Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#11
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Sidst jeg tabte mange kilo - tabte jeg det hele på gulvet fordi jeg tillod mig selv lidt mere kage og alkohol.
Jeg er nødt til at betragte mig selv som afvænnet sukkerholiker og så være rimeligt afholdende resten af livet.
For mig må vedligehold handle om at der bliver mere plads til det sunde, som olie, mandler, mørk chokolade, frugt og rugbrød.
Jeg gætter på at jeg skal ligge omkring 1800 kcal for at vedligeholde, men jeg vil nok forsøge at ligge under de fleste dage, så der er plads til udskejelser ind i mellem.

Læste i går at man nu mener at det er direkte sundhedsskadeligt at tælle kalorier fordi man kommer til at mangle næringsstoffer. Jeg mener nu selv at min kost det sidste år er meget bedre rent ernæringsmæssigt end når jeg nærmest lever af kage og slik !
12 år14. juli 2011 kl. 10:57
#12
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Ingen tvivl om at vægten vil stige med lynets hast hvis vi slækker efter et vægtab......men jeg er sikker på også at spekulationer af en hver art påvirker forbrændingen enten posetivt eller negativt..........
12 år14. juli 2011 kl. 11:06
#13
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Hvis man levede af 1800 kcal bestående af fastfood, slik og kage, JA, så ville man mangle næringsstoffer. Men man kan sagtens får nok hvis man spiser sundt, det kan jeg da se på graferne i info mad.
12 år14. juli 2011 kl. 11:27
#14
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
ja enig rdrd.......hvis vi åd kage for 1800 kcal ville det se skidt ud.....og mon vi ville nøjes med det.

Tror det ville være godt at komme her jævnligt....blive ved...og samtidig sammen med nogen som man" kender" over tid........fordi mange bare dukker op en kort tid. Derfor fatter jeg ikke der ikke er 100 her...
12 år14. juli 2011 kl. 11:38
#15
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Tror at mange laver den samme fejl som jeg har gjort så ofte før. Bruger en masse energi på at tabe sig, og når målet så er nået, så går man tilbage til det gamle liv, hvorefter man skal til at tabe sig endnu engang.
12 år14. juli 2011 kl. 14:06
#16
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Hvis man spiste kage for 1800kcal - så tror jeg man ville dø af sult...

Men når jeg skal vedligeholde den (jeg øver mig allerede;)), så tror jeg at jeg ca. skal indtage 1700-1750kcal om dagen... Men jeg synes allerede et er svært at nå op på 1300-1400... Fordi jeg har INGEN idé, hvad jeg kan spise, så ender det med at jeg spiser cheasy yoghurt og der er ikke så mange kalorier, og så ender det også med at jeg får det dårligt og kvalme... -.-'
12 år14. juli 2011 kl. 20:46
#17
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Jeg tror I har misforstået mig - jeg levede ikke af kager eller faldt tilbage til gamle vaner sidst det gik galt og jeg tog det meste på.

Jeg løb 7-10 km 3gange om ugen og holdt mig til 1600 - 1800 kcal om dagen og spiste i øvrigt sundt og små portioner.
Jeg tillod bare mig selv at spise et stykke kage med, når der var kage f.eks. på arbejde. Stille og roligt uden at jeg rigtigt lagde mærke til det. vækkede jeg mit sukkermonster. Og selv om jeg da var helt bevidst om at jeg skulle afvænnes igen, magtede jeg det ikke. Jeg er helt regulær afhængig. Det har intet med dårlige vaner eller manglende indsigt at gøre.


Når jeg har spist på min afhængighed har jeg erstattet mad med slik og kage. Det må klart være lige så usundt som at tælle kalorier. Jeg tror i øvrigt ikke at der menes at tælle til 1800 kcal som jo er vedligehold men derimod 1200kcal som selvfælgelig indebærer en risiko for at man får for lidt næringsstoffer.
12 år14. juli 2011 kl. 23:28
#18
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Man skal klart være opmærksom på at man får nok næringsstoffer ved 1200 kcal, men hvis man lever af "superføde" så kan det godt lade sig gøre.
Faren ligger hvis man kun fokusere på antalet af kalorierne og ikke på madens sundheds kvalitet.
Derfor går jeg efter at gøre alle smileyerne glade, så er man på den sikre side mht sundhed.
12 år15. juli 2011 kl. 07:32
#19
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Jeg syntes, at det er rigtig svært, at få alle smileyerne glade, hvordan gør i ?? hvad spiser i feks. over en hel dag, altså med andre ord, hvordan kan dit madindtag for en dag se ud ??
12 år15. juli 2011 kl. 19:51



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });