Ny plan, nyt liv

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#11
re: Ny plan, nyt liv
Ja I har alle sammen helt ret - det er min holdning til det hele, der er anstrengt og jeg tænker alt for meget over både kosten og motionen, det fylder alt for meget.

Mht. motionen, jeg har tænkt lidt over det hele og jeg synes jeg kan nå frem til at jeg ikke kan se hvorfor jeg skal presse mig selv til at løbe 5km på 25min og hade det i stedet for fx at løbe dem på 30min og nyde det. Jeg skal jo ikke være eliteløber alligevel og de ekstra kcal det brænder at løbe dem 5min hurtigere gør jo ikke nogen nævneværdig forskel. Jeg tror at det er meget sundere at gøre noget man kan lide, end at presse sig til noget, der er ubehageligt hver gang - dét kan kun ende med at give et traume og dér vil jeg helst ikke hen...

Ja, jeg har helt sikkert brug for noget, der kan distrahere mig. Jeg har heldigvis en del hobbyer og jeg har lige fået nye fritidsjob. Jeg har sabbatår, så det er ellers lidt svært nogle dage når man har meget tid, at flytte fokus væk fra kost og træning. Men jeg er glad for både at synge og tegne, og jeg kan sikkert finde på nogle nye hobbyer også hvis jeg sætter mig ned og finder på noget. Det skal bare helst ikke være noget, der koster penge, da jeg er ret fattig for tiden.

Men synes at det er gået godt med at få mere mad her i weekenden end det plejer. Ligger igen på de 65 og satser på at få minimum 1500kcal i dag. Det SKAL jeg virkelig op på uanset hvor skræmmende det end kommer til at føles igennem dagen... :-)
12 år22. august 2011 kl. 09:07
#12
re: Ny plan, nyt liv
Hvor er det flot vor positiv og besvidst du er omkring det. Det første skrid er jo som sagt at anderkende at man har et problem.
12 år23. august 2011 kl. 22:58
#13
re: Ny plan, nyt liv
Vil lige dele gårsdagens yes-oplevelse med jer:

Jeg står i super-best efter arbejde og køber ind til aftensmad da jeg opdager at det er en af mine gamle veninder, der sidder i kassen som jeg ikke har set i flere år. Hun siger 'Gud, er det dig, jeg kunne slet ikke genkende dig, du har jo tabt dig mega meget!'

Det er altid fedt at få at vide!!!
Jeg skulle lige til at fortælle hende at jeg da lige havde taget 20kg på for nylig, men det ville nok være lidt for svært at forstå xD Hun kendte mig jo fra dengang hvor jeg vejede mest og nok over 20kg mere end jeg gør nu..
12 år24. august 2011 kl. 14:03



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });