hvorfor går den stadig ned ?

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse


#21
re: ire: hvorfor går den stadig ned ?
Hej razz.. det går ikke så godt med maden.. lige idag har jeg givet mig selv lov til at spise lidt mere, fordi jeg bare kan tabe det senere igen (har fødselsdag), men de andre dage kører jeg bare på aftensmad ca.. så.. men du skal ikke være bekymret for mig, der er stort fokus på mig alle vegne fra. der bliver overvejet om jeg skal indlægges, så måske ka jeg snart tage mig sammen, så det ikke sker.. men har også kun tabt mig et par kg siden jeg lavede denne tråd, så det er ikke galt..
16 år27. marts 2008 kl. 21:57
#22
re: hvorfor går den stadig ned ?
har skrevet en hilsen til dig i din dagbog fra den 26/3
16 år29. marts 2008 kl. 16:57
#23
re: ire: hvorfor går den stadig ned ?
Det er helt sikkert, at du lider af anoreksi. Du prøver på at tage på, men du kan ikke forlige dig med tanken om at skulle spise mere. Delvist fordi du er bange for at tage på og delvist fordi du ikke har spist "rigtigt" i lang tid.

Hvis du sætter grænser for hvad du må spise, selv om du vil tage på er det et klart tegn på, at du lider af anoreksi. Jeg tror ikke at du nyder at spise mad, men at du føler skam når du spiser og tænker på hvordan du kan forbrænde det igen.

Du bliver nød til, at tage i behandling for at få det bedre. Det bliver svært at komme igennem, men søg hjælp hos din læge og tag en snak med dine nærmeste om hvilke tanker du har og hvordan du har det. Når først du åbent har fortalt om dit forhold til mad bliver det meget meget nemmere, da du ikke er alene med det.

Du skal nok få det bedre hvis du får hjælp. Men selv om du ønsker at tage på, tror jeg samtidig du er bange for det. Du har helt sikkert en grund til, at have det som du har det. Det er bare vigtigt, at du kun kører dig selv ned ved at opsætte endnu flere regler for hvad du må og ikke må spise. Det handler inderst inde om, at du er bange for at miste kontrollen. Den kontrol du opnår ved ikke at tage på og sætte mål for hvad du ikke må spise.

Jeg håber du får det bedre og det går i orden !
16 år8. april 2008 kl. 11:50
#24
re: ire: hvorfor går den stadig ned ?
smilstort.. jeg har snakket med nogle om det. i næste uge skal jeg ned og have lavet en diagnose på det. du har ret i det du siger.. men tak :)
16 år8. april 2008 kl. 18:12



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });