Gruppe for os der vejer + 100 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1
Gruppe for os der vejer + 100 kg
Trods mange forsøg er det aldrig lykkedes mig at komme ned på 100 kg.
Jeg er male og 72 år, jeg vejer 142 kg, og vil gerne ned på 100 kg.
Jeg har ingen helbredsproblemer, går hver dag mellem 5000 og 10000 skridt, men er for glad for mad.
Kom med forslag om hvordan vi i fællesskab skal smide kiloene, og evt. lave en lille konkurrence
For at vi har mulighed for at være lige i den, så mener jeg vi skal bruge vores BMI tal, for så er vi alle ligestillede da det er vægtig højde der er gældende.
Kom frem så vi evt. kan tabe os i fællesskab.
5 år29. marts 2019 kl. 13:55
#2
Super med nyt input. Jeg startede mit vægttab den 3. januar i år - har tabt mig fra 116,5 til 104,8, har et bmi på 33,8.. så jeg håber, at det ikke varer mange måneder, før jeg bliver 2-cifret :).
Jeg spiser almindeligt, men med omtanke til måltiderne, og har droppet det søde til mellemmåltiderne. Før kunne jeg let spise 2 kager, ½ liter is og en pose snold på en aften... men det er ovre! Ingenting... eller måske en pakke sukkerfri läkerol. Det er ikke sådan, at jeg helt forsager alt det søde, men når jeg spiser det er det et tilvalg... og ikke fordi det er en dårlig vane. Det giver pote - og vægten er gået langsomt men stabilt ned. Jeg har lagt nogle gå-ture ind som motion, og så danser jeg zumba en gang om ugen.
5 år29. marts 2019 kl. 22:58
#3
Mit BMI er 45,9 , håber at der vil falde drastisk sammen med vægten. Jeg har lagt ind at jeg vil tabe 800 gram om ugen, og med den motion jeg får kan jeg spise ca. 2000 kcal i døgnet.
5 år30. marts 2019 kl. 19:05
#4
Mænd skal også spise mere end kvinder, tror jeg. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal synes om det kalorieforslag vi får. Ifølge det skal jeg spise 1800 kalorier om dagen... og hvis jeg gør det, så taber jeg mig ikke! Så mit ligger mellem 12-1400 - så ryger der godt ½ kg. om ugen. Og så er min motion bonus :D.
5 år30. marts 2019 kl. 22:56
#5
Mit BMI tal er her til morgen 45,2 og vægten er 149,9.
Fredag spiste jeg 1898 kcal og i går 1831 kcal.
Kan jeg bare holde mig under 2000, så erjeg meget godt tilfreds.
5 år31. marts 2019 kl. 10:19
#6
Selvfølgelig 139,9 kg
5 år31. marts 2019 kl. 10:20
#7
Start vægt 108,2
Godmorgen til jer alle.
Dette er min første dag her.
Jeg er meget usikker på om jeg overhovedet kan tabe mig, syntes at have prøvet alt og vægten går kun en vej og det er op.
5 år1. april 2019 kl. 08:06
#8
Ulrik - velkommen.
Vi er mange her - hver med vores udfordringer.

Min er yoyo - vægt. Hvis jeg lader stå til ender jeg lige under 100 kg. Det har jeg prøvet så mange gange. Lige nu prøver jeg at slippe a med de kg der sneg sig på forrige JUL :-(

Jeg er rigtig glad for at taste al min mad ind dag for dag - totalt nørdet. Men det har hjulpet mig til at tabe 30 kg, der dog ikke har holdt sig borte alle sammen. Jeg håber for dig, at du også finder din måde. Skriv gerne og spør, hvis du har svært ved at finde ud af hvordan du skal gøre.

Vi er også nogle, der fast skriver dagbog om løst og fast under "Personlige dagbøger" - det ku du også gøre, hvis du gerne vil være med i at dele glæder og sorger løbende. Eller bare skrive i denne tråd.

Der er tillige en "vejeklub" under "Vægttab 10+" - hver torsdag oprettes en ny tråd, der hedder "Ugens taber uge ## - vejning". Der er du også velkommen. Og som regel kan jeg regne den ud søndag eftermiddag og kåre ugens taber :)

Hilsen Alinea
5 år1. april 2019 kl. 09:21
#9
Hej Ulrik.

Velkommen i klubben.

Madital er en spændende gruppe som ikke kun er nogle tørre tal.

Jeg bruger en del tid på at taste alle nye varer ind som jeg køber, og har også en vægt som jeg tager med til bordet herhjemme når jeg spiser.

Jeg har min første indtastning her i programmet i 2013, og da vejede jeg nøjagtig det samme som jeg gør nu, men i mellemtiden har jeg været nede på 129 kg.

Nu prøver jeg igen, og håber at det lykkes denne gang.

Min motivation har ikke været den store indtil nu, da jeg ingen problemer har med at veje så meget som jeg gør, men jeg ved godt at når man snart bliver 73 år, så vil der komme nogle på grund af vægten.

Håber du får glæde af programmet .
5 år1. april 2019 kl. 10:40
#10
Ny - igen igen :-)
Hej med jer...:-)
Er startet op herinde igen, men selve sitet er ikke nyt for mig...
Overvægtig hele mit liv - aktuelt siger BMI 44.8
Den har jeg med møje og besvær holdt i ca. 6 år...
Mærker mange helbredsmæssige skavanker, men formår indtil videre at passe mit arbejde.
Min fritid går med at blive klar til en ny arbejdsdag og ømme mig over den, der er gået ;-)
Energien og muskelstyrken er i bund, troen og håbet er minimal og smerterne tager til...
Det er på høje tid, at jeg gør noget alvorligt ved min situation...
Så...fandt jo lige jer :-)
Skønne forårshilsener herfra...
5 år1. april 2019 kl. 11:54



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });