Lavt BMI og min kropsform?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#11
re: Lavt BMI og min kropsform?
BMI er i mine øjne kun en rettesnor.. Det tager ikke højde for kropsbygning og muskelmasse. Jeg har i hele mit liv haft et BMI på 18 eller derunder, og jeg har aldrig nogensinde set afpillet ud eller fået kommentarer omkring min vægt. Jeg er bare spinkelt bygget, ligesom resten af min familie også er det.
11 år30. december 2012 kl. 19:40
#12
re: Lavt BMI og min kropsform?
Det siger jo egentlig sig selv eftersom vi er forskellige. BMI er alt for "kasset" til at kunne passe til alle. Så at se det som andet end en rettesnor, tror jeg ikke det kan bruges til :-)
11 år31. december 2012 kl. 09:49
#13
Du kunne prøve at købe en fedttang
.. fordi den vil kunne give dig en ide om hvad dit fedtprocent er. Man måler skindet et par steder og slår fedtprocent i en tabel. I modsætning til en vægt som sender (svag) strøm igennem din krop virker denne metode ret godt. :)

Afhængigt af hvad den fortæller dig kunne du overveje at få mindre fedtprocent og større muskelmasse (hvis du vil undgå muffin-toppen).

Der er selvfølgelig folk, som BMI ikke passer på. Jeg har fået indtryk af, det typisk er bodybuildere, som vejer meget mere på grund at store muskler. Hvis det var mig så ville jeg antage, at jeg har større fedtprocent end jeg lige regner med.
8 år14. august 2015 kl. 10:45



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });