man således over 2-4 uger har fået kroppen fravænnet med at spise sukker og salt hele tiden, så kan man begynde at kikke på næste trin i sin livstilsændring. Frugt om aftenen i stedet for chokolade, ingen lune retter men grøntsager i kantinen. Trinvise ændring mod det ultrasunde. Man tager først næste trin når man er klar til det. Ved at læse om sundhendsstyrrelsens kostråd (google dem) og slankeråd på iform etc etc så kan man blive både inspireret og motiveret til næste trin.

Bare nogle råd.. for jeg kender godt det der med at man har lyst til at spise hele tiden.
16 år18. januar 2008 kl. 09:41
#27
re: Nyt forum
Da de efter nytår (i nytårsforsætternes storhedstid) på TV2 snakkede om slankekur var den metode som blev fremhævet også noget med at ændre sin kost i små trin. Jeg kan igen ikke huske titlen på bogen, men kan huske at en eller anden skrev i et andet indlæg hvad det var den hed. Men det var nu også mere for at sige at jeg tror at det er den rigtige vej frem det med at indføre nye madvaner gradvist.

Kh Karina
16 år18. januar 2008 kl. 13:33
#28
re: Nyt forum
Har købt mig en bog "Dr. Shapiros Visuelt Vægttab". Mange visuelle eksempler! Lige noget af det jeg har brug for! Jupiiii! Jeg skal ikke nødvendigvis spise mindre, bare anderledes (?) Mon ikke jeg kan lære dét? Det er nemlig ikke slik og søde sager der er mit problem, men madmængden. Jeg elsker at få den der 'prop' fornemmelse og spise igennem (eller ryde bordet når børnene ikke har spist op...) Bogen er spækket med billedeksempler som kan hjælpe mig med at træffe en beslutning om jeg vil spise lidt med mange kalorier, eller meget med lige så mange eller færre kalorier. Jeg starter mandagmorgen (uge 1) med at 'tænke' over morgenmaden. I uge 2 udvider jeg med frokosten og i uge 3 med aftensmaden. Nu skal det bare holde! Og så i uge 4 tager jeg en tur med familien på restaurant. Den tid, den glæde (dét giver bogen nemlig også plads til!)
Solen skinner - og jeg er glad!
KH Hilsen. Solen
16 år20. januar 2008 kl. 20:55
#29
re: Nyt forum
Lyder som en god bog. Hold os opdateret omkring hvordan det går og gerne om dine enkelte dage - jeg blev helt nysgerrig.
16 år21. januar 2008 kl. 10:27



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });