Jo da... jeg bliver demotiveret fra tid til anden, men ikke pga vægtstigninger ;-) Vægtstigningerne er jo en naturlig del af hverdagen og som jeg skrev før, så har de daglige vejninger gjort, at jeg har lært kroppens reaktioner at kende. Derfor ved jeg også sådan ca. hvorfor vægten er steget, hvis det er. Eller faldet for den sags skyld.
Det med aktivitetsniveau....
Hvordan ved du, at lige netop din dagligdag passer til det du har tastet ind på profilen?
Jeg er f.eks. også "mest stillesiddende" i min dagligdag, men hvis jeg taster det ind i min profil, så kommer den ud med at jeg må spise flere kalorier end jeg reelt må. Fordi at det som jeg kalder "mest stillesiddende" ikke er programmets definition at "mest stillesiddende".
Så fordi det er så ekstremt unøjagtigt (for mig) at taste aktivitetsniveauet ind i profilen og så bare gå ud fra det - plus at det svinger fra dag til dag, hvor aktiv jeg er, så taster jeg hellere selv ind hver dag og får et mere præcist bud på, hvor mange kalorier jeg må spise. Jeg ved så godt at det ikke er alle der gider det, og så er det, at jeg foreslår at du kan tage et par dage eller tre i træk fra tid til anden, hvor du taster al aktivitet ind (selv) for at sikre dig, at dit aktivitetsniveau reelt passer med dit niveau i profilen. Ved at taste alting ind selv et par dage, kan du se om aktivitetsniveau reelt passer med 1.3 eller 1.4 eller hvad dit aktivitetsniveau i profilen er sat til som gennemsnit.
Nogle er ligeglade med hvor præcist det er - men så kan du heller ikke helt regne med dit underskud/overskud eftersom det er et sådan ca. tal og du ikke helt reelt ved, om dit faktisk aktivitetsniveau passer med programmets definition af "mest stillesiddende".
Håber det gav mere mening denne gang ;-)
#12 af Girl next door
Jeg forstår ikke helt det du siger med aktivitetsniveau. Hvor kan jeg se, hvad jeg har sat det til? Da jeg lavede profilen, trykkede jeg på den der var "Studerende - mest stillesiddende", fordi jeg arbejder på kontor. Derudover har jeg ikke tastet noget ind. Jeg gør det manuelt, hvis jeg har løbet en tur eller andet i den stil.