Det er meget forskelligt hvor ofte folk vejer sig herinde, og det kommer meget anpå hvem man er som person, hvad der passer bedst til lige en selv og vægttabsprojektet.
Jeg vejer mig fast 2 gange i ugen, men jeg har også en tendens til at veje mig engang imellem på ugedage hvor det egentlig ikke er vejedag... For mig er det ikke demotiverende at se vægten stige nogle gram, da jeg jo ved at vægten svinger, og samtidig også er opmærksom på at jeg jo har gang i et maraton hvor jeg skal tabe mig meget på sigt.. Det er ikke en sprint!
Samtidig bliver jeg bare så glad hvis der er uventet fremgang at spore sp for mig virker de metode bedst :)
Hvis du spiser det samme som du har planlagt at spise (herinde eller hvis du evt. selv følger en form for madplan) så burde der jo ikke være forskel på resultatet uanset om du ser vægten eller ej. Det handler mere om hvad der personligt føles rigtigt for dig!
#2 af beyondswish (slettet)
Jeg er meget ny på dette sted (startede i søndags). Jeg har (af vane) i meget lang tid vejet mig hver dag og har det sidste år tabt 20 kilo - nok desværre ved at spise for lidt. Så det synes jeg der skulle laves om på, efter jeg har kigget mig lidt rundt her.
Så vejer jeg mig hver dag og efter første dag har jeg tabt et kilo - Lækkert! Efter dag 2 står vægten stille - helt iorden. Efter igår, har jeg taget 400 gram på... Det sidste er ekstremt demotiverende for mig.
Hvad gør i andre? Vejer I jer en gang ugentligt eller hvordan? Har overvejet at tvinge mig til at lade vægten stå i en uge... Er bare virkelig bange for hvad der resultatet så er.