Hvor mange gram protein ?

Du læser en tråd i debat > off topic


#11
re: Hvor mange gram protein ?
Jeg kommer tæt på de 2,0 med æg, kakaomælk og kød - men jeg er selvfølgelig efterhånden forholdsvis langt nede i vægt...
11 år24. februar 2013 kl. 21:49
#12
re: Hvor mange gram protein ?
I torsdags fx fik jeg 118g - det skal siges, at jeg nok har fået hvad svarer til 4 æg, ud over mit kød og ost. Så hvis man ikke er bange for at få godt med æg, så kunne det være en idé? :)
11 år24. februar 2013 kl. 21:54
#13
re: Hvor mange gram protein ?
Altså er ikke bange for at få mange æg eller sådan - mit kolesteroltal er fint ;0) Men tvivler på jeg kan få fire æg ned ;0) jeg kan ikke spise så meget på en gang, og det må ikke blive en belastning at spise forstå mig ret ;0) Hvis jeg føler jeg skal proppe noget i mig jeg ikke kan have i maven - spiser nemlig meget eftermæthedsfornemmelsen i maven ;0) Jeg tror det ville være nemmest for mig hvis jeg kunne drikke et par glas med proteinpuver - det gjorde jeg også for mange år siden, da jeg trænede rigtig meget.

Normalvis til et måltid frokost rugbrød med et æg, 2 skiver pålæg eller dåsefisk på en halv rugbrød. Jeg plejer og spise en rugbrød og så et knækbrød hvis jeg har lyst. Til aften spiser jeg som regle et stk. kød ca. 100-150 gram + tilbehør. ind imellem måltiderne spiser jeg også hvis jeg bliver sulten, med det er mere yoghurt, kiks, marcipanbrød ;-) og kiks, frugt osv. Så med mine madvaner ville det være svært for mig og spise så meget protein ;0) Men tager hatten af for dem der kan få så meget protein ned ;0)
11 år24. februar 2013 kl. 22:28
#14
re: Hvor mange gram protein ?
Min morgenmad består ofte af 2 æg, frokost af ½ skive rugbrød og 2 æg og aften af ca. 200-250g kød.
11 år24. februar 2013 kl. 22:32
#15
re: Hvor mange gram protein ?
Det er godt nok meget kød ;0) Jeg kan trille hjem når jeg har fået en 200 g bøf - på jensens bøfhus ;0) Kan slet ikke have det i maven - gad vide hvorfor ? Jeg bliver utilpas af store mængder og får ondt i maven. Sådan får jeg det også ret hurtigt af al for fed mad eller junk - selvom jeg synes det smager godt, bliver jeg hurtig fyldt op ;0)
11 år24. februar 2013 kl. 22:36
#16
re: Hvor mange gram protein ?
Det var noget andet da jeg var syg, der havde jeg ingen mæthedsfornemmelse - jeg kunne spise og spise. Kunne sagtens spise aftensmad, derefter 1/2 kg slik og popcorn ingen problemer. Men sådan er det heldigvis ikke længere ;0)
11 år24. februar 2013 kl. 22:39
#17
re: Hvor mange gram protein ?
Jeg spiser kun 3 måltider, og så får jeg ikke mere end ca. 200g tilbehør til kødet, så det er måske derfor? :)
11 år24. februar 2013 kl. 23:51
#18
re: Hvor mange gram protein ?
Som udgangspunkt synes jeg ofte man høre 2g pr kg kropsvægt/1g pr lb.
jeg spiser selv 2-2.5g protein pr kg kropsvægt, alt efter om det er en høj/lav kcal dag.
det der gør det for mig er, selvfølgelig en del kød men mælkeprodukter som skyr/hytteost gør også underværker!
11 år25. februar 2013 kl. 17:42
#19
re: Hvor mange gram protein ?
jeg får også ca. 2-2,5 gram protein pr. kg kropsvægt, mine hemmelige midler hedder skyr eller fromage frais til morgenmad, hytteost, æg og kylling. Jeg har absolut ingen problemer med at komme derop :P
men jeg kan også spise VIRKELIG meget!
11 år26. februar 2013 kl. 12:30
#20
re: Hvor mange gram protein ?
:-) Tak for alle jeres råd og beskeder ;0)

I er nogle protein grise (Smiler meget ) ;0) Det er godt gået - jeg spiste forresten også meget skyr en gang, min moster bor på Island ( det spiste vi meget ) mener det kommer derfra. Det kunne jeg godt spise noget mere af ;0) Et eller andet må jeg gøre - jeg kommer ikke en gang omkring 80 g pr dag. .Og vil jo gerne bevare så meget muskelmasse som muligt ;0) Jeg har sådan nogle nupo pulver jeg spiser, når jeg ikke kan spise noget men skal have noget i maven, der er også en del protein i. Ja der er plads til forbedrelse for mit vedkommet ;0)
11 år26. februar 2013 kl. 13:43



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });