Jeres bedste råd

Du læser en tråd i debat > gode råd


#21
re: Jeres bedste råd
Selvfølgelig skal kan /man kun tabe sig for sin egen skyld. Personligt rækker mine evner ikke til at se man kan have et godt liv på 140 kilo med alle de begrænsninger i livsudfoldelse der er....men et er sikkert det bliver kort. Jeg kender flere som i 40 erne får nye hofter m.m og aldrig kommer uden for andet end i bilen......
11 år11. juni 2012 kl. 15:04
#22
Jeres bedste råd
Hej - jeg har da også et par gode råd, som jeg godt nok ikke altid følger selv.

1. Drik rigeligt med vand
2. spis en portion salat som forret - den værste sult bliver stillet.
3. Bitz´s ord: Luk munden og let røven
4. spis masser af grønt
5. Skær ned på kulhydraterne
11 år19. juli 2012 kl. 09:17
#23
re: Jeres bedste råd
Mine bedste råd.. Jeg har læst en del, og mærket efter på min eget krop og mit eget sind, men det er stadig svært at koge ned til nogle enkelte råd. Men nu prøver jeg lige:

1. Sæt realistiske mål og delmål:
Det er meget motiverende når man når sine delmål, og kan virke ret demotiverende hvis man ikke når dem - derfor er det vigtigt at være realistisk omkring sit vægttab - og huske at det jo handler om en varig livsstilsændring. Kan ikke huske hvor jeg har dette citat fra , men det er bare så rammende - husk at dit vægttabs projekt er et maraton, ikke en sprint!

2. Drop den dårlige samvittighed - og ty til handling i stedet!
Det handler om at finde en balance, og engang imellem vil man utvivlsomt falde i... Men så handler det om at hive op i sig selv og fortsætte. Det er ikke verdens undergang hvis man en dag har spist for mange kalorier. Så længe det ikke er et fats mønster og man hurtigt kommer ind på kurs igen... Man kan jo ikke forvente at man aldrig resten af sit liv kan nyde en våd aften i byen, en god middag på restaurant eller lignede der måske ikke harmonerer med ens optimale kalorieindtag. Igen : Balance er vigtig, og er der i sidste ende balance i regnskabet og livsstilen så skal det nok gå...

3: Grove grøntsager, fiberrig mad generelt.
Fiberrige fødevarer og især grove grøntsager mætter bare rigtig meget i forhold til kalorieindholdet, og det nytter jo ikke noget at gå rundt at være sulten når man vil tabe sig. For så bliver diverse fristelser altså ikke nemmere at stå imod

4. Suppe!!!
Kan helt personligt fortælle at man kan lave hundredevis af lækre, mættende og nærende supper med et meget lavt kalorieindhold. Det smager og føles altså bare som langt flere kalorier end der reelt er tale om, da det fylder så godt i maven. Internettet er fyldt med gode opskrifter, og har du nogle yndlings grøntsager, krydderier etc. så er det jo bare med at komme i gang med at eksperimentere.. Men prøv at undgå for meget fløde, bacon og andre fede sager hvis kalorieindholdet skal holdes nede!

5. Målebånd!!
Vægten kan svinge meget, afhængigt af væskebalance, menstruationscyklus, muskelopbygning, mad i maven, etc... Et målebånd kan dog hurtigt og effektivt vise nogle konkrete resultater og det har i hvert fald hjulpet meget på min motivation

6. Vær åben om dit vægttabsprojekt
Når man fortæller andre om sin livsstilsændring, står man ikke kun til ansvar over for sig selv i forbindelse med projektet. Det har virket meget motiverende for mig at andre spørger ind til mit vægttab, metoder, op og nedture osv. Samtidig er det nemmere at sige nej til kalorietunge fristelser i sociale sammenhænge når andre godt er klar over at man er i gang med en livsstilsændring / et vægttabsprojekt.

Årh jeg synes der er så meget, også meget jeg ikke har fået med, men kan være jeg skriver en version to engang senere, man lærer jo hele tiden noget nyt når man er i den her proces :)
11 år19. juli 2012 kl. 20:45
#24
re: Jeres bedste råd
Mit gode råd.. følg din mavefornemmelse - lyt gerne til andre og lad dig inspirere af, hvad du læser og hører - men du er nødt til at finde din egen vej gennem livsstils/slankejunglen.

NB: Helt konkret: Sukkerfri rustne søm til den søde tand - 25 kcal pr. stk, og de er fulde af kostfibre (så kun max et om dagen, ellers får du ondt i maven)

Klidkiks. Kedelige fiberkiks - men gode hvis du lige smører et lille lag makrel i tomat eller sukkerfri nutella på (den sukkerfri er bedre end den normale, hvis du spørger mig)

Vær åben - fortæl alle at du agter at tabe dig. Både fordi de så ofte vil tage hensyn til dig - men også fordi man så føler sig mere forpligtet til at holde fast ;o)

Lovely
11 år9. august 2012 kl. 10:33
#25
re: Jeres bedste råd
En rigtig god øvelse er at ryste på hovedet ;-) "vil du ha en is, et stykke chokolade, et glas vin "...Ryst!
11 år10. august 2012 kl. 06:50
#26
re: Jeres bedste råd
Hej. Ja jeg har været i samme båd som mange andre og jeg har forsøgt så mange gange, at smide de ekstra 10-15 kg, at jeg ikke har tal på det – nogle gang lykkes det andre ikke, men de kom altid på igen. Men efter barn nr. 2 har overskuddet ikke været der til at smide de 20 kg jeg tog på under graviditeten. Jeg tog derfor kontakt til en hypnotisør og fik en tid til hypnoterapi (dagdrømmende tilstand man går i inden man går i fuld hypnose), mest for at kvitte min trang til søde sager, men også få at få motivationen op at køre. Efter første besøg blev jeg faktisk fri for min sukker trang og havde ikke det behov for at stoppe ting i kurven i Netto mere. Men mine kilo blev det samme, så efter 6 uger besluttede jeg at tage anden session som var en mere decideret vægttabs konsultation med hypnoterapi. Her fik jeg mere eller mindre indprentet et nyt forhold til mad og drikke – eller nærmere et normalt forhold til mad og vand (skulle drikke en del mere end jeg gjorde). Jeg skulle sørge for at have ro og fred når jeg spise min mad, også slik – for alt er tilladt, så længe det er i et fornuftigt forhold og med nydelse. Så der var ingen TV, mobil eller computer mens jeg spiste – Ja jeg tror det var første gang jeg forstod at nyde min mad.. Jeg kan ikke forklare det, men min tankegang omkring mad er fuldstændig forandret og kiloene blev/bliver bare ved med at forsvinde – 10 uger er gået og 16 kg lettere. Og jeg er nu overbevist om at de sidste 7 kg, inden jeg er tilfreds, også kommer af. Dertil skal det siges at jeg har nemt ved at visualisere ting, dvs. danne billeder af hvad man får fortalt – det er absolut en fordel for at hypnoterapi eller hypnose virker. Jeg er ikke hellig og har da også spist lidt slik, men nu med stor nydelse. Håber du kan bruge det til noget, eller kan jeg se at der nu er udgivet en bog der hedder ”Mindfuld Spisning”, som minder om det jeg har fået indprentet under hypnoterapien, så hvis man kan følge denne tankegang og spise fornuftigt så tror jeg man når et godt stykke.
11 år12. september 2012 kl. 13:53



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });