En rigtig dårlig periode

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

re: Hej Iakob
hej iakob
skønt at høre, at det går bedre hos dig igen;O)
og stort tillykke med din eksamen ;-)
jeg håber du får en kanon oplevelse i London, sammen med din mand.
må jeg spørge hvad det er du er ved at uddanne dig til, siden du forsat har studie der venter ? ;-)
det med maden og vægten får du hurtig kontrol over,
det skal nok gå. ;O)
lise
16 år20. april 2009 kl. 14:14
Jeg er ikke ved at uddanne mig - det er efteruddannelse. En certificering i et bestemt værktøj. Med den kan jeg bevise, at jeg kender værktøjet.

Nu sidder jeg så her på første dag i min nye... jeg har tænkt lidt over hvad jeg skal kalde den. Jeg kaldte den første periode for livsstilsændring. Og har det ikke helt godt med at kalde denne periode for kur, selvom det primære mål er at tabe mig 5-6 kilo så er det et stærkt sekundært mål at komme tilbage i en livsstil hvor vægttabet er permanent. Så jeg kalder det for min livsstils-opstrammer :-)

Planen er først og fremmest at få styr på maden - så den står på sund mad i moderate mængder (jeg er ikke så høj, så det er små-mellem portioner), de 8 kostråd og absolut ingen slik, kager mv før næste weekend.

Jeg skal til fødselsdag næste weekend, så der tager jeg nok et stykke kage. Men jeg tager også frugt med i tasken så jeg kan blive mæt indenfor et acceptabelt antal kalorier.

Næste trin er motion - men lige nu satser jeg mest på at komme afsted et par gange om ugen. Jeg skal have trænet mig op til 5 km igen og det bliver nok mit første mål.

Og så er jeg med herinde igen. Jeg er begyndt at notere maden ned igen. Ikke på grammet for jeg vejer ikke, og jeg indtaster heller ikke anden aktivitet end motion. Men bare for at danne mig et overblik over hvad jeg spiser.

Opstrammer-perioden er ikke mit eneste projekt. Jeg skal også søge jobs og forsøge at læse lidt omkring emner i forhold til mit arbejde så jeg dygtiggør mig. Desuden skal jeg kræse lidt om mine børn når nu jeg går hjemme og har muligheden for at hente dem tidligt - og vores have ligner en krigsskueplads efter efterårets byggeri - så der henter jeg nok min første motion ;-)

Jeg havde i øvrigt en god tur til London. Jeg vil anbefale den guidede tur i London Tower (den er inklussiv i prisen). Samt indisk restaurant - lækkert!
16 år20. april 2009 kl. 15:04
Hej Iakob!
Velkommen til overfladen igen, det var sgu da en barsk omgang med opsigelse af jobbet. Godt at du tog beslutningen selvom det garanteret var svært.

Nyd nu livet lidt og din "nye" slanke krop som vel ikke er helt ødelagt pga de par kg ;-) som du hurtigt smider igen. Du behøver i hvert fald ikke at have dårlig samvittighed over at have taget dem på (som jeg har med mine ex. kg) da du virkelig har haft en periode hvor du har skulle bruge noget extra energi/kærlighed.
Ja ja, det er selvfølgelig ikke nogen undskyldning da vi i fremtiden skulle kunne håndtere nederlag og pressede situationer uden at skulle ty til slikskålen.
Men på den anden side var din nye livsstil jo stadig ret ny for dig da du støder ind i virkelig massive problemer.

Så bare se fremad - du er ung og smuk og har livet for dig ;-)
Held og lykke med opstramningen.
Mange knus fra Spacy.
16 år25. april 2009 kl. 12:27
Mange tak for de søde ord.

Jeg er tilbage igen, igen - på forummet vægttab fordi denne gang kan jeg ikke længere dække mig under at det er vægtvedligehold. Jeg er også begyndt at skrive maden ind igen.

Hvordan går det med dig, spacy?
16 år1. juni 2009 kl. 09:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...