Her lige et link mere vedr. kokosolien:
foodoflife.dk
Ja, og kagen er måske sund nok, hvis man har råd til den i kalorier .. 2 dl olie (900 kalorier pr. 100 gr. og 100 % fedt) + 2 dl paranødder (670 kalorier pr. 100 gr og 65 % fedtindhold) + dadler (329 kalorier pr. 100 gr).
Jeg orker ikke lige at taste hele opskriften ind - men behøver det heller ikke for at vide, at der er rigtig, rigitg mange kalorier i den ... ;0)
#12 af SundDiæt (slettet)
Jamen det er skam også umættet fedt, men sammensat på en måde........som jeg ikke kan forklare :)
Derfor indsatte jeg linket i mit forrige indlæg :) Og der findes også andre sider der forklarer det.....prøv at google.
Men nu har jeg gennem det sidste halve år, spist mindst 2 tsk kokosolie dagligt, og når jeg taster ind her på madital får jeg ikke for meget umættet fedt. Tværtimod, får jeg langt de fleste dage fedt-regnkabet til at gå op (ved bla. at smøre alt mit brød med hjemmelavet mayonnaise/remoulade). Og jeg har observeret at det (i hvert fald på min krop) er nemmere at tabe sig, hvis man får nok fedt, fordelt på den rigtige måde. :)
Men fair nok at du ikke er enig.....heldigvis er vi forskellige :)