Gruppe for os der vejer + 100 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#11
Stort velkommen til. Jeg holder fast ved at sige til mig selv, at jeg som sådan må spise hvad jeg vil... MEN jeg skal taste det herinde OG have en åben profil, så alle kan se det, hvis de vil, for på den måde at holde mig selv op på, hvad det egentlig er, jeg putter indenbords. Får mig til at tænke over, om jeg VIRKELIG har brug for det stykke kage eller den is. Oftest har jeg det ikke.
Ligeledes skriver jeg dagbog - for at få lidt gang i sitet her, som jeg desværre synes er de samme 10-15 stykker der fylder ud. Så kunne være rigtig fedt med nogle flere aktive, så vi kan bakke hinanden op og heppe, når der er ekstra brug for det.
4 år1. april 2019 kl. 17:42
#12
Hej ?tykital?.

Jeg er din overmand med et BMI på 45,2 ??.

Jeg ved ikke hvad du vejer, men det er for så vidt også uden betydning, da vi jo kan sammmenligne vores BMI tal.

Jeg har også jojo syge ?? , vægten kører som en jojo.

Jeg er opsat på at nu skal det være, og kun dejligt jo flere vi kan blive om et fælles mål, nemlig at tabe os.

Vi kan jo skrive vores BMI tal op hver lørdag, og så se hvordan det går med det.

Også gode tanker herfra. ???
4 år1. april 2019 kl. 20:22
#13
tykital - velkommen tilbage.

Jeg synes også at det ville være dejligt med nogle flere aktive i debatten. Jeg har lige overtalt Lone / admin til at sætte debatten op i topmenuen - for at se om det kunne lokke nogle flere ind.

Jeg bliver helt klart hjulpet af den ugentlige vejeklub - det er også derfor jeg har meldt mig som frivillig til at styre den. Så kan jeg jo ikke springe fra i en dårlig periode :-) Derudover prøver jeg at taste alt ind - og ikke snyde.

Der er også en Endomondo udfordring måned for måned under motion - den styrer jeg også - så jeg er TVUNGET til at få den daglige motion. Det gælder om at jeg sætter benspænd for min dovenskab....

Hilsen Alinea
4 år2. april 2019 kl. 08:53
#14
Hej Alinea.

Tak fordi du udviser interesse for gruppen og kommer med nogle gode input.

Når jeg kalder den plus 100 kg. så er det jo fordi at det nok ikke er en oplagt gruppe for nogen der vil tabe en 4 til 5 kg for at komme i bikinien til sommer, men for os som virkeligt har et behov for at tabe os, da det ellers kan få helbredsmæssige konsekvenser.

Jeg har været med i Madital i perioder helt tilbage fra dengang den lige var oprettet , og alle mine tal og opskrifter fra dengang ligger stadig på min profil, det er da imponerende. ( Tak Lone )

Jeg lægger alle oplysninger om madvarer ind på min profil, og tilligemed de opskrifter som min kære viv bruger når hun bager osv.

Jeg håber at der vil komme mange her i gruppen , så vi kan få lidt BMI konkurrence .

Knus Herfra.

4 år2. april 2019 kl. 09:22
#15
kupej - jeg er imponeret. Mine data går kun tilbage til 29.3 2011 :-) (Madital.dk blev grundlagt i 2002 står der) - og da Lone skiftede layout mistede jeg desværre alle de dagsoptegnelser jeg plejede at taste ind i dagbogen (som hun slettede fordi næsten ingen brugte den).
4 år2. april 2019 kl. 12:34
#16
Hej.
Gik lige min vægthistorie igennem, og den ældste indtastning jeg har er fra d. 10 november 2006. Den var på 130,0 kg.
Jeg var med før Lone opgraderede til at den skulle koste noget.
Vi var flere der foreslog at hun skulle tage et beløb for at være med, for så var det medlemmer der ville lave en indsats for at tabe sig der koblede på.
4 år2. april 2019 kl. 13:08
#17
Hej gruppe
Jeg har et bmi på 42,5 og kæmper mod at erstatte reel mad med junk, chips og diverse. Lige nu har jeg en målsætning der hedder en hærvejsvandring om et halvt år. Det kræver dels mindre vægt på knæene, og dels flere ugentlige gåture af en vis længde for at vænne kroppen til belastningen over længere tid.
4 år2. april 2019 kl. 17:12
#18
Hej Silvercocker.

Velkommen i gruppen. Vi kæmper alle med samme problem som dig, og vi håber at vi kan hjælpe hinanden med at sænke vores vægt.

Jeg har for 25 år siden gået hærvejsmarchen som jo kun er på 2x40 km, så det er noget af et mål du har sat dig med hærvejsvandringen, men måske vi i fællesskab kan hjælpe dig med at komme ned i kampvægt .

Med gode ønsker herfra.
4 år2. april 2019 kl. 19:13
#19
Det er en type tema-march. Ifølge de første oplysninger om turen skal vi gå i tre dage, 15 km, 25 + 25 km. Det er en del af en studietur om museumspædagogik, og der er fokus på de monumenter og arkæologiske rester der er langs ruten. Jeg får at vide midt-maj om der er nok tilmeldte til turen til at den gennemføres, men med min store overvægt så skal jeg i gang nu for at være i form til det. Jeg har siden slut december gået en del korte ture, men jeg får ikke udfordret mig med de længere ture.
4 år6. april 2019 kl. 09:03
#20
Så er mit BMI faldet fra 45,2 til 44,5 på en uge.
Det er et godt resultat, men jeg ved også udmærket at den første uge er den hvor man taber sig mest, og det tal ikke vil fortsætte.
Jeg har i ugen spist mellem 1877 og 2256 Kcal om dagen, og gået i gennemsnit 4800 skridt om dagen.
Jeg plejer at drikke omkring en liter minimælk om dagen, og det har jeg nedsat til 0,2 liter, og det er stærkt medvirkende til resultatet.
4 år6. april 2019 kl. 09:06



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });