hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
jeg mangler kun de sidste 7,5% af mit vægt tab
,er det svært at holde vægten?
14 år29. marts 2010 kl. 19:01
#2
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
hej biologi c

nej, jeg synes ikke det er svært... spiser sundt og godt og vejer maden endnu til hverdag . og slapper af på det fredag og lørdag. og tager weekender i byen meget afslappet. men kommer hurtig på sporet igen. da jeg virkelig vil det her.
får ca 1800kacl til hverdag
lise
14 år30. marts 2010 kl. 05:32
#3
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
Hej

Tillykke med at dit næsten færdige vægttab :) Hvor meget har du tabt?

Jeg synes ikke at det er så svært at holde vægten, men jeg tæller da stadig kalorier (det har sat sig så godt fast at det stopper jeg nok aldrig med).

Der er noget med at hvis fedtcellerne først er dannet og man har udtømt dem igen, så bliver de hurtigere og nemmere fyldt op igen.. Det kan jeg godt mærke men hvis jeg holder lidt øje med hvad jeg indtager så er det intet problem

Jeg får også cirka 1800 om dagen i gennemsnit
og når jeg træner, lidt mere self

hilsen 1000dreams1000chances

og lise, det er mig der hed poisongirl engang, jeg har bare skiftet navn :)
14 år30. marts 2010 kl. 09:24
#4
så har jeg tabt 31kg.
så har jeg tabt 31kg ialt. glæder mig.
14 år30. marts 2010 kl. 19:23
#5
re: så har jeg tabt 31kg.
Tillykke, det er simpelthen bare flot! Stort klap på skulderen til dig, hvor må det være dejligt :-)

Jeg har selv tabt 20kg, startede på 77, men lige nu er jeg ikke sikker på om de sidste tre ikke skal på igen.. men det ser jeg på...

Hvor lang tid har du været igang?
14 år31. marts 2010 kl. 08:28
#6
re: så har jeg tabt 31kg.
jeg har tabt mig over en periode på 3½år.
men jeg har haft lange perioder hvor jeg har holdt vægten. og så korte perioder hvor jeg har tabt mig.
og så hold vægten periode igen.
14 år1. april 2010 kl. 16:07
#7
re: så har jeg tabt 31kg.
Det lyder faktisk heller ikke så dumt at holde nogle pauser undervejs.. Et sådant langsomt og stabilt vægttab burde gøre det lettere at holde vægten på sigt da kroppen har fået tid undervejs til at opfatte forandringen.. Så det bliver sikkert intet problem for dig :-)
14 år1. april 2010 kl. 17:31
#8
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
Wow biologic, det er fantastisk.

Jeg er en forholdsvis ny vedeligeholder, og jeg synes det er lidt svært. Jeg startede ud med en fin rytme, men tog så på ferie og blev slået lidt ud af kurs.

Jeg er stadig på i mit målvægtsfelt, men i overkanten, og jeg synes jeg kæmper lidt - også fordi jeg har super travlt på arbejdet og der er alle disse helligdage i øjeblikket.

Det skal nok gå, men det er en tilvænningsting, ligesom med alt andet.

Jeg har kun talt kalorier halvhjertet den sidste tid, men må nok i gang igen efter påske, hvis vægten skal holdes!
14 år2. april 2010 kl. 12:29
#9
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
jeg synes også det er svært at være vægtvedligeholder. Har snart skulle holde vægten ved lige i 2 år og jeg synes jeg har en daglig kamp for at være ærlig. Synes rent faktisk at det er sværere end at tabe kiloerne fordi det at holde vægten lige pludselig ikke er et projekt af samme omfang rent mentalt. Med det mener jeg, at det bliver nødt til at fylde mindre i hverdagen for at man ikke udvikler en spiseforstyrrelse.
14 år3. april 2010 kl. 20:15
#10
re: hej jeg glæder mig til at blive vægtveldligeholder
Jeg tror du har fuldstændig ret. Når man er i gang med at tabe sig har man et projekt, men når man skal vedligeholde, så er det mere flydende.

Men som Lise skriver gælder det nok om at VILLE! og jeg vil! er der en ting, jeg er træt af er det ALTID at være på kur.

Dog synes jeg det er svært at komme ud af den mentalitet, der siger, at når man har spist et eller andet - chokolade, kage el. lign - så kan man ligeså godt spise det hele... ;-). Den kæmper jeg lide med.
14 år6. april 2010 kl. 08:56



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });