Uha jeg kender det alt for godt...
I folkeskolen var jeg altid den "store pige" i klassen som var den der vejede mest hos skolelægen og som altid tog fire portioner til børnefødselsdagene, og der faldt tit kommentarer som "Hmm jeg synes ikke Julie siger så meget i dag, nårh nej det er fordi hun STADIG spiser... Haha". Det sidder stadig i mig selvom jeg ikke er overvægtig længere, jeg har endda nået mit mål for længst.
Hvis jeg kigger på tøj tænker jeg stadig "den kan jeg da ikke gå i med de lår jeg har", hvis jeg ser en kort, smart nederdel. Men jeg ved jo godt inderst inde at mine lår ikke fejler noget. Det er bare svært at lægge den identitet bag sig.
#12 af bruger slettet
Igennem de 8 år, har jeg lært mig selv at kontrollere spisetrangen. Det jeg gør er, at give mig selv lov til at stor-grov-æde i 1 dag - og KUN 1 dag. Næste dag får jeg uden tvivl lyst til at spise videre, men jeg gør det ikke - fordi:
Når jeg grov-spiser så får jeg en umådelig dårlig samvittighed hvilket giver mig en bestemt følelse, en følelse jeg virkelig hader. Når jeg så får lyst til, at grov-spise tvinger jeg den følelse frem i mig, mærker efter i mig selv og mærker væmmelsen ved den dårlige følelse - og det gør at jeg kan afholde mig fra at grovæde.
Det virker på mig, endda rigtig godt. Men jeg tror at man skal finde sin helt egen måde at kontrollere spisetrangen på - og du finder helt sikkert også din måde......