Hej
Ja det er ikke så nemt at være kvinde i vores del af verden. Medierne skaber jo et billede af kvinden hvor hun skal være superslank og så skal hun være den perfekte kæreste og gi den bedste sex i verden hver gang til kæresten osv. Ikke nemt.
Ved ikke om det er nogen hjælp. Men stort set alle de billeder vi ser af modekvinderne har været en tur i Adobe Photoshop, hvor en computernørd så har skabt superbilledet. Med andre ord. Vi ser altså ikke den ægte kvinde i reklamen.
Noget andet er at det er vores tanker der skaber vores indre billeder af os selv. Det er meget komplekst det der sker i billeddannelsen i lillehjernen da vore erindringer også er med til billeddannelsen af vores eget idealbillede. Så erindringer, tanker, synsindtryk skaber vores eget unikke billede af os selv. Faktisk arbejder vores hjerne på højtryk imens vi er vågen for at få styr på alle de bits af indtryk vi får i løbet af dagen imens vi er vågne. Og hjernen har bare skide svært ved at få bragt orden i det altsammen. Den hjerne vi har idag er skabt for ca titusind år siden. Dengang var der ingen internet, tv, magsiner og mobiltelefoner med facebook og twitter. Hjernen skulle med andre ord ikke bearbejde nær så mange bits som den skal idag. Personligt tror jeg ikke vores hjerne kan klare alle de bits. Derfor er det for mange unge og ældre for den sags skyld en rigtig god ide at dyrke yoga, pilates eller meditation. Derved udrenses sindet og kroppen. Vi får afladet alle mulige mystiske tanker og får energi fyldt på igen. Men også moderat til hård træning er godt for både krop og sind. En god gåtur eller løbe/cykeltur, svømning, zumba, kickboxing og min personlige favorit da jeg var ung teakwondoo, og meget er godt. Der dannes endorfiner og dopamin ved hård træning. De er kroppens lykkestoffer og de gør os friske og lykkelige.
Og så er der jo maden.
Spis ikke flg: MCD, BB, SS og al pizza og grillmad. Kager, is, slik og chips. og også hvidt sukker
Spis eller drik kun meget lidt: Kartofler, ris og pasta. Meget lidt hvidt brød. Alokohol, sodavand også light incl al saft. Alle mælkeprodukter
Spis meget gerne: Tofu, peanutbutter, Olier af oliven, soya, nødder, bær, rugbrød fra bageren, ægte Lurpak smør, fisk, vildt, æg, grøntsager, kikærter, linser.
Drik rigeligt med rent vand. ca 2-3 liter om dagen
Knus Knud
#12 af tibet (slettet)
Det er bare saa irriterende at vi skal vokse op med alle de supertynde modeller i blade etc. for det er bare saa urealistisk, og som din kaereste hentyder, faktisk ikke saerlig attraktivt hvis man er for tynd i det. Se for eksempel Megan Fox's nye undertoejsreklamer for Armani. Hun er bare FOR tynd, hun har ikke et gram fedt paa kroppen, og det er idealet nu og det irriterer mig graenseloest.... OG alligevel tager jeg migselv i at oenske lidt at jeg kunne have den mave... HELT AERLIGT!