Sund Kage;)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Sund Kage;)
Hej alle sammen.
Jeg er også så heldig at jeg skal tabe mig 10 kg! Jeg har en meget sød tand og elsker kage til kaffen, det der redder mig er helt klart Caroline Fibæks: Raw Cake kogebog, den er fantastisk. Man kan lave de flotteste og lækreste kager helt uden sukker! Kagerne er også så fyldige at man kun kan spise et stk. og er mæt længe efter. Det betyder meget for mig at man får lidt af det søde en gang i mellem men også, at det påvirker blodsukkeret mindst muligt.
14 år14. januar 2011 kl. 08:27
re: Sund Kage;)
Du kunne da ved lejlighed smide et par af de bedste opskrifter her i tråden, hvis du skulle få lyst, det er der helt sikkert mange herinde incl. mig selv der vil tage imod med kyshånd.. det er jo rart at kunne severe sunde kager til gæsterne, så man selv kan få et stykke uden at få ødelagt vægttabet i flere dage bagefter...

mange hilsner Tanja
14 år14. januar 2011 kl. 10:37
Hej Tanja.
Det kan klart anbefales at købe bogen da den forklarer en del af råvarerne og fremgangsmåderne. Jeg har desværre knapt med tid da jeg har små tvillinger;) Men her er en af de nemme:

Chokolade Brownie 16 stk:

2 dl kokosolie
10 dl dadler
2 dl rå kakaopulver
1 knsp himalaysalt
2 dl paranødder groft hakket

blend det hele(-nødder) evt med lidt vand, derefter tilsættes nødder.

pynt

1 dl kokosmel
1 dl gojibær

blendes og drysses over kagen.

meget nemt og chokoladelækkert!
14 år14. januar 2011 kl. 11:37
Det lyder godt nok lækkert...
En skam jeg har så langt til købmanden *S*

Har vi nogen idé om hvordan ernæringsværdien er for sådan en kage ?. og hvordan med at bage den.. Den skal vel ikke i ovnen skal den ?

Er jo lidt selvpineri, for jeg kan jo ikke lave den alligevel - har ingen dadler herude.. *S*

Knus
Michael.
14 år14. januar 2011 kl. 12:07
Den skal ikke i ovnen men har godt af lidt tid i fryseren så den bliver fast og kold. Ja den kræver lidt indkøb men man kan udlade saltet og gojibær og bruge alm kakaopulver.
14 år14. januar 2011 kl. 16:24
Tak for opskriften den skal da prøves en dag, jeg har godtnok himalaya salt i køkkenet men har man ikke det, kan man vel bruge havsalt.. salten giver altså lige det sidste pift i mange ting...

. Men almkøkkensalt bliver nok lige kras nok i en kage... :)
14 år14. januar 2011 kl. 20:52
Nu skal man jo bare huske at der er hele 2 dl kokos olie i kagen og kokosolie er jo umættetfedt og noget af det værste når det handler om kolesterol og det er det der sætter sig som åreforkalkning...
Ikke for at tage glæden fra jer for det er sikkert en super lækker kage...
14 år14. januar 2011 kl. 22:00
Kokosolie er faktisk en af de sundeste olier.....bare for lige at banke den myte í jorden.....læs mere her:

alun.dk
14 år15. januar 2011 kl. 09:25
Hej Belfast - kokos olie har den fantastiske egenskab at den har en sammensætning der udskiller sig fra andre former for umættet fedt og faktisk hjælper den forbrændingen i gang, nu vil jeg ikke rode mig ud i en forklaring om molekyler oll. men jeg spiser 1 - 2 tsk kokos olie hver eneste dag og fra september til december faldt mit kolesteroltal fra truende højt - lige på grænsen til at jeg skulle have kolesterolsænkende medicin og da jeg fik det tjekket igen i december var kolesterol tallet faldet til almindelig sundt niveau sammen med de kg jeg havde tabt... men hvis du går ind og læser om kokos olie finder du både negative og positive resultater - jeg tror på at det har en gavnlig effekt på forbrændingen og åbenlyst ikke påvirker kolesterol niveauet.

varme hilsner Tanja
14 år15. januar 2011 kl. 09:29
Ja der er sjovt så forskellige oplysninger man kan få...
Jeg har lige været på kursus hvor vi lærte at kokosolie er noget af den værste slags!!
Derudover arbejder min far på en fabrik hvor de producerer olie og der siger de at det er umættet fedt der er i kokosolie.
14 år15. januar 2011 kl. 13:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...