De modne kvinders tråd

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#11
re: De modne kvinders tråd
ja, så var det ikke helt forgæves jeg dummede mig ved at skrive forkert ;-)
11 år23. juli 2012 kl. 21:19
#12
re: De modne kvinders tråd
He he, Calcit. Og så er der jo dem, der er modne, men ikke voksne - og hvad med de voksne, som ikke er modne? ;-D

Nå, pjat... men sjov var den, den med de voksne kvinder.
Jeg er vist ikke rigtig voksen endnu, så jeg må hellere komme ud af jeres tråd ;-)
11 år25. juli 2012 kl. 14:31
#13
De "modne" kvinders tråd
Ha ha... kært barn har mange navne, som man siger. Jeg var da også lidt i tvivl, om det nu var det rigtige navn til tråden. Men "voksen" eller "moden" - Pyt! Det der er vigtigt er hvordan vi føler os - ikk´ sandt???

flittiglise – det var da noget af en præstation – 30 kg…! Jeg kan godt forstå, at du passer godt på, at der ikke sniger sig nogle på igen.
Bente – jamen, så er vi jo flere, som skal af med et par kilo eller to.

Nu der faktisk er flere af os, som gerne vil tabe os burde tråden flyttes til ”vægttab” – det kigger jeg lige på, når det ikke er så fantastisk godt vejr. Lige nu vil jeg ud i haven og nyde at sommeren. Rigtig god aften til jer alle.
11 år25. juli 2012 kl. 19:39
#14
re: De "modne" kvinders tråd
rigtig go sommer og ferie til dig også ;-)

jeg så lige i mit vægt skema / kurve her til morgen,
at jeg d 3/7 2012 vejede de 76kg hu ha højeste vægt i nogle år, men hvorom alting er , skal jeg da ikke klage ;-) min indsats har båret frugt, for på de 24 dage har jeg SMIDT 3kg ;-) juhu ;-)

har forresten fået hul på bylden og mine lange gå ture igen ;-)

gik ud på landet i dag for at besøge min ældste datter og barnebarn ;-) 5km
lise
go ferie til jer alle ;-)
11 år27. juli 2012 kl. 17:50
#15
re: De "modne" kvinders tråd
HEj Lise,

Ja, jeg er her igen. Har tabt Næsten 7 kG i løbet af de sidste par måneder.
Jeg er ikke så akTiv i forum, men jeg følger med. Jeg fulgte dig, da du tabte mange kg - godt gået!
Ipaden driller mig lidt - jeg rammer puls-uret, så derfor store og små bogstaver i en "pærevælling".

Mvh
Maddie
11 år29. juli 2012 kl. 20:22
#16
re: De "modne" kvinders tråd
hej Maddie

hvor er det dejligt at " gense" en af de gamle på madital ;-)

det er ski da flot, det du har præsteret i løbet af et par måneder ;-) sej gået

hvad har du gort ?? ekstra motion måske ??

jeg selv har i hvert tilfælde fundet ud af, at hvis jeg vil lægere ned, hvilket jeg vil, ja så skal gå-turene sættes op og de skal være lange igen.

må indrømme jeg har været for doven i vinters og starten af året, men nu er lysten og movationen endelig vendt tilbage :O) og jeg får det gjort ;-)
11 år29. juli 2012 kl. 22:22
#17
re: De "modne" kvinders tråd
Nej, Lise, det er ikke motionen, der har gjort udfaldet af de første kg her..
Jeg bestemte mig for, at NU skulle jeg ikke være større. Jeg startede lidt halvhjertethed på at lægge min kost om, men jeg har altid haft svært ved at holde mig fra søde sager, så der blev stadigvæk købt lidt chokolade og småkager ind (hvis der nu skulle komme gæster ;-)
En fredag aften skulle jeg være sammen med veninderne. De har alle mere eller mindre problemer med vægten, så der bliver altid købt en del forskelligt, når vi mødes. En spiser ikke sukker, en anden ikke frugt osv. Vi taler om vores kamp for at holde vægten eller om, at det er håbløst - og i nogle tilfælde, hvor godt det går. En af veninderne var gået på en decideret kur; Dukan, hedder den.Hun havde tabt 4 kg på en måned. Okay, det lød, som noget, jeg kunne finde ud af. Væk med de hurtige kulhydrater, alkohol og sukker. Let motion hver dag. Jeg startede dagen efter. Principperne fandt jeg i et gammelt indlæg fra Ude og hjemme. Senere søgte jeg på nettet og fandt en god hjemmeside. Der er en rigtig god dansk side, som minder en smule om Madital.
Min mand (som har tabt 25 kg i løbet af de sidste år) ville lige af med de sidste par kg, så han "gik med" den første uge, men han blev dårlig, så han gik tilbage til at spise rugbrød. Jeg fortsatte, og nu har jeg altså tabt 7 kg.
En uge inde i kuren havde jeg fødselsdag. Jeg inviterede på brunch, og havde lige lidt for travlt. Tog trappen i et spring, og endte på skadestuen med en forstuvet fod. Så den sædvanlige motion har jeg ikke fået et godt stykke tid. Nu kan jeg gå almindeligt igen, og jeg går/løber/cykler omkring 4 km hver anden dag. Jeg har et motionsrum med crosstræner, cykel, mavebænk og vægt"maskine", så spindelvævet er børstet af, og i går begyndte jeg så at bruge redskaberne igen - også hulahopringen ;-) nu skal det så bare fortsætte, for jeg kan se, at det bliver nødvendig at stramme op. Jeg mangler stadigvæk en del kg - regner med, at min vægt skal ende på 72.
Min sukkertrang er væk, men jeg spiser somme tider et sukkerfrit bolche - eller en bar fra Isis....ja, jeg har vist spist to den sidste måned. Det skal siges, at jeg har holdt ferie meget af tiden. Der har været fester og fødselsdage - og jeg har IKKE "syndet".
Nu går det selvfølgelig ikke så hurtigt med vægttabet, men skidt med det, bare det går nedad hele tiden.
Nå, det blev noget af et svar på dit spørgsmål, Lise.
Forøvrigt, synes jeg, at det er sejt, at du kan holde vægten.
11 år30. juli 2012 kl. 08:45
#18
re: De "modne" kvinders tråd
Meget typisk man kommer til skade når man godt vil gøre noget godt for sin vægt....Det er så også en ekstra udfordring oveni.....
11 år30. juli 2012 kl. 12:38
#19
re: De "modne" kvinders tråd
hej maddie

Dejligt du har fundet noget der virker for dig ;-) og stort tillykke , det er bestemt fortjent ;-)

og ja pludselig får man nok af at værre blandt de største og forsvinder lidt i mængden ;-)

og mange tak for rosen ;-)

kæmper faktisk for at komme ned på 66kg igen og føler det er lidt hårdere end at smide de mange kilo ;-)

og jeg hader at gøre tingene om, men nu tager jeg den derfra ;-)

mangler kun 7kg nu........ puh ha det lyder af voldsom meget, men der er heldigvis styr på væsken i kroppen nu og blodtrykket , så håber jeg på lidt medgang igen :O)
lise

ja calcit, så har Maddie lidt ekstra at slås med ;-(
11 år30. juli 2012 kl. 18:59
#20
re: De "modne" kvinders tråd
d 6 oktober håber jeg at være tæt på målet , for der skal vores egen klub afholde stævne ;-)
lise
11 år30. juli 2012 kl. 19:02



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });