Nyt forum

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#11
re: Nyt forum
Helle: Jeg er ikke fra samme vægtklasse, men hvis du mener det mål med de 60 kilo ender jeg da med at ligge over dig. Så skal du ned på 66 ! Hvor høj er du. Jeg er selv 176 høj og ud fra BMI når jeg ned i normalområdet ved 75 kilo.

Har du regnet på den vægt?

Nå men uanset hvad så står du overfor en stor opgave. Det gør vi alle. Jeg er ikke helt så højt som dig, men vi kan jo støtte hinanden alligevel. Jeg tror du kan have glæde af at dele dine mål op i lidt mindre mål, for alene at sige 60 kilo kan jo gøre en helt opgivende. Tag lidt ad gangen. Og så bare klø på. Det skal nok gå nedad med vægten.

Mvh. Karina
16 år6. januar 2008 kl. 22:19
#12
re: Nyt forum
Hej Helle

Ja jeg er også i den høje vægt klasse .. jeg vejer 115 .. mit HEEEEELT store mål er at komme ned under det STORE tal (100)

Men jeg er ikke 100 % motiveret endnu .. men det bliver da bedre jo mere jeg kommer herinde .. det jeg har gjort indtil videre .. er at lave kosten om .. så vi spiser alle sundt her *S* .... Meeen .. der er stadig en del usundt i skabene efter jul ... og familien VIL ikke være med til at smide det ud ... men ejg har sagt til dem at der ikke bliver købt mere til skabene ... så jeg venter bare på det bliver udryddet (men hold da op det er svært at holde snitterne fra)
16 år7. januar 2008 kl. 09:59
#13
re: Nyt forum
KarinaHadsten:
Jeg tænker slet ikke på de 60 kg.
Lige nu tager jeg 1 kg af gangen, et kilo er en sejer i sig selv! :D
Synes det handler om at jeg tillægger mig nogle gode vaner og ligger mit liv om - hvilket jeg i DEN grad er ved!!!
Jeg tog mit liv op til overvejelser i december og har taget én dag af gangen og brugt meget energi på at tænke på hvad JEG vil, har lyst til og mener, og ikke tage så meget hensyn til andre... :)
SKØNT! ;)

Rikke122:
At komme under 100 kg er nok for de fleste MEGET stort... held og lykke på vejen derned ad... ;)
Kender godt det med fyldte skabe - har foreslået min mand at han sætter hængelås på et skab der er HANS!!! ;)
HI HI
16 år7. januar 2008 kl. 22:57
#14
re: Nyt forum
Helle: Godt for dig. Du er på rette vej :-)

Jeg kan godt huske den med de 100 kilo - har været derover - dog under en graviditet, men det var så absolut stadig en slem grænse at nå. Jeg glæder mig til at følge jer ned på de de 100 og længere. Jeg er sikker på at med den indstilling du og andre herinde har, så skal de mål nok nås. Håber du får opbakning fra familien, så det ikke er nødvendigt med hængelåse. Alle har jo godt at sundt mad - også selvom der ikke er vægtproblemer.

Mvh. Karina



16 år7. januar 2008 kl. 23:08
#15
re: Nyt forum
det er ikke med god samvittighed jeg skriver mig på herinde.. Men det er desværre sådan det er..
Jeg tabte for 1 års tid siden godt 25 kg. da jeg kom hjem fra efterskole, på den sunde måde.. Nu har jeg taget det hele på igen + 10 kg så jeg syns godt nok lige det er svært at skulle gøre det igen.. at tage mig sammen.. hver gang jeg syns det går godt, får jeg f.eks. hovedpine (og jeg ved hovedpinen forsvinder med pomfritter!), og så falder jeg i.. men i år skal det være.. Jeg bliver student til sommer, og kæresten og jeg vil engang også have børn, om ikke så længe, og dér taber man sig ikke ligefrem... Så det er altså nu det gælder, må sparke mig selv bagi, og se om siden her, kan hjælpe mig med det :)

Knus Mette
16 år8. januar 2008 kl. 09:38
#16
re: Nyt forum
Jeg er sikker på at siden her kan gi dig den hjælp du behøver. Det er da vildt flot at du tidligere har tabt 25 kilo. Jeg har også tidligere tabt mange kilo (ikke helt så mange) men har også måttet sande at de er røget på igen. Netop derfor er denne her side så god. Jeg forestiller mig at jeg er på kur et års tid og på den tid når mit mål og herefter tager en længere vedligeholdelses-"kur", hvor jeg i en periode på måske 1 år igen sætter programmet her på hold vægten og får de gode vaner brændt godt ind i mit hoved.

