Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Hvordan tackles processen ........du er ved at være i mål med vægtabet og hvad så? Giv jeres tanker og erfaringer..........det er jo et sårbart sted man er nået til......
12 år24. juni 2011 kl. 10:03
#2
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Det er et rigtig godt spørgsmål...Selv er jeg også meget tæt på mål.Jeg har tænkt mig at fortsætte med at spise som jeg har gjort siden jeg startede "projekt tab 15 kg" ...Blot vil jeg tillade mig at drikke alkohol,fredag eller lørdag når det er passende.Ligeledes vil jeg spise lidt slik eller is fredag aften sammen med familien.Jeg ved ikke om det er sådan "man"gør..men det må komme an på en prøve..MVH BBRAS...
12 år2. juli 2011 kl. 00:11
#3
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Rigtig godt spørgsmål Calcit :O)) - Jeg er faktisk i mål nu, men taber mig stadig lidt - Jeg tror, at jeg vil fortsætte med at tælle kalorier og så bare sætte mit nye mål til minus 1 kg på et år, så kan det jo ikke gå helt galt - Jeg har tilladt mig selv alt det, som jeg også ønsker fremover (med hyggeaftener og en dag i byen, med hvad der nu er på bordet) medens jeg tabte mig, så jeg sætter ikke nye tilladelser ind, men fortsætter med at leve som jeg gør nu :O))

Så mit forslag må være, at sætte det sidste mål ind til minus 1 kg på et år, i stedet for til vedligehold - ved heller ikke, om det er sådan man gør, men det skal komme an på en prøve :O))
12 år2. juli 2011 kl. 08:36
#4
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
jeg laver noget jeg kalder: Interval vægttab.
jeg taber mig meget i korte perioder, og holder vægten i lange perioder. og rykker hvergang min max grænse ned.

så jeg har øvet mig i at holde vægten.
vedligehold er så at veje mig 1 gange om ugen og have et fast hul i bæltet.
12 år2. juli 2011 kl. 13:04
#5
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Dejligt med jeres tanker....jeg mangler jo lige lidt endnu....ca. 4..- 5 kg...

Jeg har været forleden hos en diætist som sagde min kost nu er ok. men hun ville ikke komme med nogen bud hvor jeg skal ende kaloriemæssigt. Jeg ved de vil ændre min stofskifte medicin igen....jeg kan mærke mit system har godt af at indtage lidt men godt.......der er ikke noget jeg savner.....og det må udnyttes....er sikker på hvidt brød er direkte noget jeg ikke har let ved at omsætte....selvom jeg elsker bagværk.
Sidste gang jeg tabte mig var i 2006 og det faldt lige sammen med min bror kort var syg og døde hurtigt......så vi kan jo ikke gardere os for at noget alvorligt sker.....det er det jeg mener med et sårbart tidspunkt. Hvis det falder sammen og man i en periode dropper kalorietælling....vedr. alkohol og guf har jeg hele tiden her taget et lille glas rødvin de fleste dage og har det fint med det.....jeg føler dog at det slår hurtigere så det ene glas skal ikke blive til mere......i det daglige.
Jeg vil sige at det for mig er begrænsningens kunst at lære...jeg kan ikke indeholde ret store mænger nu.......og det trin nu skal fastholdes.
12 år2. juli 2011 kl. 13:36
#6
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Det er lige det som du nævner Calcit,
Begrænsningens kunst.
Jeg tar`kun en portion mad og går efter de 2 mindste kartofler, det mindste stykke kød.
Jeg har lært at spise langsomt med tiden.
Og lægge kniv og gaffet ind i mellem bidderne.
Jeg kan heller ikke spise det samme som før.

12 år2. juli 2011 kl. 15:06
#7
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Kis - Hvor er det super flot, at du er nået dertil - jeg vejer stadig en portion mad af og så er det det jeg må spise - syntes din ide med at gå efter det mindste på fadet (Bliver ski da svært, hi hi) lyder rigtig godt, så det vil jeg til, at øve mig i :O))

Calcit - det gør mig ondt for dig med din bror og jeg kan godt forstå, at det så ikke lige var kalorietælning du gik mest op i, sådan en omgang kan jo vælte enhver, både psykisk og fysisk - Så rigtig flot, at du er oppe igen og har taget kampen op endnu engang - tager sku hatten af for dig - kram
12 år2. juli 2011 kl. 17:16
#8
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Turbomoster (hvilket herligt navn) Tak:)
Jeg kun tabt 5 kg.
Min største last (vane) var kage flere gange om ugen nu kun ca 1 gang.
Min kost har altid været rimelig sund.
Så det er mest det søde der er ændret på.
med plads til udskejelser.
12 år2. juli 2011 kl. 18:57
#9
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Tak for kram m.m.

Jamen det er vaner man kommer ind i med lige at smutte forbi bageren....det går ikke...men nu er der det med det hvedmel det må holde mig væk....
12 år2. juli 2011 kl. 20:01
#10
re: Os lige før vedligehold.....hvad og hvordan?
Turbomoster, jeg tror at dine tanker omkring den måde med vedligholder vægt på, er fornuftige. Jeg tror, at jeg prøver samme måde ; )
Med venlig hilsen.
Katia
12 år3. juli 2011 kl. 10:54



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });