En rigtig dårlig periode

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

En rigtig dårlig periode
Jeg har været og er stadig inde i en rigtig dårlig periode. En periode som har været rigtig hård ved mig. Jeg har fået problemer på arbejde og det har hylet mig helt ude af den (så meget at jeg havde tudeture i bilen hjemad og søvnløse nætter og et virkeligt dårlig humør hvilket også er gået ud over ungerne.... se, det gør ondt).

Bortset fra ingen motion overhovedet, så har det også resulteret i at jeg har spist virkelig usund og er faldet tilbage i trøstespisning. Jeg er ikke helt ude af det endnu - jeg skal have et møde næste mandag hvor vi skal finde ud af om vi kan løse problemerne eller om jeg skal flyttes ud af det projekt hvor jeg er.

Det kan ses på vægten... helt klart. Og jeg har slet ikke overskud til at begynde alle de ting der skal startes for at få tabt mig de godt 4 kilo jeg nu har taget på. Ud over disse problemer, så har jeg jo en familie og jeg er også ved at tage et kursus.

Men... uha.. jeg tør slet ikke tænke på hvordan jeg ville have reageret for 2 år siden, dengang jeg var tyk og havde meget mindre selvtillid.

Nå.. men jeg skriver bare for at jeg har lidt brug for at skrive - og fordi jeg vil fortælle at jeg ikke har forladt jer. Jeg skal ALDRIG mere være fed så I har mig tilbage om ganske kort tid - men indtil da må jeg lige takle mine problemer og tage det kursus. Så kan jeg kaste lidt energi ind efter at tabe mig de dumme kiloer, som jeg har taget på.
16 år10. februar 2009 kl. 12:33
re: En rigtig dårlig periode
you go, girl! Den der har viljen til at ville, får evnen til at kunne!
16 år10. februar 2009 kl. 15:24
hej Iakob. Uhhh kender det så godt, men det er jo også helt okay, der vil vel altid være vægtudsving, gode og dårlige perioder?!! Du lyder som mig selv; det er bare nogen andre ting der stresser, men pointen værende at mit overskud ikke kan være på mad pt, for overskuddet mangler generelt, men så længe man er opmærksom på det, så er det vel det afgørende? Det er jo netop heller ikke fordi du har taget 30 kg på... Undskyld jeg siger det, men dejligt at høre jeg ikke er den eneste vægtvedligeholderske der er i problemer engang imellem
16 år10. februar 2009 kl. 18:07
pøj pøj med det hele
lise
16 år12. februar 2009 kl. 06:12
Hej Iakob!

Synd at det ikke kører for dig i det nye job. Håber at I har fundet en løsning nu, for der er næsten ikke noget værre end når der er problemer på arbejdet :-(

Ros dig selv for at du er så meget stærkere end for 2 år siden, det er trods alt "kun" 4 kg. Se på os andre som har taget - ja næsten 10 kg på igen, på kortere tid faktisk, og det uden at have den slags bekymringer.

Jeg ved at det er en ringe trøst, men du skal vide at vi tænker på dig :-)

Knus fra Spacy.
16 år20. februar 2009 kl. 02:18
Tak for alle jeres søde ord.

Ting kunne stadig godt være bedre på arbejde, men i det mindste har det stabiliseret sig i et dårligt leje fremfor at accelerere nedad i en spiral. Jeg sover om natten igen og er holdt op med at tude - men jeg trøstespiser slik, er hidsig og temperamentsfuld og får stadig ingen motion. Mellem familien, jobbet og et kursus, så har jeg ret travlt og motion er simpelthen ikke en prioritet lige nu. Men jeg har meldt mig til Iforms løb i april, så jeg har da planer om at det skal være anderledes.

Jeg vejer cirka det samme nu som da jeg skrev det første indslag, og det er da godt.
16 år24. februar 2009 kl. 08:33
Hej iakob
inspireret af dig vil jeg nu "højt sige": Mit mål er, om en måned, at veje ca det samme som i dag, hvor jeg har skrevet det første indslag:-)

Pøj pøj:-)
16 år1. marts 2009 kl. 05:04
Hej Iakob
Åhh søde ven. Håber da at du har det bedre.

Det kan nemlig lyde som om du er ved at gå ned med stress, så stop op i tide og slå i bordet oppe på arbejde. Skær alt overflødigt væk, og koncentrer dig om at være samme med dig selv og din familie når du har fri.

Tænker på dig.
16 år22. marts 2009 kl. 13:41
re: Hej Iakob
hej iakob

jeg vil også håbe du har det bedre nu hvor vi er nået starten af foråret , nemlig april ,O)

håber samtidig med det , at alting ser lidt lysere ud hos dig også.
vi savner at høre fra dig og savner dine gode indlæg samt din ellers ukuelig optimisme. håber snart du vender tilbage
ellers go vind til dig
knus lise
16 år7. april 2009 kl. 19:06
re: Hej Iakob
Mange tak - I er vel nok søde.

Ting blev ikke bedre på arbejde. Faktisk blev de ringere og ringere. Det endte efter en meget turbulent periode (og en arbejdsuge på over 50 timer, hvilket er meget når man også har to små børn) med at jeg sagde op. Og man søger jobs oveni. Og læser til en eksamen.

Nu går det meget bedre - og jeg bruger min påskeferie til at slappe af i (jeg bestod min eksamen igår). I slutningen af denne uge skal jeg med min mand til London :-D

Efter london-turen så har jeg ikke noget arbejde, men jeg får sandelig travlt. Jeg skal søge jobs, jeg skal forbedre mig fagligt ved at studere derhjemme og så skal jeg også have ryddet op i haven (der er en masse jord som skal flyttes).

Ting går meget bedre - og det betyder også at jeg skal tabe mig igen. Regulært tabe mig. Fordi jeg har taget godt 5 kilo på siden nytår og de skal af igen. Så jeg skal også motionere.

Så jeg vender tilbage igen... efter london-turen :-)
16 år15. april 2009 kl. 09:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...