Modsat dig er jeg færdig med at få børn, men så er det jo med at få det fedt væk som sidder fra graviditeter mm. For det vil der komme. Men hvis du taber dig meget nu og så stadig passer på når du bliver gravid. Så behøver man ikke døje med meget ekstra vægt efter en fødsel. Og så er det jo bare hoppe på den igen, så man slås med små vægttab i stedet for de store. I øvrigt også meget sundere end de store udsving i vægt.

Jeg har aldrig hørt at pommes fritter skulle tage hovedpinen :-) Men måske alligevel jeg har tænkt noget lignende. Nogle gange er det ikke nok med vand - man skal have salt for at blive hovedpinen kvit, men det må du klare på en anden måde. Tag måske lidt oftere en panodil eller tag noget almindeligt mad, som du så evt. salter ekstra - hvis du altså tror på at det er salt der skal til.

Her på siden kan du få alle de gode råd og kærlige spark du har brug for - du skal bare stille spørgsmål og være aktiv.

Mvh. Karina
16 år8. januar 2008 kl. 13:01
#17
re: Nyt forum
Jeg var også meget stolt af mig selv dengang jeg tabte de 25 kg, især fordi det kun var ved at spise mindre og sundere... men er bange for der skal motion til denne her gang.. -og dét er nok det sværeste at tage sig sammen til .. :P

Men du har nok meget ret i, at det er saltet i fritterne jeg har manglet.. De skal udskiftes, det er klart.

Jeg ved jo jeg kan det her.. har jeg jo bevist før.. hehe..
16 år8. januar 2008 kl. 14:28
#18
re: Nyt forum
Ja så vil jeg også lige melde min ankomst, har lige oprettet mig idag.
Vejer desværre omkring 15-20 kg for meget (igen) og nu skal det altså være. Fik et chok igår da jeg opdagede at julen har gjort mine jeans for [fed]små![/fed] Er dog startet i træningscenter sammen med kæresten (han pga. ryg træning, så vi skal afsted). Det bliver bare en hård kamp, men jeg ved jeg kan for har gjort det før og var så sindsyg glad for at være slank.
Glæder mig til at berette herinde og læse andres oplevelser.
Vh Sarah
16 år9. januar 2008 kl. 00:03
#19
re: Nyt forum
MissAntique: Jeg tænker at det måske er transfedtsyrerne i pommes fritterne som du "drages" efter? Jeg synes at have hørt at McDonald mad og den slags er vanedannende.

En anden ting er at der findes en undersøgelse (jeg husker ikke hvorfra, men jeg læste om den i pressen her i efteråret) hvor man har slået fast at af alle dem som efter et år stadig har deres vægttabt, så dyrker langt de fleste regelmæssig motion. Men jeg må sige at motion var bestemt ikke en del af min kur da jeg startede - jeg købte faktisk et ballancebræt til et par hundrede kroner (kanon investering selvom jeg nu ikke bruger den så meget mere, den har virkelig hjulpet mig). Det kom først senere da jeg blev motiveret til at dyrke noget ved at læse om slankekure og at komme i form.

Angående graviditet, så skal man helst tage lidt på selv (altså ud over babyen og fostervand og vand i anklerne og den slags). Men hvis tingene passer sammen, så taber man det igen i løbet af det efterfølgende år på grund af amning, for lidt søvn og den slags. Det er helt normalt.
16 år9. januar 2008 kl. 10:14
#20
re: Nyt forum
Jeg har nærmest mit egen fitness center derhjemme (motions cykel, step-tingest, vægte) men bruger detr sjældent.. Jeg kan godt bruge det i et par dage, men så keder jeg mig.. altså.. det er kedeligt.. og så stopper jeg efter et par dage med det.. og når jeg gør det, blir det kun til 10min af gangen.. self. bedre end ingentin...... -men motivationen er der ikke rigtig lige pt.. -det kommer sikkert efter at jeg ser resultater (ved bare at spise sundere)..

Mht. graviditeten..... Jeg vil tabe mig før jeg bliver gravid, for tror det bliver tusind gange sværre bagefter, og tror da også mit selvværd for et stort dyk når (hvis) jeg taber 20 på ved graviditeten.... så hellere tabe mig nu, og tage de 20 på, og kunne tænke "det er ikke det højeste jeg har vejet!" ... If you know what I mean..

En anden ting er, at jeg denne gang må arbejde ekstra hårdt, for sidste gang jeg tabte mig, faldt kiloen bare af, så let som ingenting.... self. fordi det meste var vand..

Hvor hurtig så du resultater med balancebrættet?
16 år9. januar 2008 kl. 12:13



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });