Hvor mange gram protein ?

Du læser en tråd i debat > off topic


#21
Protein
Pas lidt på jeres nyrer, det er ikke godt at spise mere end max 20% proterin i forhold til det samlede kalorieindtag. Det er kun elitesportsfolk, der kan tåle så meget protein,og det er vi jo nok ikke så mange af. Prøv at brug indtast mad og se, hvad der anbefales
8 år6. januar 2016 kl. 12:39
#22
Det er en 2 år gammel tråd du skriver i - når det så er sagt, så er det du skriver helt forkert, det er kun folk med nyresygdomme der måske ikke kan tåle så meget protein. Raske mennesker har ingen problemer.

Kilde:
news.bodylab.dk

videnskab.dk (myte 8)
8 år6. januar 2016 kl. 12:55
#23
Hvordan måler I den rigtig mængde?
Hej,
Jeg er en pige på 166 og vejer imellem 52-55 kilo vil jeg tro. Jeg er ret aktiv i min hverdag. I gennemsnit 1 times gang / løb eller cykling om dagen, samt styrketræning hver anden dag. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg bedst måler hvor meget protein jeg får. Kan det gøres uden at stå og skulle måle alting på en vægt og så derfra nedskrive i løbet af dagen hvor meget jeg har fået?
Er der nogen med en god tommelfinger regel?
Jeg har prøvet at bruge en fitness app som (forældet link er blevet fjernet) som fortæller mig præcis hvad jeg skal spise men det synes jeg også er en lille smule belastende.

Jeg spiser normalt havregrød til morgenmad med et æg for at give det protein og peanutbutter på - er der nogen som kan gennemskue cirka hvor mange gram protein der er i sådan en morgenmad på stående fod? :)
7 år17. februar 2017 kl. 12:19



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });