Kropsbillede

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#11
re: Kropsbillede
Hihi, du har nok ret i det med at du jo selv spoerger, jeg mener bare at hvis du har problemer med kropsbillede saa boer du have saa meget stoette og posivit input som muligt. Jeg er sikker paa at du er dejlig lige som du er :)

Det er bare saa irriterende at vi skal vokse op med alle de supertynde modeller i blade etc. for det er bare saa urealistisk, og som din kaereste hentyder, faktisk ikke saerlig attraktivt hvis man er for tynd i det. Se for eksempel Megan Fox's nye undertoejsreklamer for Armani. Hun er bare FOR tynd, hun har ikke et gram fedt paa kroppen, og det er idealet nu og det irriterer mig graenseloest.... OG alligevel tager jeg migselv i at oenske lidt at jeg kunne have den mave... HELT AERLIGT!
13 år18. februar 2011 kl. 11:28
#12
re: Kropsbillede
Hej

Ja det er ikke så nemt at være kvinde i vores del af verden. Medierne skaber jo et billede af kvinden hvor hun skal være superslank og så skal hun være den perfekte kæreste og gi den bedste sex i verden hver gang til kæresten osv. Ikke nemt.

Ved ikke om det er nogen hjælp. Men stort set alle de billeder vi ser af modekvinderne har været en tur i Adobe Photoshop, hvor en computernørd så har skabt superbilledet. Med andre ord. Vi ser altså ikke den ægte kvinde i reklamen.

Noget andet er at det er vores tanker der skaber vores indre billeder af os selv. Det er meget komplekst det der sker i billeddannelsen i lillehjernen da vore erindringer også er med til billeddannelsen af vores eget idealbillede. Så erindringer, tanker, synsindtryk skaber vores eget unikke billede af os selv. Faktisk arbejder vores hjerne på højtryk imens vi er vågen for at få styr på alle de bits af indtryk vi får i løbet af dagen imens vi er vågne. Og hjernen har bare skide svært ved at få bragt orden i det altsammen. Den hjerne vi har idag er skabt for ca titusind år siden. Dengang var der ingen internet, tv, magsiner og mobiltelefoner med facebook og twitter. Hjernen skulle med andre ord ikke bearbejde nær så mange bits som den skal idag. Personligt tror jeg ikke vores hjerne kan klare alle de bits. Derfor er det for mange unge og ældre for den sags skyld en rigtig god ide at dyrke yoga, pilates eller meditation. Derved udrenses sindet og kroppen. Vi får afladet alle mulige mystiske tanker og får energi fyldt på igen. Men også moderat til hård træning er godt for både krop og sind. En god gåtur eller løbe/cykeltur, svømning, zumba, kickboxing og min personlige favorit da jeg var ung teakwondoo, og meget er godt. Der dannes endorfiner og dopamin ved hård træning. De er kroppens lykkestoffer og de gør os friske og lykkelige.

Og så er der jo maden.

Spis ikke flg: MCD, BB, SS og al pizza og grillmad. Kager, is, slik og chips. og også hvidt sukker

Spis eller drik kun meget lidt: Kartofler, ris og pasta. Meget lidt hvidt brød. Alokohol, sodavand også light incl al saft. Alle mælkeprodukter

Spis meget gerne: Tofu, peanutbutter, Olier af oliven, soya, nødder, bær, rugbrød fra bageren, ægte Lurpak smør, fisk, vildt, æg, grøntsager, kikærter, linser.

Drik rigeligt med rent vand. ca 2-3 liter om dagen

Knus Knud
13 år21. februar 2011 kl. 16:45
#13
re: Kropsbillede
Ja, jeg tror at det er vigtigt at man er opmærksom på hvilke billeder/medier/idealer man lader sig påvirke af, så man ikke sammenligner sig med photoshoppede modeller. Jeg har selv programmet photoshop og har opdaget hvor let det er at fjerne en uønsket delle på et billede.

Det lyder interessant det med at meditation kunne hjælpe, det kan da i hvert fald sikkert hjælpe med at afstresse så man måske ikke hele tiden går og kritiserer sig selv og slår sig selv i hovedet med alt hvad man er utilfreds over. Jeg træner rigtig meget allerede, det hjælper også, ikke kun pga. endorfinerne men når man ved hvor stærk man er fysisk og hvor god ens kondition er, så bliver ens udseende pludselig lidt mindre vigtigt, da man jo så kan fokusere på de positive mål man gør i sin træning. Det er nok derfor jeg træner så meget som jeg gør.

Tak for rådene med kost mm. men ved nu godt hvordan jeg skal spise i forvejen, det er i hvert fald ikke dér mit problem ligger ;)
Men visheden om at man spiser rigtigt gør det også nemmere at abstrahere fra eventuelle vrangforestillinger omkring sit kropsbillede.
13 år27. februar 2011 kl. 15:48
#14
re: Kropsbillede
Du smider bare et billede op så vi kan se.. så kan du få en masse feedback fra folk du ikke kender.. alle vil jo altid sige "Ej hvor du smuk" osv osv.. det er lettere for os og fortælle dig hvad du evt skulle gøre bedre hvis det er (:

Jeg havde det sådan da jeg tabte mig de 17kg.. jeg tænkte jeg stadig var ret stor, men folk sagde jeg ikke skulle tabe mig mere.. nu er jeg næsten ligeså stor igen, men min BF% (Body Fat %) er stadig lavere end før, dvs muskler der er taget på.. og når jeg kigger tilbage nu kan jeg godt se jeg var MEGET tynd. på trods af jeg stadig vejede 91kg ca :O
13 år26. marts 2011 kl. 04:06
#15
re: Kropsbillede
Nu kan man desværre ikke lægge billeder op herinde men I kan da se min profil på Facebook eller krak xD


13 år26. marts 2011 kl. 14:13
#16
re: Kropsbillede
Du er en meget køn og flot pige, at du skulle have bekymringer ang. dit udseende / vægt må få alle tykke i din alder til at krumme tæer.....det er da helt gak gak og er din kæreste ikke tilfreds så ud af røret med ham.

Jeg er rystet.
13 år26. marts 2011 kl. 19:20
#17
re: Kropsbillede
Ja jeg holder sgu med Calcit i den sag her.. ud med stodderen hvis ikke han kan leve med dig.. du har flot krop.. du skulle måske arbejde lidt på din højde :D haha

Du har iøvrigt utrolig frække øjne! men nok om det ;)

Du skal hverken ha lavet bryster eller tabe dig mere.. problemet med vægttab er ligesom alt andet.. "Mere vil ha mere" dvs sætter man sig et mål som er 10kg, så når det er nået vil man gerne lige ha 5kg mere osv osv

Stop du bare nu, du er smuk!
13 år27. marts 2011 kl. 14:42
#18
re: Kropsbillede
Jamen det er jo altid rart at få at vide :) tak for de søde ord :) tror også at jeg bliver liggende hvor jeg er vægtmæssigt.. det er sandt, mere vil have mere og jeg tror ikke at jeg bliver lykkeligere af at tabe mig mere
13 år28. marts 2011 kl. 20:50



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });