Hvor mange gram protein ?

Du læser en tråd i debat > off topic


#1
Hvor mange gram protein ?
Hejsa

Jeg ville høre om der er nogle der kender en formel eller noget i den stil, således man kan regne ud hvor mange gram protein man mindst skal indtage hver dag, så man ikke mister for meget muskelmasse under et vægttabsforløb.

Mange Hilsner
11 år24. februar 2013 kl. 19:04
#2
re: Hvor mange gram protein ?
Tommelfingerreglen er 1,5-2,5g protein gange din vægt i kg.
11 år24. februar 2013 kl. 21:06
#3
re: Hvor mange gram protein ?
Jeg takker og bukker ;0)

Jeg har ikke fået nok protein i dag - det må jeg prøve og arbejde lidt med. Men skal lige høre om jeg har forstået det rigtigt:

Jeg skal lige høre regner man på den her måde. Jeg vejer ca 77 kg og hvis jeg ganger med 1.5 g = 115.5 gram. Er det så 115,5 gram kød eller er det rent protein ?

Det er bare fordi jeg mener der ca. er 20 gram protein i 100 gram kylling - så jeg må nok kaste håndklædet i ringen - jeg kan ikke komme op på så mange gram kylling eller andet kød.

11 år24. februar 2013 kl. 21:15
#4
re: Hvor mange gram protein ?
Det er gram ren protein, så ja - det er virkelig meget man skal spise :)
Du skal dog huske på, at der er også er protein i mange andre ting. Jeg får også en del protein fra ost og så bager jeg ting til madpakken med protein pulver.

Men vil sige, at 1,5 til 2,5 gram protein pr kg kropsvægt er en meget proteinrig kur - på motion-online står der, at 1,2 til 1,7 gram pr kg kropsvægt burde være nok, og det tror jeg også er meget rigtigt :)
11 år24. februar 2013 kl. 21:21
#5
.
Nu googlede jeg lige lidt videre og på sundhedsguiden.dk står der at 0,75 g protein pr kg kropsvægt faktisk også er nok.
11 år24. februar 2013 kl. 21:23
#6
re: Hvor mange gram protein ?
:0) Ja kan ikke få 6 kylling filleter ned på en dag - nej jeg må nok til og overveje noget proteinpulver så. Det er i hvert fald urealistisk at jeg kan spise så meget kød, det kommer jeg aldrig til ;0) Spiser også meget både soya, ost, bønner og mælkeprodukter men kan slet ikke komme op på de mængder ;0)

Jesus hvem kan spise så meget ;0) Jeg kommer til at tænke på, så må der godt rende mange rundt der ikke får proteiner nok ?
11 år24. februar 2013 kl. 21:25
#7
re: Hvor mange gram protein ?
nå okay - ja det gør jo en betydelig forskel. Det ville jeg godt kunne klare via kosten ;0)

Men ved du / I om man er sikret at man ikke taber for meget muskelmasse under et vægttab. Altså er de 0,75 gram proteinX kropsvægten nok til at vedligholde musklerne ?
11 år24. februar 2013 kl. 21:27
#8
re: Hvor mange gram protein ?
Det med muskelmassen er jeg ikke sikker på. Der står inde på samme hjemmeside, at man med fordel, hvis man er på kur, kan indtage 25 % protein af det daglige indtag, hvor der normalt anbefales 15-20 %.
Kan være der er nogle andre herude som har et kvalificeret bud :)
11 år24. februar 2013 kl. 21:33
#9
re: Hvor mange gram protein ?
1,5 er mindste grænse for ikke at miste muskelmasse under vægttab - jeg har mine tal fra bodybouildere, og dem stoler jeg ret meget på, da deres "rutine" svinger mellem "vægttab" hvor de reducerer fedtmasse ved at spise nok protein til at vedligeholde muskelmassen mens de har energiunderskud på ca. 500 kcal om dagen og "muskelopbygning" hvor de spiser 2,0-2,5g protein pr. kg mens de har energioverskud på ca. 500 kcal om dagen.
11 år24. februar 2013 kl. 21:35
#10
re: Hvor mange gram protein ?
ok så hedder det igen protein pulver kan jeg se, færdig af grin ;0) Tak for jeres hjælp.



11 år24. februar 2013 kl. 21:38



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });