hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#11
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
hej alle

jeg startede i nov 2006 og er så endt på de 69-71 kg ligger mest på 70kg men det svinger der imellem. udgangspunktet var 98,8kg

jeg tror bestemt et langsomt vægttab over lægere tid er både sundere og mere holdbart end alle de såkaldte kure.

det var sjovt hej poisongirl. jeg kan godt huske dig ;-) altså for noget godt ;-) dejlig du er med igen , selv under nyt navn.

ja , jeg tror jeg vil tælle kcal resten af mit liv. mere eller mindre ligger det i baghovedet også når man er i by.
jeg tror bare det ligger til os 3 herhjemme at vil altid skal tænke os om. vi er kraftige på begge sider af familien, og om man vil det eller ej tror jeg altså også at det har at gøre med om det ligger i generne.

man skal arbejde med sin motivation hele tiden, om hvorfor man gik i gang. for jo det er et arbejde også at være vedligeholder

knus
14 år6. april 2010 kl. 14:51
#12
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
Ja præcis! Hvem var det der brugte eksemplet med en have? Synes det var så godt! At hvis man køber et hus uden have / forfalden have etc, så bruger man en masse tid og energi på at gøre den pæn, men selv når det projekt er færdig skal man stadig passe den ligeså godt, det kræver bare ikke "ligeså meget"

Min vægt svinger også, jeg vejer mig ikke, men svinger mellem en lille 36 og en lille 38. Når jeg er tættere på 38 har jeg det skidt med mig selv og går mere eller mindre på kur, taster alt ind etc. Sådan en periode er jeg i nu, og det er skrækkeligt. jeg har også lagt min livsstil om og sørget for at det er en del af min identitet at være sund ( underviser på danseskoler, i fitnesscentre og læser sundhedsfremme) På den måde forpligter jeg mig også i forhold til omverdenen. Jeg er ikke i tvivl om jeg altid vil være "sund", eller spise "slankt" - masser af grovt og grønt, men jeg ved ikke mht min vægt. Jeg kan nemlig sagtens spise store mængder frugt fx., der i sidste ende vil få min vægt op..
14 år6. april 2010 kl. 15:20
#13
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
Hvor er det dejligt at vi er så mange på banen herinde nu :-)

Jeg synes det er svært for tiden... Havde lige sat mit mål tre kilo længere ned fordi jeg tabte dem meget nemt og egentlig ikke engang med vilje.

Men de er sgu ikke så nemme at holde væk igen, tror ikke at min krop kan ligge så langt nede... Nu ser jeg lige tiden an den næste uge, ellers kan det være at jeg skal op på 60 igen..

Men er pt meget forvirret over mit kalorie-indtag, da jeg ligger syg og er sengeliggende/siddende, så jeg forbrænder jo næsten intet, men jeg spiser godt nok heller ikke meget, da det skræmmer mig ikke at kunne røre mig og få motion...

De første dage af min sygdom smed jeg hurtigt fire kilo, men det sidste er kravlet på igen på to dage bare fordi jeg satte mit kcal-indtag op med 200kcal...

Synes det er svært... Og rigtig træls... Det kan da ikke være rigtigt at jeg ikke kan indtage over 1000kcal uden at tage på... - selv når jeg er inaktiv...

Det skal siges at jeg da går rundt og sidder ved pc'en, læser, tegner osv... Så jeg må da forbrænde over 1000kcal... Beregneren siger at jeg har et basalstofskifte på 1400. Men i forgårs fik jeg 1350 og så tog jeg et halvt kilo på! Ligeledes fra igår til idag tog jeg yderligere et halvt kilo på. Normalt svinger min vægt aldrig andet end ned, medmindre jeg æder totalt igennem...

Hvad sker der med mig? :-(
14 år8. april 2010 kl. 16:31
#14
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
hej QueenOfCalories
det er et stykke tid siden du gav lyd fra dig ??
håber du er rask nu og at det er gået godt med dig.
knus lise
14 år13. maj 2010 kl. 07:32
#15
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
Hej lise

Ja, jeg har været knap så aktiv herinde på det seneste, men jeg er her stadig og jeg er blevet rask igen :-)
Beklager hvis det er forvirrende at jeg hele tiden skifter navn, jeg kan bare godt lide lidt forandring :b

Jeg har været alene hjemme denne uge, og det må jeg ærlig talt sige, det er sgu ikke gået alt for godt, det er svært når der ikke er nogen til at holde én i ørerne, jeg har haft spiseanfald både mandag, onsdag og torsdag, det er ret skidt... Heldigvis kommer min mor og morfar hjem i morgen :-)

Hvordan går det med dig? Og jer andre hvis I læser med :-)
14 år14. maj 2010 kl. 13:57
#16
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
hej igen ;-)
det var rart at høre , at du er blevet rask.
og skønt du får familie omkring dig ;-)

her går det fint, jeg vejer stadig de 70kg, der har været for meget at se til . så jeg er ikke endt på de 68kg som jeg gerne ville prøve. men er også yderst tilfreds med at min vægt er stabil på de 70kg ;-)

i weekenderne spiser jeg ca det jeg forbrænder og til hverdag levner jeg et underskud på ca 300 kcal og så ligger vægten stabil ;-)

men HVOR bliver den sommer af ?? ville gerne gå de lange ture og ikke mindst slikke sol.... jeg venter med længsel ;-)
14 år14. maj 2010 kl. 15:39



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });