Kropsbillede

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
Kropsbillede
Hej

Jeg er en pige på 18år, 173cm og 60-65kg.. Hvor det meste er muskler, har en fedt% på 17%.
Jeg har tabt mig fra omkring 85kg til min nuværende vægt og jeg har altså et problem med hvordan jeg ser mig selv.

Jeg har ALTID følt mig større end alle andre.. Og gør det stadig. Jeg føler at jeg har kæmpebryster og en kæmpe røv/hofter. Alligevel siger min kæreste at jeg skulle have større bryster for at blive lækker og at jeg ikke har særlig mange former.

Mine veninder og min familie siger også at jeg er tynd som jeg er nu og at jeg faktisk ville blive lækrere af at tage et par kilo på. Nogen gange bliver jeg sammenlignet med diverse piger jeg kender eller kendisser og det er ofte i forbindelse med hvor jeg har sagt 'gid jeg var så slank/tynd som hende' og så svarer alle mig chokeret 'du er da meget tyndere'... Hvorfor kan jeg ikke se det selv?
Er der nogle af jer der kender det? Jeg føler mig vildt frustreret over det.

Det er måske et lidt mærkeligt indlæg og jeg ved ikke helt om det har så meget med vægtvedligehold at gøre men jeg synes det var her det passede bedst, da det måske mest henvender sig til folk, der selv har gennemgået en nedadgående ændring i kropsvægten..
13 år2. februar 2011 kl. 22:35
#2
re: Kropsbillede
*Om* jeg gør :D Døjer stadig med problemet.. Jeg kom ned på 58 kg (er 170 høj) og mine forældre gik nærmest i panik, fordi jeg så så tynd ud, hvilket jeg *overhovedet* ikke kan forstå.
Nu er jeg begyndt at spise normalt og prøver at vedligeholde vægten, dog er jeg oppe på 60 kg nu.. Altså.. Jeg har fået diagnosen atypisk anoreksi.. og en af symptomerne er netop, at jeg ser mig selv som rimelig tyk.. Jeg synes, du skal søge hjælp! Det vil hjælpe 100%.. For det er mere psyken, der spiller ind.. Jeg ved det af erfaring. Jeg døjer selv med en spiseforstyrrelse.. Og spiser jeg noget usundt eller noget, jeg ikke havde planlagt føles jeg skam og skyldfølelse..
13 år2. februar 2011 kl. 22:45
#3
re: Kropsbillede
Altså jeg får psykologhjælp fordi jeg tidligere har haft anoreksi (efter jeg tabte mig var jeg helt nede og ramme 45kg inden jeg tog på igen) og nu har bulimi, men jeg taler ikke med nogen om mit kropsbillede fordi jeg er så bange for at folk vil sidde og grine og tænke 'jamen hun er jo også tyk' eller sådan noget.. Men jeg ved ikke.. jeg synes det tager utroligt mange af mine tanker..

Jeg har bare ikke haft samme problem da jeg havde anoreksi, der kunne jeg godt se jeg var for tynd på et tidspunkt.. men det er som om enten er jeg for tynd eller også for tyk, jeg har aldrig prøvet bare at se ud som jeg skulle i spejlet og det er så frustrerende :(
13 år2. februar 2011 kl. 22:57
#4
re: Kropsbillede
Jeg kender det rigtig godt.. Og det er simpelthen vigtigt at få snakket om tingene.. Hvis du har brug for at snakke, lægger jeg gerne øre til.. Jeg tænker stadig "tyksak", når jeg ser mig selv i spejlet.. Men så trøster jeg mig selv med, at alle andre siger, jeg har en flot krop.. Og det gør det ekstra forvirrende for mig..
13 år2. februar 2011 kl. 23:01
#5
re: Kropsbillede
Ihh det er rigtig rart at høre at man ikke er alene om at have det sådan. Det er nemlig superforvirrende og selvmodsigende når det virker som om alle andre ser en anden person med en anden krop end man selv ser. Kunne faktisk være meget rart at tale med en der forstår det.
13 år2. februar 2011 kl. 23:14
#6
re: Kropsbillede
Min mail er julie_malou2206@hotmail.com hvis du har lyst til at add'e mig :-)
13 år3. februar 2011 kl. 06:57
#7
re: Kropsbillede
Tror vi er mange der har det ligesom dig. jeg er 23 169 cm og vejer pt. 60 kg det svinger meget) og har de sidste 5-6 år været ret utilfreds med min krop. Min kæreste er også lidt ligesom din, minder mig sommetider om, at hans ekskærester alle havde modelkroppe - det har de også, noget jeg SLET ikke kan hamle op med sådan noget er ret træls
13 år3. februar 2011 kl. 11:21
#8
re: Kropsbillede
Jeg har haft det helt modsat, ret skræmmende, jeg har altid været forholdsvis slank og veltrænet men over en periode på 4 år tog jeg rigtig meget på. dog under 1/2 kg om mdr. (ca 30 kg over 4 år). jeg kunne da godt se at jeg var gået en hel del tøj str op. men jeg følte mig stadig "slank" jeg kunne ikke se hvor overvægtig jeg var blevet, før jeg så et billede af mig selv, ved siden af min kæreste til et bryllup. jeg opdagede pludselig at jeg var blevet "en stor pige" og så kom jeg igang med at gøre noget ved det.. jeg var oppe og veje 96 kg med en højde på 161. jeg er siden september 2010 kommet ned på 75,5 kg så der er et lille stykke endnu før jeg når ned på normal bmi men jeg er glad for at jeg vågnede op.

Dem der har problemer med at se hvor tynd eller tyk de selv er burde få taget et billede sammen med en god ven/veninde som de synes ser normalvægtig ud... så kan det være at man kan få et mere realistisk syn på sig selv.

mange hilsner Tanja K
13 år15. februar 2011 kl. 18:47
#9
re: Kropsbillede
"Alligevel siger min kæreste at jeg skulle have større bryster for at blive lækker og at jeg ikke har særlig mange former. "

Undskyld, men hold kaeft en lortekaereste du har der, det kan da ikke hjaelpe paa dit selvbillede... god karma herfra, haaber du faar det bedre :)
13 år16. februar 2011 kl. 20:23
#10
re: Kropsbillede
Tak for alle svarene, det er rigtig rart at høre at man langt fra er den eneste, der har sådan omkring dette..
Det med at tage billeder er sikkert faktisk en meget god idé, for jeg bliver selv tit overrasket hvis jeg ser et billede af mig selv, og tænker 'Jamen der ser jeg jo slet ikke tyk ud' eller som før i tiden 'Hov, jeg er sgu da faktisk blevet småfed!'.. Spejlene lyver så nemt.. Det er som om de alle viser noget forskelligt også..

Men ej min kæreste mener det ikke på den måde når han siger jeg ikke har former, som regel er det fordi jeg har spurgt om jeg har flere eller færre former end en eller anden person, enten en vi kender eller en i tv og så svarer han jo bare ærligt hvad han synes og det synes jeg også at han skal have lov til når jeg spørger :)

13 år18. februar 2011 kl. 09:50



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });